Excel - 3D Interpolatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
Beste tweakers,

Voor mijn Bachelor Referaat moet ik een 3D grafiek maken van een bepaald experiment.
Op de X-as wil ik graag een lineaire as-verdeling hebben, maar helaas zijn de waarden niet lineair.
Het ziet er nu als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jeLbV.jpg

Graag zou ik dus willen zien dat de, onder andere, de afstand tussen 40-60 twee keer zo groot wordt.
  • Voor 2D grafieken kun je kiezen voor het grafiektype spreiding, helaas werkt dit niet voor 3D grafieken
  • Voor 2D grafieken kun je kiezen om *lege* waarden toch te laten verbinden door lijnen, helaas werkt dit ook niet voor 3D grafieken
Weet jullie hoe ik toch een lineaire verdeling kan maken in een deze 3D grafiek. De .XLSX is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:47
En vals spelen met de bron data ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
sjaakwortel schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:24:
En vals spelen met de bron data ??
Nee, nu krijg je alleen een vertekend beeld van de grafiek, omdat de waarden niet lineair verdeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hier moet je geen onleesbare 3d-grafiek van willen maken, een 2d-(scatter/line)-grafiek met twee lijnen volstaat en werkt veel beter :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:32

Reptile209

- gers -

annuh schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:28:
[...]

Nee, nu krijg je alleen een vertekend beeld van de grafiek, omdat de waarden niet lineair verdeeld zijn.
sjaakwortel bedoelt: voeg bijv. tussen 80 en 120 nog 3 punten in met geïnterpoleerde Y-waarden (dus voor 90, 100 en 110), zodat je daar de juiste afstand krijgt. Of voeg de eerste punten samen, zodat je met stappen van 20 of 40 kan werken.

Als dat allemaal geen oplossing is, dan moet je echt gaan kijken naar een ander pakket om grafieken mee te maken. Ik kan even niet meer bedenken wat ik nou voor mijn thesis gebruikt heb... Kijk eens naar een pakket dat als .OPJ opslaat, da's het enige dat ik zo voor je kan vinden.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
Reptile209 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 06:42:
[...]

sjaakwortel bedoelt: voeg bijv. tussen 80 en 120 nog 3 punten in met geïnterpoleerde Y-waarden (dus voor 90, 100 en 110), zodat je daar de juiste afstand krijgt. Of voeg de eerste punten samen, zodat je met stappen van 20 of 40 kan werken.

Als dat allemaal geen oplossing is, dan moet je echt gaan kijken naar een ander pakket om grafieken mee te maken. Ik kan even niet meer bedenken wat ik nou voor mijn thesis gebruikt heb... Kijk eens naar een pakket dat als .OPJ opslaat, da's het enige dat ik zo voor je kan vinden.
Ik heb uiteindelijk de 'ontbrekende' waarden geinterpoleerd en het ziet er nu goed uit! :)

Bedankt allen voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:47
Reptile209 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 06:42:
[...]

Dat is inderdaad wat ik bedoelde, was van plan het verder uit te leggen maar vergeten :) sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

annuh schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:11:
Ik heb uiteindelijk de 'ontbrekende' waarden geinterpoleerd en het ziet er nu goed uit! :)

Bedankt allen voor het meedenken! :)
Check wel even je begeleider om te horen wat die vindt van het "verzinnen" van datapunten. En documenteer dit goed :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1