Beeldscherm wordt zwart bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• DigitalGerard
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05-2025
Hallo,

Ik heb al een tijdje een Samsung SyncMaster T240. Het is een prima monitor, maar er is een probleem mee:

Als ik mijn computer uitzet springt het beeldscherm op standby. Als ik de computer daarna weer aanzet, zie ik even beeld met de eerste opstartschermen, maar zodra het Windows scherm zichtbaar moet worden blijft het beeld zwart. Tot nu toe los ik dit op door het beeldscherm uit en weer aan te zetten, waarna hij het weer doet, maar ik vroeg me af of er geen oplossing voor dit probleem zou zijn.

Het probleem doet zich niet voor als ik na het afsluiten het beeldscherm uitzet, en tijdens het opstarten (ook als ik het tijdens de eerste paar schermen is) weer aanzet.

Het probleem doet zich soms ook voor als ik switch tussen een fullscreen programma (meestal een game) en windows en/of weer terug. (zowel met alt-tab als bij het opstarten/afsluiten van het programma). Dit is echter niet regelmatig.

Ik heb verschillende PCs op het beeldscherm aangesloten gehad, en allemaal hadden ze hetzelfde probleem, dus het moet haast wel een beeldscherm issue zijn.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Alvast bedankt voor de hulp :)

-Gerard

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ten eerste, wat zijn de specs van je pc? Iets meer info is wel gemakkelijk.
Maar van de andere kant, als je al zeker weet dat je scherm niet lekker is, waarom ga je er niet mee terug als je garantie hebt of koopt een ander als je je eraan stoort?
Het lijkt alsof je scherm niet lekker met de resolutie switches om gaat en dan maar gewoon uit gaat.

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2025
Ja dat ligt waarschijnlijk gewoon aan je beeldscherm..
Maar zoals ik het lees is er dus eigenlijk geen concreet probleem.
Het is dus gewoon een kwestie van even uit en aanzetten..
Je hebt er neem ik aan mee leren leven, dus ik zou mij er niet druk over maken ;)