Mijn videokaart werd enorm heet als ik mijn nieuwe plasma-tv via DVI als extended desktop aansloot, en ik daar dan een film op ging kijken. Hij was bijna 80 graden in idle, en 90 of meer bij een film, en dit was met de kast open. Mijn PC vond dit (natuurlijk) te heet en en knalde uit.
Daarom heb ik vandaag een ATI 5450 1GB gekocht. Maar als ik deze aansluit (ik heb PCI-e Express 16x) dan gaat de PC wel aan, maar geeft geen beeld. En volgens mij start windows ook helemaal niet op, de numlock-toets blijft namelijk uit, en dat is normaal niet zo.
Nu heb ik een beetje gegoogled, en ik ga vanavond de bios resetten, kijken of dat helpt. Maar zou dit ook kunnen komen door een brakke voeding? Ik heb een Coolermaster 390 watt. Is dit te weinig, in combinatie met de rest van mijn PC?
Mijn volledige specs:
CPU: AMD Atlon 64 X2 3800
Mobo: Asrock ALIVENF4G-DVI (met PCIe 16x, weet niet of het 2.0 is).
RAM: 2GB PC6400 DDR2
HD: Seagate Barracuda 320 GB SataII HD
GPU: Asus HD5450 1GB
Daarom heb ik vandaag een ATI 5450 1GB gekocht. Maar als ik deze aansluit (ik heb PCI-e Express 16x) dan gaat de PC wel aan, maar geeft geen beeld. En volgens mij start windows ook helemaal niet op, de numlock-toets blijft namelijk uit, en dat is normaal niet zo.
Nu heb ik een beetje gegoogled, en ik ga vanavond de bios resetten, kijken of dat helpt. Maar zou dit ook kunnen komen door een brakke voeding? Ik heb een Coolermaster 390 watt. Is dit te weinig, in combinatie met de rest van mijn PC?
Mijn volledige specs:
CPU: AMD Atlon 64 X2 3800
Mobo: Asrock ALIVENF4G-DVI (met PCIe 16x, weet niet of het 2.0 is).
RAM: 2GB PC6400 DDR2
HD: Seagate Barracuda 320 GB SataII HD
GPU: Asus HD5450 1GB
[ Voor 3% gewijzigd door Fudgem op 08-06-2012 17:27 ]
AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB