Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
Hoi,

Ik heb op dit moment een Medion PC. Aangezien ik een laptop wil gaan aanschaffen, ben ik gaan zoeken. Op dit moment staat de HP Pavilion DV6 6C20ED op de eerste plek van mijn lijstje. Is deze laptop een goede laptop waar ik veel mee kan. Denk daaraan downloaden, gamen en werken (studie)? Hij kost €799,- bij laptopshop en dat is eigenlijk ook het maximum wat ik op dit moment wil gaan uitgeven.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een allesdoener vind ik het niet bepaald.. Het probleem is dat hij vrij duur is en de specs erg matig zijn. 't lijkt tegenwoordig voor alle laptops op te gaan... Maar als je kan zeggen: maar de XPS 15 doet 10 dingen beter en 2 even goed en is goedkoper", ehh...

Spaar even door en aas op een goede aanbieding voor de pricewatch: Asus N56VM-S4050V. Dan krijg je A een beter scherm, B betere garantie, C betere bouwkwaliteit, D een 2x zo snellere processor, en E een 2 a 3x zo snelle grafische kaart. Moet ik doorgaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Oké, bedankt voor de informatie. Dan ga ik nog even verder kijken. Die Asus n56 is qua prijs hetzelfde. Ik ga nog even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:37:
Een allesdoener vind ik het niet bepaald.. Het probleem is dat hij vrij duur is en de specs erg matig zijn. 't lijkt tegenwoordig voor alle laptops op te gaan... Maar als je kan zeggen: maar de XPS 15 doet 10 dingen beter en 2 even goed en is goedkoper", ehh...

Spaar even door en aas op een goede aanbieding voor de pricewatch: Asus N56VM-S4050V. Dan krijg je A een beter scherm, B betere garantie, C betere bouwkwaliteit, D een 2x zo snellere processor, en E een 2 a 3x zo snelle grafische kaart. Moet ik doorgaan? :P
Ik heb zelf een HP notebook uit Singapore (omdat daar al in Mei Ivy bridge was) en ik de behuizing van de HP vind ik persoonlijk beter dan de ASUS variant. Het klopt echter wel dat de VGA een stuk sneller is, ik heb persoonlijk in Singapore eerst alles gewoon netjes bekeken en gevoelt om te kijken nu de beste keuze is voor mij. Let hierbij ook op hoe het toetsenbord etc in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat was de N56? Over de N53 en N55 geef ik je gelijk, dat waren, imo, maar matige notebooks. Vooral het toetsenbord is een achteruitgang ten opzichte van de dv6, de accuduur en gewicht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:45:
En dat was de N56? Over de N53 en N55 geef ik je gelijk, dat waren, imo, maar matige notebooks. Vooral het toetsenbord is een achteruitgang ten opzichte van de dv6, de accuduur en gewicht ook.
Mijn HP notebook is een DV6-7008TX met 8GB DDR3, 1TB HDD en heeft de Intel HD 4000 en de nVidia Geforce 630M als zijn "game VGA" Het probleem van de Geforce 630M is dat er 3 versies zijn, de 540m, 550m en de nieuwste versie de kepler. Je kunt dit navragen echter weten bijna tot geen verkopers en en zullen ze zeggen omdat het een Ivy Bridge is "meneer de nieuwste.. Uhmz.. Keppier/Kleplar zit erin.

Ik had de keuze tussen de HP, ASUS & de Dell XPS (ook nog een Acer maar wie was echt brak)
Dell had nog geen Ivy bridge dus de stijd ging tussen de HP en de ASUS, het voordeel van Singapore is dat ze niet moeilijk doen met testen (echter alleen niet de chipset nakijken alleen games/videos/etc) Het toetsenbord van de HP was (vond ik persoonlijk fijner). Ook het geluid in de HP was beter dan de speakers in de ASUS. Helaas weet ik niet meer welke speakers er in de ASUS zat maar het geluid was goed genoeg, echter de HP kan "relatief harder en meer surround geluid" Heb even zitten googlen op de N56 en volgens mij ging het om die laptop of om een broer/zus. De HP is van "plastic" de ASUS is van "Metaal" echter wat ik een nadeel vond van mijn MACBOOK was het metaal dat het in het begin koud was |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Dan heeft HP misschien meer verbeterd aan de dv6 niet die waar de TS naar linkt, maar de nieuwe dan ik dacht. Dat lijkt mij goed nieuws.

Voor visuele indicatie, de N56:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/galleries/1892/N56_Left_Open135_Top_575px.jpg

nieuwe dv6:
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/1515/img20120509174449.jpg
met 'naar achter buigende' achterkant.

oude dv6:
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/3562/img4780b.jpg
met 'omhoog buigende' achterkant als makkelijkste herkenpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Bedankt voor jullie informatie, ik ben van plan binnenkort maar eens naar wat winkels te gaan en kijken of ze wat laptops hebben. Beetje aanvoelen en dan thuis rustig specs vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 09:09
Kan lastig worden, Asus heeft de N56 nog niet in NL in de winkels laten leggen.
Zelf zit ik er ook naar te kijken om een N56 te kopen voor mijn studie, al weet ik niet of ik er dan goed aan doe de N56 te nemen of dat het misschien toch beter is om voor een goedkopere laptop te gaan die ook goed voor de studie is, maar waardoor ik lekker geld over houd :P
(ter info: ga een informatica opleiding doen, dus netbook is een no go :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lift ook even mee. Mijn oog was ook gevallen op de HP Pavilion DV6 6C20ED, alleen is de videokaart een beetje zwak.

Zal de pricewatch: Asus N56VM-S4050V nog verder in prijs dalen binnen 2-3 weken?

En hoe is de behuizing van de HP vs de Asus (de 2 genoemd hier boven)?
Pagina: 1