Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixelfukha
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-01-2023
Dag jongens,

Ik ben al een tijdje bezig met motion graphics en ik zou me hierin willen verdiepen. Het lijkt me heel leuk om een opleiding te doen, maar ik kan bijna geen opleiding vinden die iets met motion graphics te maken heeft. Ik heb tot nu toe 2 gevonden: new media (HKU) en AV ontwerpen (WDKA). Is dit alles wat we in Nederland hebben? Kennen jullie andere HBO scholen die iets met motion doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb even je titel wat duidelijker gemaakt :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat het te specifiek is voor een volledige HBO opleiding en dat een dergelijk onderwerp eerder een afstudeerrichting is. Zou je niet eens rond kunnen kijken bij de verschillende kunstacademies?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Ben je al eens naar de open dagen geweest van die opleidingen?

Zelf zit ik op de HKU en doe daar 3d animation & vfx, dit valt onder wat ze tegenwoordig animation noemen. De mensen die ik op school zie en bezig zijn met motion graphics doen Image & Media Technology (IMT) , en vooooolgens mij valt dat inderdaad onder wat ze tegenwoordig New Media noemen. Waarom ik het niet zeker weet, is omdat de HKU met dit systeem probeert de leerlingen meer vrijheid te geven in wat ze leren op school. Stel je wil motion graphics met iets willen combineren wat eigenlijk buiten het lessenpakket valt van het IMT, dan kun je dit tegenwoordig beter aanvullen.

Ze proberen je dus een opleiding te geven die meer op maat is voor wat je zelf wil doen.

Hopelijk was dit info die nog niet bij je bekend was :9 dan was deze post nuttig *O*

Nogmaals, ga naar de open dagen en praat daar met mensen die er mee bezig zijn. Je kunt er vaak ook werk zien en praten met docenten etc etc etc ;)

Edit: Extra info nog, voor het nieuwe schooljaar op de HKU is er een toelating waarbij je dan werk moet laten zien en op gesprek kunt komen. Daar is dit jaar als het goed is nog één ronde van ergens in de zomervakantie. Ik weet niet of er tegenwoordig nog een opdracht bij zit die je dient te maken, maar dat is wel handig om een beetje op tijd te weten natuurlijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door Nico op 08-06-2012 17:17 ]