Map delen van Win7 x64 naar XP x86

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 19:56

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik zit met een probleem, dat dringend opgelost moet worden.

Een Windows XP machine was ineens de share kwijt. dus die probeerde ik opnieuw aan te maken, dit heb ik geprobeerd, maar zonder succes. Ik krijg het volgende.

Ik wil een map delen van 192.168.1.50 (Windows 7 x64 PC)

Dit doe ik op Windows XP x86, dus zoals je zal denken: deze computer --> rechtermuisknop --> netwerkverbinding maken en dan invoeren: \\192.168.1.50\d --> enter --> Logingegevens --> DONE

Nu kom ik zo ver dat ik \\192.168.1.50\d in kan voeren, dan druk ik op enter, en krijg ik de melding:
Kan geen netwerkverbinding maken omdat de volgende fout is opgetreden:
De opgegeven server kan de aangevraagde bewerking niet uitvoeren.
Dus ik probeer gelijk aan te geven "Verbinding maken via een andere gebruiker"
Hier voer ik dan het desbetreffende username en password in, maar dan krijg ik weer dezelfde melding.

In dit netwerk 3 computers aan de share. Dit zijn allemaal Windows 7 PC's. behalve die met het probleem, die draait op XP x86.

De XP machine heeft het IP adres vast staan op 192.168.1.30.
Ook is deze PC net geinstalleerd, en een virusscanner is aanwezig.
De firewall uitzetten op beide PC's heeft ook geen zin.

Ik ben al een tijdje op internet aan het zoeken geweest, maar zonder resultaat. Graag wil ik dit opgelost hebben, zoals jullie begrijpen. Maandag moet de XP machine werken omdat mijn collega er weer achter moet werken. Ik kan er het hele weekend bij via LogMeIn.

Ik kan dus vanalles doen, behalve de internet verbinding van de PC verbreken of hardwarematig wat aanpassen. Wie kan mij helpen!

[ Voor 6% gewijzigd door Silasje op 08-06-2012 14:46 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 08:14
Vergeet niet de $ !!!

Dus: \\192.168.1.50\d$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Geprobeerd, helpt niet!
Ik krijg exact dezelfde foutmelding :(

[ Voor 46% gewijzigd door Silasje op 08-06-2012 15:23 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 08:14
Weet je zeker dat de Windows 7 machine op .150 zit?
Kan je deze pingen?

Gaat er een tijd overheen voordat je de melding krijgt? Of krijg je de melding direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik heb op de laptop van mijn vriendin ook wel eens last van. Wat voor mij werkte was de netwerkshares verwijderen, Xp machine rebooten en dan opnieuw de netwerkshares aanmaken. Daarna kon ik wel weer connecten met de shares (ook een Windows 7 x64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 09:34
Zorgen dat je bij de shares of een gebruiker hebt waar je bij xp inlogd op de pc of op de share.
En anders de shares op everyone zetten.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties,

Rebooten heeft geen zin, dit heb ik meerdere malen gedaan.
En de reactie van djkavaa snap ik niet helemaal.
Ik log in met de juiste gegevens in windows, en daarna ook in de share...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

First of all, is de map ook echt geshared, bestaat 't dus?
Dan vervolgens kijken bij Netwerkcentrum, wat voor opties heb je staan voor Delen? Staat hier opgegeven dat alleen 128 bit beveiliging mag? Ja? There's your problem.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Ja, de map is echt gedeeld. op andere Windows 7 PC's werkt het namelijk probleemloos. echter alleen niet op XP. Ik ga er nu vanaf afstand mee bezig. Zometeen meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silasje schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:58:
Ja, de map is echt gedeeld. op andere Windows 7 PC's werkt het namelijk probleemloos. echter alleen niet op XP. Ik ga er nu vanaf afstand mee bezig. Zometeen meer info!
Ook ZEER belangrijk, is dat de Username op de Host PC en Remote PC niet hetzelfde zijn. Ik had eens een periode dat ik zo vaak van PC wisselde, dat ik ze allemaal gebruikersnaam Eigenaar gaf. Op een gegeven moment werd een van die PC's de server, en mijn workstation had dezelfde gebruikersnaam. Ik kwam op geen mogelijkheid meer in de shares en kreeg de vreemdste foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:27:
[...]

Ook ZEER belangrijk, is dat de Username op de Host PC en Remote PC niet hetzelfde zijn. Ik had eens een periode dat ik zo vaak van PC wisselde, dat ik ze allemaal gebruikersnaam Eigenaar gaf. Op een gegeven moment werd een van die PC's de server, en mijn workstation had dezelfde gebruikersnaam. Ik kwam op geen mogelijkheid meer in de shares en kreeg de vreemdste foutmeldingen.
De eenvoud met sharing in Windows is juist dat als elk systeem dezelfde gebruiker en wachtwoord heeft, het naadloos werkt. Pas als je andere users en wachtwoorden gebruikt, DAN wordt het een drama. 20 systemen met gebruiker "eigenaar" is geen probleem. Maar met allemaal andere wachtwoorden, dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer als je de gebruikersnaam moet invullen met .\username er voor of localhost\username

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:28:
Probeer als je de gebruikersnaam moet invullen met .\username er voor of localhost\username
Dat gaat juist niet werken. Hoe kan je nou correct authenticeren voor een share met de credentials op je PC, die niet geldig zijn op de PC waar de share staat? Je moet juist de computernaam van de 'server' opgeven. Ga maar na, computer A heeft gebruiker A, computer B heeft gebruiker B. Hoe kan je dan inloggen met A\B, ipv B\B? A\B is niet bekend, B\B wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 20:29:
[...]

De eenvoud met sharing in Windows is juist dat als elk systeem dezelfde gebruiker en wachtwoord heeft, het naadloos werkt. Pas als je andere users en wachtwoorden gebruikt, DAN wordt het een drama. 20 systemen met gebruiker "eigenaar" is geen probleem. Maar met allemaal andere wachtwoorden, dan wel.
Ik gebruik altijd wachtwoordloze accounts. Hebben deze dezelfde naam, dan gaat het toch echt niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:03:
[...]

Dat gaat juist niet werken. Hoe kan je nou correct authenticeren voor een share met de credentials op je PC, die niet geldig zijn op de PC waar de share staat? Je moet juist de computernaam van de 'server' opgeven. Ga maar na, computer A heeft gebruiker A, computer B heeft gebruiker B. Hoe kan je dan inloggen met A\B, ipv B\B? A\B is niet bekend, B\B wel.
Werkt bij mijn perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Okay, Het probleem is nog steeds niet opgelost, op de "host computer" staat geen 128bits beveiliging aan!
Ook zijn de gebruikersnaam en wachtwoorden niet gelijk aan elkaar.
Ook dit helpt niet :(

[ Voor 27% gewijzigd door Silasje op 10-06-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:04:
[...]

Ik gebruik altijd wachtwoordloze accounts. Hebben deze dezelfde naam, dan gaat het toch echt niet werken.
Dat komt omdat standaard Windows het niet meer toestaat om shares te benaderen met gebruikers die geen wachtwoord hebben. Als je hetzelfde wachtwoord instelt bij elke gebruiker zal het wel werken, of je wijzigt de instelling dat je zonder wachtwoord op shares mag komen. Of je zet de gast gebruiker aan.
Silasje schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:19:
Okay, Het probleem is nog steeds niet opgelost, op de "host computer" staat geen 128bits beveiliging aan!
Ook zijn de gebruikersnaam en wachtwoorden niet gelijk aan elkaar.

[...]
Ook dit helpt niet :(
Wachtwoord en gebruikersnaam combinatie hoeft niet gelijk te zijn, maar als je een ander wachtwoord hebt met dezelfde gebruiker zal dit wel moeite geven. Volledig andere gebruikers is geen probleem.

Post even een screenshot van je netwerkcentrum met de verschillende beveiligingsopties open. Heb je ook geprobeerd om op een andere Windows 7 machine een share te maken en die dan te benaderen? Guest/Gast account ingeschakeld op de shares om te zien of dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit gaat nog steeds op - ook met Win7.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c8nKqtaDzhWt5PJtm51H8IyZ/medium.png

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02-2022

skn

Zou in eerste instantie kijken of je uberhaupt de PC kan pingen. Mocht dit zo zijn zou je de event logs (eventvwr.msc) na kunnen checken of je de oorzaak kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duw op de XP machine eens op Windowstoets + R en vul dan dit in: \\192.168.1.50

wat krijg je dan te zien?
je zou een map moeten krijgen waar de zichtbare shares opstaan.

Als je en andere gebruikersnaam hebt krijg je een loginvenster.

In neem aan dat je de Windows 7 pc opnieuw hebt opgestart en de XP pc ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Waarschijnlijk is je probleem opgelost als je in advanced sharing settings op de windows 7 machine de optie "password protected sharing" uit zet.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Bij netwerkinstellingen 2 dingen veranderen op de window 7 pc.
Dit werkt het fijnste, geen wachtwoorden meer nodig.
1.Netwerk detectie inschakelen (staat standaard uit).
2.Met paswoord delen uitschakelen (staat standaard aan).
Op de xp computer kun je dan gewoon verbinden met:
\\Computernaam\Sharenaam (let op dubbele/enkele backslash).
Waarbij Computernaam de naam van de windows 7 computer,
en Sharenaam de naam van de gedeelde map op de windows 7 computer.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1