Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Games die direct 3d nodig hebben kan ik niet starten.

Systeem:
CPU: AMD A6-3650 Boxed
Mainbord: Asus F1A75-M
MEM: 4gb

Windows 7 x64 ultimate als os en alle drivers zijn geupdate.

Zo probeerde ik eerst de windows games: Street Fighter x Tekken te spelen, maar krijg bij het opstarten de melding:
Failed to load direct3d device

Ben toen gaan proberen om roms voor Nintende 64 te testen. Emulator die ik gebruik: Project64 1.6.
Nu krijg ik daar de volgende melding:
Direct 3D failed to initialize. Error Code: 8876086A. D3DERR_NOTAVAILABLE

Net alle drivers verwijderd, en via amd autodetect alle drivers opnieuw gedownload. En op de asus site ook alle drivers voor vga en chipset gedownload.

dxdiag opgestart, deze geeft aan: Direct3d versnelling ingeschakeld.
DirectDraw uitgeschakeld en AGP oppervlakteversnelling ook uitgeschakeld.

Via google gezocht maar niet veel wijzer geworden, word vaak verwezen naar drivers. Maar nog geen echte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Ik denk dat jou chipset simpelweg niet krachtig genoeg is om Direct3D af te kunnen spelen en daarom niet wordt gezien als juist Direct3D.
Je zei in je andere post (Street fighter x Tekken) dat je hiervoor een 4850 had. Deze is voor mij inziens WEL beter en wordt dus ook WEL gezien als een juist Direct3D apparaat.

Onboard video adapters zijn vrijwel nooit voldoende games af te spelen tenzij deze vermeld staan.
Ik denk dat je dus als enige optie nog hebt om deze kaart terug te prikken of een nieuwe kaart te kopen.

edit: en heb je deze drivers geinstalleerd --> http://support.amd.com/us...s/Pages/raid_windows.aspx

[ Voor 9% gewijzigd door Wylana op 08-06-2012 14:44 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Wylana schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:40:
Ik denk dat jou chipset simpelweg niet krachtig genoeg is om Direct3D af te kunnen spelen en daarom niet wordt gezien als juist Direct3D.
Je zei in je andere post (Street fighter x Tekken) dat je hiervoor een 4850 had. Deze is voor mij inziens WEL beter en wordt dus ook WEL gezien als een juist Direct3D apparaat.

Onboard video adapters zijn vrijwel nooit voldoende games af te spelen tenzij deze vermeld staan.
Ik denk dat je dus als enige optie nog hebt om deze kaart terug te prikken of een nieuwe kaart te kopen.

edit: en heb je deze drivers geinstalleerd --> http://support.amd.com/us...s/Pages/raid_windows.aspx
Volgens mij heb ik die geinstalleerd ja. Die 4850 kaart zit in een andere pc, en past qua formaat ook niet in deze kast.

Maar deze onboard vga (APU) heeft een 6530d chip, dus zou toch beter moeten zijn zou je zeggen?
Volgens de reviews op internet, moet deze cpu krachtig genoeg zijn om games als battlefield 3 (niet op high settings) te spelen.

Dus N64 roms moet dan met gemak lukken zou je zeggen.
De windows games die ik nog meer getest heb, zijn Trial 2 en Sonic: episode 2 (laatste sonic game voor windows). Gebruiken deze games dan geen Direct3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-10 20:17
Wylana schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:40:

AMD's onboard videokaarten zijn prima om mee te gamen, nee je kunt niet op ultra super hoog full hd spelen nee maar 720p en medium-high kunnen de meeste.

Daarnaast hebben we het hier over een APU en niet even een simpele onboard HD 4200 o.i.d.

Heb je al eens DirectX geinstalleerd/update via de DirectX Web Installer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dylan93 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:19:
[...]

AMD's onboard videokaarten zijn prima om mee te gamen, nee je kunt niet op ultra super hoog full hd spelen nee maar 720p en medium-high kunnen de meeste.

Daarnaast hebben we het hier over een APU en niet even een simpele onboard HD 4200 o.i.d.

Heb je al eens DirectX geinstalleerd/update via de DirectX Web Installer ?
DirectX staat er al op, en volgens web update zijn er geen nieuwe updates.

Zou ik uperhaupt wel roms hierop kunnen spelen zo ja van welke systemen dan?
Gaat hier om een htpc die vooralsnog voor films is bedoeld. Misschien in de toekomst meer met gamen of 3d video.

Of raden jullie toch echt een extra kaart aan, zit dan alleen te denken wat nu echt een goeie low profile kaart is onder de 100euro. HD6650,6670 of misschien nog nieuwer?

[ Voor 7% gewijzigd door G.Scholtens op 08-06-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
G.Scholtens schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:24:
[...]

DirectX staat er al op, en volgens web update zijn er geen nieuwe updates.

Zou ik uperhaupt wel roms hierop kunnen spelen zo ja van welke systemen dan?
Gaat hier om een htpc die vooralsnog voor films is bedoeld. Misschien in de toekomst meer met gamen of 3d video.

Of raden jullie toch echt een extra kaart aan, zit dan alleen te denken wat nu echt een goeie low profile kaart is onder de 100euro. HD6650,6670 of misschien nog nieuwer?
Je kan proberen om het probleem op te lossen, maar ik zelf zou je adviseren om een goede kaart te kopen die bij je budget past.

Je hebt al zeer goede kaarten voor heel weinig.

Zo heb je al voor minder dan 100 euro:
http://tweakers.net/price...-eah6770-dc-2di-1gd5.html
http://tweakers.net/price...3d-geforce-gtx-550ti.html

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1