Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:12
Geprobeerd te googlen, maar zonder antwoord helaas. Weet een van de gebruikers hier een oplossing?

Ik sluit mijn externe HDD aan op de tv via USB. Hij speelt netjes alle MKV files af, maar wel met de 1e audio en subtitles track die hij kan vinden.
Bij sommige is dit helaas niet eens engels gesproken, laat staan dat de NL subs op de 1e plek staan..

Zojuist dus een film willen bekijken, en dan heb je plots russische audio met een hele vreemde ondertiteling. En ik kan nergens vinden hoe ik deze van tracks wissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
zeer late reactie,
maar voor het geval je het nog niet hebt kunnen oplossen:
gebruik mkvmerge (download mkvtoolnix hier: http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/)

Daarmee kan je zeer gemakkelijk audio en subtitle tracks verplaatsen (up/down) of (niet) als default zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Options opendoen bij bekijken, dan kan je meestal toch iets meer selecteren qua audio en subtitle. Niet dat dat het zal oplossen volledig, maar misschien toch al een groot stuk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
sibertus schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:23:
Options opendoen bij bekijken, dan kan je meestal toch iets meer selecteren qua audio en subtitle. Niet dat dat het zal oplossen volledig, maar misschien toch al een groot stuk???
ik heb bij reeds veel bestanden het probleem gehad dat de hij
  • de andere audio tracks niet eens ziet
  • de andere subtitles niet eens ziet
  • de subtitles niet kunnen worden uitgeschakeld
dit wel bij gebruik van een mediaplayer (Twonky) en ik nam aan dat het probleem daarbij zou liggen, ik speel immers nooit rechtstreeks via USB

wat het probleem ook is, mkvmerge biedt tot nu toe altijd een uitkomst voor mij