Goedkoop draadloze desktopset.

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste tweakers,

Voor mijn nieuwe HTPC ben ik op zoek naar een draadloze desktopset voor €max 30,-
De eisen die ik heb zijn de volgende:

Goed bereik over een afstand van 2 tot 4 meter waarbij de dongel zich aan de achterzijde van de PC gaat worden geplugd (dus geen directe lijn tussen zender en ontvanger)
Redelijke kwaliteit muis(laser) en toetsenbord. Bij de muis is het van belang dat deze het op elke ondergrond naar behoren doet. (gelakte tafel, laminaat of mijn broek)

Met gebruik van de pricewatch lijkt de volgende set het best aan mijn eisen tegemoet te komen:
productreview: Logitech MK260 Wireless Combo review door XenoniaN

ik vraag mij alleen af of het bereik hiervan voldoende is in de genoemde situatie.
Mochten jullie nog andere alternatieven hebben, let me know.

Alvast bedankt voor jullie reacties

(excuses voor typo in de tekst)

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-03 20:15
Misschien is het handig dat de touchpad meteen op het keyboard zit?
Dan is dit wel een mooie voor 30 euro:
pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Bedankt voor de tip, ik speel echter regelmatig een game op de HTPC dus een muis is wel echt een vereiste helaas.

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-03 20:15
eL_Jay schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:56:
Bedankt voor de tip, ik speel echter regelmatig een game op de HTPC dus een muis is wel echt een vereiste helaas.
Dan kan je altijd nog voor een tientje een andere muis erbij halen want dit kan handig zijn als je iets anders op je HTPC doet. Maar uiteraard moet je er zelf over beslissen

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 03:30
Enige wat ik kan bijdragen is dat m'n Logitech producten met unifying receiver het een stuk beter doen dan mijn logitech MX620 dus daar zou ik zelf als eerste naar kijken, ook een voordeel is dat de receiver heel erg klein is waardoor die als je er een usb verlengkabeltje aanhangt niet direct opvalt als het in zicht staat.

Logitech heeft wel een pagina met unifying producten maar deze is volgens mij verre van compleet. En het ding heet unifying receiver doordat je naar keuze unifying apparaten eraan kan hangen dus dan kan je je eigen setje samenstellen. Ik heb zelf een pricewatch: Logitech K350 Wireless Keyboard (Qwerty) en pricewatch: Logitech Performance Mouse MX aan dezelfde receiver hangen.

Voor m'n homeserver gebruik ik een pricewatch: Logitech K340 Wireless Keyboard (Qwerty) waarbij de receiver ook in de achterkant van de server zit en daar heb ik nog geen problemen mee gehad, maar goed zit er ook slechts 2 meter vanaf. Wel een prettig toetsenbord en lekker compact.

leest nu het €30 budget
Of er ook zulke goedkope producten met een unifying receiver weet ik niet, vermoed van niet.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD