Ik mag me bezig gaan houden met een erg leuk audio/video project. Het gaat om een project waarbij er 8 ruimtes voorzien moeten worden van tv, audio apparaten. Deze moeten allen op een netwerk worden aangesloten.
voor het netwerk stuk heb ik advies nodig. Er moeten in totaal (verdeeld over de 8 kamers) 30 UTP aansluitingen komen. Hier worden de tv's en mediaplayers op aangesloten. Er moet een NAS komen waar vanaf al deze apparaten hun audio en video kunnen streamen. Ik ben benieuwd naar tips/trucs om dit netwerk op te zetten. Het netwerk gaat gigalan worden.
De eisen m.b.t. de NAS zijn:
- minimaal 15 TB
- Raid 1 om dataverlies te voorkomen
- Mogelijkheden om een fileserver op te zetten (NFS of SMB)
- Voldoende performance om meerdere audio/video files tegelijk te streamen.
Ik zit te denken aan:
http://tweakers.net/pricewatch/284356/synology-disk-station-ds2411+.html
Concreet heb ik de volgende vragen:
1. Welke router / managed switch raden jullie aan om deze 30 apparaten op aan te sluiten? Uiteraard komt er een internet verbinding, deze moet ook gedeeld worden met de andere apparaten op het netwerk.
2. Welke NAS oplossingen raden jullie aan en waarom?
voor het netwerk stuk heb ik advies nodig. Er moeten in totaal (verdeeld over de 8 kamers) 30 UTP aansluitingen komen. Hier worden de tv's en mediaplayers op aangesloten. Er moet een NAS komen waar vanaf al deze apparaten hun audio en video kunnen streamen. Ik ben benieuwd naar tips/trucs om dit netwerk op te zetten. Het netwerk gaat gigalan worden.
De eisen m.b.t. de NAS zijn:
- minimaal 15 TB
- Raid 1 om dataverlies te voorkomen
- Mogelijkheden om een fileserver op te zetten (NFS of SMB)
- Voldoende performance om meerdere audio/video files tegelijk te streamen.
Ik zit te denken aan:
http://tweakers.net/pricewatch/284356/synology-disk-station-ds2411+.html
Concreet heb ik de volgende vragen:
1. Welke router / managed switch raden jullie aan om deze 30 apparaten op aan te sluiten? Uiteraard komt er een internet verbinding, deze moet ook gedeeld worden met de andere apparaten op het netwerk.
2. Welke NAS oplossingen raden jullie aan en waarom?
[ Voor 7% gewijzigd door kariem112 op 08-06-2012 11:44 ]