Ik kan nog steeds niet kiezen tussen een videokaart van ATI of NVIDIA. Ik heb beiden gehad, en de software van NVIDIA beviel mij beter. Hoe zit het verder met de prestaties van ATI? NVIDIA heeft PhysX, 3D-vision en CUDA, maar wat heeft ATI? Is daarnaast het fabeltje waar dat een ATI het beste bij een AMD moederbord past en een NVIDIA bij een moederbord van Intel? ATI videokaarten zijn in de pricewatch het populairst. Mijn budget is 200-250. Ik wil graag kiezen tussen de 7850 en GTX560Ti.
Dat is een fabeltje. Als je uit die 2 gaat kiezen zou ik zeker voor een 7850 gaan.
Al deze features heeft AMD (ja, ATI bestaat niet meer) ook maar dan onder een andere naam (min of meer).
Al deze features heeft AMD (ja, ATI bestaat niet meer) ook maar dan onder een andere naam (min of meer).
AMD/ATI heeft zijn Stream processors, wat de tegenhanger is van de CUDA's van NVIDIA.
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
AMD vs Nvidia eindigt vaak in een flamewar tussen fanboys... en dat maakt het kiezen niet makkelijk.
Ik zou zeggen, pak er benchmarks bij van de kaarten in de voor jou relevante applicaties. Iedere fabrikant levert zo z'n eigen extra's, maak daarvan gewoon een afweging van wat er echt toe doet. De ene keer zal de ene kaart beter zijn als de andere en vice versa. Het enige dat je echt daadwerkelijk concrete cijfers biedt zijn benchmarks.
Ik zou zeggen, pak er benchmarks bij van de kaarten in de voor jou relevante applicaties. Iedere fabrikant levert zo z'n eigen extra's, maak daarvan gewoon een afweging van wat er echt toe doet. De ene keer zal de ene kaart beter zijn als de andere en vice versa. Het enige dat je echt daadwerkelijk concrete cijfers biedt zijn benchmarks.
Verwijderd
Enige probleem is dat sommige populaire softwarepakketen stream niet/nauwlijks ondersteunen terwijl CUDA al heel bekend is en ondersteund wordt
Mijn gevoel zegt GT560Ti, maar uit vele reacties blijkt dat de meeste Tweakers naar een 7850 streven.
Verwijderd
Ik zou eerlijk gezegd voor de AMD gaan.
Niet omdat deze nou sneller is, maar simpelweg omdat ik nog altijd de beeldkwaliteit/verzadiging van een AMD superieur vind aan die van NVidia. Vooral bij films zien mijn pc's met AMD kaartjes er veel beter uit dan de NVidia pc's. Zelfs die met een low end AMD kaartje!
Driverondersteuning onder Linux is beter van NVidia, maar mijn HTPC draait prima hardwareversnelling met XBMC.
Niet omdat deze nou sneller is, maar simpelweg omdat ik nog altijd de beeldkwaliteit/verzadiging van een AMD superieur vind aan die van NVidia. Vooral bij films zien mijn pc's met AMD kaartjes er veel beter uit dan de NVidia pc's. Zelfs die met een low end AMD kaartje!
Driverondersteuning onder Linux is beter van NVidia, maar mijn HTPC draait prima hardwareversnelling met XBMC.
Verwijderd
Ik zou voor de hd7850 gaan, ze ontlopen elkaar niet veel maar de hd7850 is geloof ik wat zuiniger?
Je zou het eventueel af kunnen laten hangen van de games die je speelt.
Beeld kwaliteit is met gamen van beide kaarten gelijk.
Je zou het eventueel af kunnen laten hangen van de games die je speelt.
Beeld kwaliteit is met gamen van beide kaarten gelijk.
Ik heb besloten om voor de HD7850 te gaan vanwege de positieve reviews en benchmarks. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken. De populairste in de pricewatch zijn de Sapphire HD7850 2GB GDDR5 en de Asus HD7850-DC2-2GD5. Zijn hier nog verschillen in? Volgens deze link zou Sapphire de juiste keuze zijn, maar wat vinden de Tweakers?
Verwijderd
Ik zou dan voor de DC2 gaan, die is iets sneller.
Goede keuze trouwens
Goede keuze trouwens
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 12:12 ]
De Asus is ook iets duurder, maar welke heeft een betere cooler?
[ Voor 41% gewijzigd door Nfear op 08-06-2012 12:59 ]
Pagina: 1