Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Voor de mensen met het zelfde probleem als hier onder, gebruik dit programma: Autorun

Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een MSI Nvidia 560GTX TI Twin Frozr || OC kaart (zie gekoppeld product). Bij het aansluiten bleek het een DOA te zijn, dus heb ik een vervangende kaart gebruikt (ati radeon 8000 serie?), vervolgens heb ik een fresh install van windows gedaan en alle driver meuk van ATI/AMD geinstalleerd.

MSI heeft het probleem niet gevonden dus kreeg ik een nieuwe kaart (de zelfde uiteraard) en heb deze in het systeem geplaatst zonder eerst de ATI/AMD drivers te verwijderen.

Vervolgens heb ik de AMD Display drivers gelijk in safe mode verwijderd met driversweeper zonder dit via programma's en onderdelen te doen en vervolgens de nvidia drivers geïnstalleerd. Vervolgens wat mapjes van ATI/AMD verwijderd en nu krijg ik de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://sleekupload.com/uploads/5/kut.jpg

En ik loop me een tierelier te zoeken hoe ik dit kan oplossen... tussen opstart programma's kan ik niks vinden van AMD of ATI wat naar dit bestand refereert..

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Ik heb geen zin om windows weer opnieuw te installeren voor een paar tegenstribbelende pokke drivers van ATI/AMD!

Dit is mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Vaya€ 25,95€ 25,95
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 16,07€ 16,07
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Trust eLight LED Illuminated Keyboard€ 19,99€ 19,99
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 45,-€ 45,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 192,20€ 192,20
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 73,85€ 73,85
1OCZ Agility 3 60GB€ 59,99€ 59,99
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 44,85€ 44,85
1Western Digital Elements Desktop 1.5TB Zwart€ 107,-€ 107,-
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 195,90€ 195,90
1Asrock P67 Pro3 SE€ 67,80€ 67,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,60

Ik hoop dat dit voldoende info is, en dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

Gr,
Andy

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
Als dat de enige melding is zoek deze autostart dan op met Autoruns en schakel deze uit (afvinken in de Autoruns interface).

Het beste is om eerst via de uninstaller van ATI/AMD alles te verwijderen, rebooten en in safe mode Driver Sweeper eventuele restanten te laten opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:17
Het beste is om eerst via de uninstaller van ATI/AMD alles te verwijderen, rebooten en in safe mode Driver Sweeper eventuele restanten te laten opruimen.
Het lijkt er idd op dat dit het probleem is, driversweeper heeft alle belangrijke drivers e.d. al verwijderd maar de rest van Catalyst staat nog op het systeem.

Wat je zou kunnen proberen is weer eventjes tijdelijk die 8000 serie kaart erin, catalyst opnieuw installeren/herstellen. En dan op de juiste manier deinstalleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
MicGlou schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 07:40:
[...]

Wat je zou kunnen proberen is weer eventjes tijdelijk die 8000 serie kaart erin, catalyst opnieuw installeren/herstellen. En dan op de juiste manier deinstalleren...
Probleem is dat dit een leen kaart was van het bedrijf waar ik mijn 560 had gekocht..
EricJH schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 02:19:
Als dat de enige melding is zoek deze autostart dan op met Autoruns en schakel deze uit (afvinken in de Autoruns interface).

Dit ga ik straks thuis even proberen!

*EDIT*

EricJH Heb even via LogmeIn dat programma gebruikt en er stonden een hoop bestanden die miste van AMD en ATI, heb deze meteen verwijderd uit het register en krijg nu geen foutmeldingen meer! Hartstikke bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Noctonix op 08-06-2012 08:17 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Radeon 8000 serie lijkt mij sterk.

De Radeon 8000 serie waren AGP kaarten (denk aan Radeon 8500 bijvoorbeeld), en Radeon HD (de PCI-e serie) zit momenteel nog in de 7000 serie.

Dus ga na wélke kaart je daadwerkelijk hebt. Sommige kaarten willen niet zo best werken onder Windows 7 (al zou een PCI-e kaart hoe dan ook moeten werken).
En als je van nVidia naar Ati/AMD gaat, eerst driver cleaner erover. Toen ik van nVidia naar Ati/AMD ging had de kaart ook eerst kuren omdat ik de nVidia drivers niet goed gecleaned had (uninstall is niet goed genoeg, moet echt met een driversweaper erover in veilige modus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nemesizz schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:16:
Radeon 8000 serie lijkt mij sterk.

De Radeon 8000 serie waren AGP kaarten (denk aan Radeon 8500 bijvoorbeeld), en Radeon HD (de PCI-e serie) zit momenteel nog in de 7000 serie.
Je hebt de eerste PCI-e kaarten.

Daar zit wel een X800 en X850 tussen. Of de FireGL kaarten waar ook een 8xxx serie van is :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Touchdomex schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:21:
[...]

Je hebt de eerste PCI-e kaarten.

Daar zit wel een X800 en X850 tussen. Of de FireGL kaarten waar ook een 8xxx serie van is :+
Ik kreeg de kaart mee in een transparante verpakking zonder logo's of namen..

En heb niet echt in het systeem gekeken hoe de kaart heet.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Noctonix schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:23:
[...]

Ik kreeg de kaart mee in een transparante verpakking zonder logo's of namen..

En heb niet echt in het systeem gekeken hoe de kaart heet.
Doe dat dan eerst of ga terug naar de winkel.

Wij kunnen niet gaan gokken wat jij nu precies in je kast hebt. Dat kun je zelf of je kan naar de winkel gaan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Touchdomex schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:24:
[...]

Doe dat dan eerst of ga terug naar de winkel.

Wij kunnen niet gaan gokken wat jij nu precies in je kast hebt. Dat kun je zelf of je kan naar de winkel gaan.
Ik refereer naar de geleende kaart die inmiddels al is ingeleverd...
De MSI 560GTX TI Twin Frozr zit nu in mijn kast.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Ik heb volgens mij de eerste post niet helemaal begrepen... :o
Vervolgens heb ik de AMD Display drivers gelijk in safe mode verwijderd met driversweeper zonder dit via programma's en onderdelen te doen en vervolgens de nvidia drivers geïnstalleerd. Vervolgens wat mapjes van ATI/AMD verwijderd en nu krijg ik de volgende error:
Zoals ik het nu lees: Je hebt de drivers van AMD verwijderd via de driversweeper, en niet eerst een uninstall gedaan? Vervolgens handmatig dingen verwijderd?

Eigenlijk moet je eerst uninstall doen (via configuratiescherm), dan de resten verwijderen met driversweeper, en dan de nVidia drivers installeren.

Wat ik nu denk, is dat Windows nog steeds denkt dat de drivers er zijn, en ze nog probeert te starten, wat resulteerd in een foutmelding.
Probeer eens te kijken bij "run" (windowstoets + r) > msconfig > opstarten
(en eventueel services). En dan kijken of daar nog ATI/AMD gerelateerde dingen tussen staan. Die eventueel uitschakelen en kijken of je dan geen errors meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:36

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Welke versie van driversweeper heb je gepakt? De oudere versie van Guru3d geeft soms inderdaad fouten als je van merk switch.
Als je een oude versie hebt eerst een nieuwe downloaden (phyxion.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:12:
Welke versie van driversweeper heb je gepakt? De oudere versie van Guru3d geeft soms inderdaad fouten als je van merk switch.
Als je een oude versie hebt eerst een nieuwe downloaden (phyxion.net).
Ik heb hem via GURU3D gedownload idd.

Maar het probleem is verholpen met de Autorun link van EricJH

Freedom for everyone..

Pagina: 1