Asrock mobo + nvidia kaart vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Ik heb misschien een rare vraag maar ik kan het antwoord niet duidelijk vinden.

We willen graag dit moederbord:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=890FX%20Deluxe3
inbouwen met een nvidia grafische kaart (de 7600 om precies te zijn). Volgens de site ondersteund dit mobo ati crossfire. Het moederbord is tot onze beschikking dus vandaar dat we niet zo even uitwijken naar een ander bord.

We kunnen in ieder geval niet duidelijk vinden dat een nvidia kaart (1 kaart, geen sli) op dit moederbord gaat werken. We denken van wel, maar zeker weten doen het niet.

Alvast bedankt.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou dit niet gaan werken? Het is toch niet zo dat iedereen 2 videokaarten in zijn pc heeft zitten?
Het is een mogelijkheid, je mag het dus gebruiken, maar het hoeft niet. Ik heb hier diverse mobo's die SLI of Crossfire ondersteunen, echter zit er maar 1 videokaart op en werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 01:30:
Waarom zou dit niet gaan werken? Het is toch niet zo dat iedereen 2 videokaarten in zijn pc heeft zitten?
Het is een mogelijkheid, je mag het dus gebruiken, maar het hoeft niet. Ik heb hier diverse mobo's die SLI of Crossfire ondersteunen, echter zit er maar 1 videokaart op en werkt het goed.
Ja zoiets hadden wij ook maar we wisten het gewoon niet zeker. Snap dat het anders wordt als we twee kaarten erin zetten maar dat is niet het geval. Met één kaart maakt het dus helemaal niets uit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, is geen enkel probleem. ;)
Wat wel kan voorkomen is dat het mobo een voorkeur heeft welk slot je gebruikt als je single gaat draaien. Stop de kaart gewoon in het slot wat het dichts bij de processor zit (is over het algemeen het primaire PCI-e slot) en het zou zonder probs moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Volgens handleiding pagina 18: Een enkele kaart in slot PCI2 stoppen (blauwe). Zoals hierboven staat, is dat degene het dichtst bij de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Allen bedankt voor de antwoorden!

Pagina: 1