Computer freeze, gpu probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Timmmeeehhh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01 10:22
Ok, sinds vandaag doet mijn systeem een beetje vreemd.
Het begon vanmiddag tijdens het spelen van diablo 3, ineens een random freeze... Opnieuw opgestart, vervelend maar niet echt een groot probleem natuurlijk.

Maar nu ben ik net met 3ds max bezig, weer een freeze... pc opnieuw opstarten, krijg ik eerst in mn post allemaal vage dollar tekentjes door het beeld heen, vervolgens start windows in hele lage resolutie en geeft mijn 2e monitor geen beeld meer. Na weer opnieuw opstarten is de resolutie wel weer goed maar na even met 3ds max werken krijg ik weer een vastloper.

Vervolgens even te temps van mijn videokaart bekeken, 65 graden idle, heb 2e monitor ook ff ontplugd, maar temps blijven hoog. Fans draaien ook in idle steeds rond de 50%

Processor en moederbord zijn allebei nieuw en draaien nu een maand en heb er tot dusver geen problemen mee gehad (ik ben nu al 2 weken bijna iedere nacht aan het renderen en heb geen vastlopers) dus mij lijkt het niet dat die het probleem zullen zijn. Temps van CPU zijn ook goed.

Wat denken jullie... videokaart is het aan het begeven of kan het nog iets anders zijn?
Ik wilde eigenlijk volgende maand sowieso mijn GPU gaan upgraden, dus het zou geen heel groot probleem zijn om het nu al te gaan doen, maar ik denk ik vraag even of deze symptomen ook ergens anders op zouden kunnen slaan.

Mijn systeem specificaties:
9800GTX videokaart
3930k cpu
p9x79 pro moederbord
12gb Corsair hyperX 1600mhz geheugen

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/12/06/07/gzq.png

Edit:
Nu al wel weer ff een tijdje diablo kunnen spelen zonder freezes.
Kaart wordt wel 77 graden...

[ Voor 3% gewijzigd door Timmmeeehhh op 08-06-2012 01:45 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:52

Nemesizz

Untouchable

Als je dollar tekens krijgt tijdens de POST (dus ruim voordat de drivers geladen zijn) kun je er vanuit gaan dat je kaart stervende is. Gezien het een nVidia 9000 serie betreft is dat niet zo vreemd (zie 8800 defecten topic).

Dat ie daarna soms nog wel goed doet kan gebeuren. Mijn 8800 had af en toe kuren, maar kon soms ook uren lang goed werken. Uiteindelijk gaf de kaart het wel op, maar zie die dollar tekens maar als een voorbode van een defecte kaart.