Internet: ernstige snelheid dips

Pagina: 1
Acties:

• samos
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-07-2025
Beste tweakers,

sinds een aantal dagen is mijn verbinding met internet van de een op de andere dag zeer slecht geworden. Ik heb eerlijk gezegd nog geen tijd gehad om te checken wat er precies gaande is. Het gaat om een verbinding van Ziggo. Gezien ik een vriendin in het buitenland heb wonen waar ik iedere dag mee Skype is het ontzettend irritant dat iedere paar seconden de verbinding wegvalt. Bijgevoegd een plaatje tijdens het downloaden van een usenet file. Gaat normaliter erg hard, nu komen de snelheden amper boven de 400 kbsec (Ik ben 4 tot 5 Mbsec gewend)

Nu kan ik met een lagere snelheid overall nog wel leven, maar de scherpe pieken naar beneden maken dus Skype calls onmogelijk. Erg frustrerend.

Ik heb nog geen contact op kunnen nemen met Ziggo hierover. Het lijkt ietsje erger te worden tijdens de drukkere tijden (na vijven).

Ik begrijp dat zonder verdere info dit van alles kan zijn, maar vroeg me toch af of de karakteristieke grafiek op het plaatje mogelijk al een lampje doet branden bij iemand. Het maakt voor de verbinding overigens niet uit of ik kabel of draadloos gebruik. Beiden geven het zelfde resultaat. Ik maak gebruik van een Sitecom 300N X3 WL-351 router.

Mogelijk dat één van jullie al iets weet?

Cheerz

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:25

D4NG3R

kiwi

:)

Je zult toch contact op moeten zoeken met Ziggo wil je een goed antwoord krijgen..

Welke snelheid heb je? Want je geeft aan 4 a 5Mb/s gewend te zijn. En dat komt toch redelijk overeen met 400KB/s.

Indien je wat anders bedoelt wees dan even duidelijk met je snelheden. 1Mbit == ~125KB/s. 1MB == 8Mbit.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 07-06-2012 23:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• samos
Ik gebruik hier een Z3 abonnement van 80Mbit/sec. De 4 tot 5 waar ik over sprak gaat over Megabites. Ik zat dus altijd op... pak em beet rond de 40 Mbit. (zwaar gemiddeld uiteraard) Ik denk dat ik nu in de pieken nog 4 Mbit haal, maar het merendeel is dus daaronder, met om de 5-10 seconden de enorme uitschieters naar bijna 0 toe. Zal morgen de laptop wel eens direct aan het modem hangen om te zien wat er gebeurt.

In het @home tijdperk heb ik wel eens problemen gehad en toen bleek het buiten aan een signaalversterker in een verdeelkast te liggen (?). Essent is er toen na 3 monteurbezoeken en 1 nieuw modem bij betrokken en het was opgelost.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:24
Ik zou gewoon eens je modem en router herstarten. Had het laatst ook met Ziggo en sinds een herstart weer een stabielere verbinding. Waarom gebruik je trouwens een Sitecom router? De ingebouwde router van de Ziggo modem werkt bij mij prima.

• samos
Helaas hebben wij hier geen modem router combinatie van Ziggo, vandaar de Sitecom. Ik zie dat dit eigenlijk al wel had gemoeten gezien ons abonnement.

Morgen ga ik even op onderzoek uit. Zit hier in een studentenhuis en het modem staat even niet binnen handbereik (staat bij iemand anders op de kamer). Modem en router resetten allebei al gedaan, zonder succes.

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:56
Als er meerdere personen gebruik maken van het internet zou het niet zo kunnen zijn dat er een ander (on)bewust flink aan het downloaden is?
Aangezien jij het ook wel eens doet, misschien heeft een ander het ook uitgevonden.
Waar test je de snelheid? www.speedtest.net of .nl ?

• samos
Is inderdaad een idee, maar de andere jongens (ik deel het internet met nog 2 anderen) klagen ook. Zelfs wanneer alle netwerk apparaten in huis uitstaan (telefoons en tablets ook meegerekend) blijft de snelheid haperen. Nu is het zo dat als je naar de grafiek kijkt uit mijn openingspost dit niet veel invloed heeft op het normaal surfen op internet. Je gaat het pas merken wanneer je dingen streamt etc. (Youtube werkt nu dus ook traag, maar het gaat mij vooral om skype).

Ik heb op beide pagina's mijn snelheid gecheckt. speedtest.net begint heel snel en valt al gauw meer dan de helft terug, om uiteindelijk uit te komen op 8 Mbit. Het wisselt verder heel sterk. Ik heb het idee dat speedtest de dips in de verbinding niet meepakt.

Vandaag zodra ik tijd heb maar eens even de laptop aan het modem hangen en zien wat dat doet. Heb ik dan nog een dergelijk slecht signaal... Dan wordt het denk ik tijd om Ziggo eens op te bellen.
Pagina: 1