Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
hoi iedereen,

ik ben een beginner in het video editting en wou even vragen mijn aankoop de snelheid drastisch kan verbeteren.

huidig systeem:

AMD Athlon X2 250 (3GHz)
4 gb DDR2 1066MHz (kan ik in principe upgraden naar 6 gb 800 MHz)
HD4870 512 MB
1 TB HDD
650 W voeding
windows 7 pro 64 bit

nu gaat het bewerken zeer traag en moet ik soms secondenlang wachten eer ik het resultaat zie, het encode gaat ook zeer traag. Ik heb op een site gelezen dat het programma ook CUDA support, dus ben ik gaan ronzoeken en kwam ik op volgende site : http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm

Nu zou ik van plan zijn een Nvidia Geforce GTX560 1 gb DDR5 te kopen en te gebruiken.

Zal dit een groot verschil geven, of gaan de CPU en het ramgeheugen nog steeds de bottleneck blijven ?

grts

pm1

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
CUDA is zeer aan te raden! Sinds CS6 worden AMD kaarten trouwens ook ondersteund, via OpenCL.
Ik zou aanraden inderdaad te investeren in een goede videokaart. De 560 is een prima keuze. Ik weet niet zeker of deze door Abode officieel wordt ondersteund, maar het editten van een simpel txt bestandje zorgt dat hij wel herkend wordt.
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervang CPU met een quadcore cpu, eventueel een AM3/AM2+ bordje nemen met DDR3 sloten
En 2x HDD in raid-0 of SSD helpt ook

Encoding bottleneck ligt bij graka(amd heeft ook een soortCUDA-like oplossing weet nie meer hoe het heet)/CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Het is ook de moeite waard om te weten welke videoformats je probeert te editen?

AVCHD of h.264 zijn gewoon formaten die niet erg geschikt zijn voor editing. MPEG2 werkt sneller, maar wat misschien de moeite waard is om te proberen, is je materiaal te converten naar lage reso, lage compressie variant, die te editen en vervolgens alle edits toe te laten passen op je originele materiaal. Dan zal je rendering nog steeds even langzaam gaan, maar het editen een stuk sneller.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
De filmpjes waar ik momenteel mee bezig ben zijn timelaps, het komt gewoon rechtstreks van een camera.
Maar ik moet in elk flmpje met 4 tracks werken, exporteren doe ik naar mp4 met h.264 codec.

Foto's zijn 4000x3000 en dan geschaald, bijgesneden naar +/- 1/4 van de grootte en gedraaid.
De sequence is 1280x720 12,5 fps.

Het grote probleem zit bij het renderen tijdens het editten en het exporteren naar mp4, tijdens het editten moet ik echt soms 30 seconden wachten alvorens het beeld springt op de juiste frame, vloeiend afspelen is er ook niet bij.

Ondertussen heb ik er die 2gb ram al bijgeprikt ;)

Maar jullie raden het dus zeker aan om te investeren in de nvidia kaart.
( nvidia zit al lang in mijn lijstje aangezien ik ook soms videos converteer voor mi ipad en mijn ati kaart precies geen hardware acceleratie geeft aan het programma dat ik gebruik, cuda lijkt me overal meer ondersteunt.)

Grts

Pm1

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Adobe Premiere Pro kan acceleratie zeer zeker een hoop helpen, maar ik begrijp dat voor de final render en encoding geen hardwarerendering gebruikt wordt. De preview gaat via CUDA, maar het uitrenderen via de CPU. Nu gebruik je de preview veel meer dan je de final render doet, dus daar valt zeker wat te halen.

In dit geval is de CPU ook wel ietwat underpowered (voor videogebeuren), dus wellicht daar ook nog wat aan te doen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:05:
Met Adobe Premiere Pro kan acceleratie zeer zeker een hoop helpen, maar ik begrijp dat voor de final render en encoding geen hardwarerendering gebruikt wordt. De preview gaat via CUDA, maar het uitrenderen via de CPU. Nu gebruik je de preview veel meer dan je de final render doet, dus daar valt zeker wat te halen.

In dit geval is de CPU ook wel ietwat underpowered (voor videogebeuren), dus wellicht daar ook nog wat aan te doen valt :)
Volgens wat ik al gelezen heb gebeurt het exporteren toch ook met cuda ? Maar je mocht wel niet adobe media encoder gebruiken dacht ik.

Ja de cpu is inderdaad ook wat underpowered, maar het gaat hem hier over of ik echt veel verschil zal merken met de CUDA ondersteuning ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pm1 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:26:
Ja de cpu is inderdaad ook wat underpowered, maar het gaat hem hier over of ik echt veel verschil zal merken met de CUDA ondersteuning ?
In je editing in ieder geval wel, als ik de verhalen mag geloven. Zelfs met een 16-core rig merk je nog verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
Cuda it is then :) Indien ik mij cpu zou upgraden en mobo ben ik een pak meer kwijt dan dat ik enkel mijn graka zou vernieuwen, en dan merk ik misschien maar weinig prestatiewinst in verhouding met cuda :)

Bedankt iedereen voor de snelle en duidelijke reacties _/-\o_

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
nieuwe kaart zit er in, maar het helpt niet |:( |:(

blijkbaar is mij HDD de bottleneck, wanneer ik mijn sequence open met mercury playback engine op GPU krijg ik bijna onmiddelijk een error code 6. :(

als ik mijn taakbeheer even opvolg zie ik dat mijn geheugenverbruik ontspoort en het stijgt tot mijn 6 gb die ik beschikbaar heb.

suggesties om dit op te lossen ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al gezocht naar die foutcode 6? Er is uiteraard een reden voor dat het niet werkt. ;)
Een HDD kan in ieder geval niet de reden zijn dat je niet met CUDA bepaalde dingen kan laten renderen. :)
Probeer ook even een lagere resolutie te gebruiken (360p of zo) om te zien of het niet gewoon komt door het werkgeheugen icm de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
het lijkt alsof de foto's niet snel genoeg kunnen laden dat het vastloopt, maarjah ik zit wel bezig met +/- 8 gb aan foto's die in de sequence zitten.

code 6 heb ik reeds opgezocht en het ligt aan de "hardware", en ze raden aan om de laatste nieuwe dirvers te installeren, wat ik al gedaan heb.
I have seen this Event Log Message:

Your hardware configuration does not meet minimum specifications needed to run the application. The application must close.

What does it mean?

The most common cause for this issue is that the application was unable to continue due to hardware limitations. The workload the application sent to the Graphics Card could not be broken into small enough pieces to be processed.

[ Voor 75% gewijzigd door pm1 op 08-06-2012 17:10 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
ik ga eens proberen om de timelaps filmpjes eerst om te zetten naar mp4 en ze dan tezamen pas monteren, volgens mij zal dat het snelste resultaat opleveren :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Meh, voor wat het waard is, want ik heb zelf prive geen Premiere (web & design 5.5), maar op werk heb ik er wel mee zitten rommelen.

Een 560TI met CUDA versnelt inderdaad alleen FLV video renderen en de previews, maar er zijn wat mods en extensies die de functionaliteit uitbreiden. Het was echter ook weer niet zo veel sneller. Oude drivers / restanten zijn funest. Ik veronderstel dan ook dat je met restjes ATI zit die roet in je eten gooien. Ik had dit ook tijden met AI CS5.

Wat betreft effecten renderen doet op die werk machine op een i7 965 met 12GB en een Quadro 4000. (wat volgens mij tussen een consumenten GTX460 en 470 in zit) Daar is met AE en Pr de Intel altijd sneller, iets van 1fps op 1080 Finals versus 0.8. Ik ken iemand die op een 955 black AMD phenom video renderde vanuit blender en bleh, wat was dat achterlijk traag.

Het is dat je nu al een upgrade hebt gedaan, maar anders zou ik toch als ik jou was eerder naar een ander bordje + CPU kijken. Of misschien kijken of je 2e hands een mooie 1100T X6 kunt vinden, die renderen wél goed.

Wat het geheugen betreft, tja, die 12GB zitten ook gewoon vol, maar dat belemmerd dat systeem niet.

Als je ergens problemen / traagheden / render fouten krijgt is in stukjes voorwerk doen altijd een goed idee, maar je hebt nog steeds natuurlijk kans dat je tegen fouten aanloopt, met als verschil dat je dan zeker weet wat er niet lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
Het is nu zo goed als gedaan met bewerken dus het zal niet meer nodig zijn, de gtx560 wou ik ook om te gamen dus eigenlijk kan het geen kwaad. Momenttel heb ik wel al een nieuw topic waar ik weer een ander technish probleem aankaart dat ik ondervind.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1