Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe benchmarken jullie storage (grafiekable data)

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:45
Ik heb de vraag al eens gesteld in een ander, technischer deel van GoT, maar ik had graag jullie input eens gehad om een uitgebreidere storage-test te doen van een setup...

Ik vroeg me af hoe jullie bv de resultaten via IOmeter zo netjes in serie kunnen plotten zoals hier reviews: Kingston Hyper X 3K: sla je slijtageslag? Hoe krijgen jullie al die data zo netjes in serie? Ik heb al enkele keren single workers met een "load" er aan gestart, en dan de resultaten screenshotten, maar ik ben er nog niet uit hoe jullie het zo netjes in CSV met alle verschillende loads doen...

Graag jullie hulp :) . Er zijn wat mensen die nieuwsgierig zijn naar "huis-tuin-keuken" ZFS opstellingen, bij voorkeur zo flexibel als mijn besproken setup(s) in The Hyperactive Blog: An all in one ESXi-NAS-SAN build

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We doen dat via ons beheersysteem. Dat is dus geen publiekelijke functie. Overigens is functie een groot woord: het is een complex proces dat hier slechts voorbehouden is aan een paar mensen. Niet omdat het zo geheim is, maar omdat het gewoon uhm niet echt intuïtief werkt zeg maar ;)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:45
Ok, maar die IOMeter statistieken moeten toch een setje zijn wat jullie inladen en wat serieel getest wordt? Hoe doe je dat dan, want alles wat ik tot nu toe vind is dat de tests tegelijkertijd lopen, of ben ik daar fout in?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11 12:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Elke transfergrootte die er in zo'n grafiek is getest is een eigen toegangspatroon. Die worden allemaal geselecteerd ('assigned') in het tabblad Access Specifications. Vervolgens laat je deze toegangspatronen uitvoeren met de gewenste duur en queue-depth. IOMeter voert ze dan achter elkaar uit. Voor het uitvoeren vraagt hij in welk csv-bestand de resultaten opgeslagen moeten worden.

Wij hebben een tool waarmee we die resultaten met één klik kunnen importeren in onze Benchmark Database en een grafieken tool waarmee grafieken van de resultaten gegenereerd worden. Die grafiekentool werkt wat complexer omdat de BenchDB flexibel is opgezet zodat je er van alles in kunt stoppen. Bij het configureren van grafieken moet je 'm wel even goed vertellen wat je eruit wil trekken. Met een beetje handwerk maak je die grafieken zelf in een spreadsheet.