Nieuw Fotobewerkings beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 15:08
Hallo,

Na jaren lang op 2 goedkope Prestigio P173 schermen gewerkt te hebben, ben ik opzoek naar iets nieuws.
Ik ben zeer serieus bezig met onderwaterfotografie, en kan het mezelf niet meer veroorloven dat de kleuren en helderheid er bij mij prima uitzien maar verder nergens!

Mijn oog is gevallen op de NEC MultiSync P221W-BK 22" Echter krijg ik hier maar weinig recente informatie van boven. Zijn er hier mensen die dit scherm gebruiken en hier hun ervaring kunnen delen? Of is dat scherm alweer gedateerd en is er beter te krijgen voor het geld?

Het scherm zal als hoofddoel voor fotobewerking gebruikt worden. Films kijken etc doe ik op de tv.

Qua prijs zat ik richting de €450 te denken.

Mvg,
Jeroen Zetz.

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-03 20:15
Misschien wat je er nog eventjes bij kunt noemen, hoe groot wil je je scherm hebben? Wat voor resolutie had je in gedachten? Hoeveel schermen wil je? (aangezien je er nu 2 gebruikt)

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 03:30
Ik denk ook dat het handig is om te vermelden of je een wide gamut monitor nodig hebt zoals de NEC. Gezien de eerste prijsvermeldingsdatum in de pricewatch en het aantal winkels dat de monitor verkoopt is de kans groot dat deze inderdaad gedateerd is.. of in ieder geval oud en niet meer zo goed verkrijgbaar.

Als je geen wide gamut nodig hebt is het advies normaal gesproken de pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M en als je het wel nodig hebt de pricewatch: Dell Ultrasharp U2410. Beide uitstekende monitoren voor grafisch werk hoewel de NEC een betere zwart-weergave zal hebben door het gebruikte type paneel.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD