wat is een goede videokaart voor een upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrot
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 14:04
Hey,

Ik heb recent mijn systeempje geupgrade met een moederbord en een mooie q6600.
nu ziet mijn systeem er zo uit:

Voeding: Corsair 550 watt
Moederbord : Gigabyte GA-73PVM-S2H
Chipset : nVidia GeForce 7100
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400MHz
Fysiek Geheugen : 2048MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 9600 GSO

Allemaal in een Coolermaster elite 331.
Ik weet dat het niet het nieuwste systeem is, maar ik zou wel graag een betere videokaart kopen.

Wat ik vooral doe met mijn pc: Programeren ( ook 3d) . games zoals: fallout 3, minecraft, Skyrim, Oblivion, Diablo 3, just cause 2.

nu weet ik dat een q6600 best wat aankan. maar ik vrees dat mijn 9600gso binnenkort echt te oud word.
Ik zou graag willen overstappen naar een gtx xxx of een gelijkwaardige ati kaart.

PS: mijn voeding heeft alleen 2 6pins, geen 8 pin die in de nieuwere grafische kaarten moeten.

Graag een reactie en alvast bedankt!

Ynze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een 7970 en als je die te duur vind een (gaat je voeding denk ik NET redden)
7950 en als je die te duur vind een
7870 en als je die te duur vind een
7850 en als je die te duur vind een
7770
Of als je liever een nvidia hebt een 680 of 670gtx.
560TI is zonde omdat die al zo oud is. Kun je beter een 78xx nemen als je het mij vraagt.
Maar we hebben hier een apart topic voor. "[BBG aanschaf] Videokaarten"
Die moet je eerst maar ff doorlezen. Als je dan nog vragen hebt kun je daar altijd nog posten. En verder is het handig als je er meer informatie bij geeft. Want hoe kan iemand je nou advies geven zonder dat je,
resolutie/budget/verwachtingen (fps/settings) erbij zet.
;w :F

PS: persoonlijk zou ik niet hoger als een 7850 gaan. Anders word je CPU overduidelijk de bottleneck. Jammer dat de 660GTX nog niet uit is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 11:08
Hoi Ynze,

Ik ben het niet helemaal eens met bovenstaande post. Je kan in deze setup wel een beefy videokaart prikken, maar deze gaat hoe dan ook immens ge-bottlenecked worden door je andere componenten.

Wat ik persoonlijk zou doen, is eerst wat geld investeren in een nieuw moederbord, cpu en ram. Als dat gedaan is, zou ik pas gaan kijken naar een betere videokaart(Eventueel in combinatie met een betere voeding!!)

Mocht je echt niet eerst de andere componenten willen upgraden, stel ik deze videokaart voor:
pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE
Niet een overkill aan rekenkracht(Je andere componenten gaan dus geen echte merkbare bottleneck vormen), geweldige BangForBuck verhouding en zelfs nog Crossfire compatible. Voor 120 euro is deze kaart een van de betere budget koopjes.

Heath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

@TS
Als je hulp nodig hebt met het uitzoeken van een goede videokaart dan moet je bij Componenten Aankoopadvies zijn

Groeten hoeft trouwens niet op GOT :p.

Ik zou niet te veel meer investeren in een ouder systeem, koop anders een tweede hands kaart.
Zonder overclock is de q6600 te traag voor de videokaarten van tegenwoordig.

De spellen die je er mee wil spelen hebben juist baat bij een snelle processor en veel geheugen (fallout 3, skyrim, oblivion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor dit soort vragen hebben we Componenten Aankoopadvies

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrot
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 14:04
Dank jullie allemaal voor de reactie.

Ik moet zeggen nu dat ik hem heb overgeclocked naar 3.0ghz en van plan ben de andere ( betere ) koeler er op te zetten dat ik redelijk tevreden ben met wat deze processor nog kan!

Ik heb 2 monitoren constant aan en run crysis op medium / high met 40 fps. en skyrim op ongeveer de zelfde settings. dus waar ik naar streef is om nog met dit moederbord / cpu / ram door te gaan.

Die 6850 ziet er goed uit. Ook ben ik een gtx 260 tegengekomen voor een prikkie, maar die kost meer voeding en doet er minder mee. dus ik zal die 6850 overwegen!
Pagina: 1