Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-08 22:50
Ik zou mij graag een mediaplayer aanschaffen, maar ik kan niet kiezen.
Qua prijscategorie denk ik aan een €200 à €250, zoals in de titel vermeld heb ik al 2 voorstellen.
Aangezien ik thuis geen NAS heb staan zou ik graag een hebben met ingebouwde HDD of waar ik zelf een HDD kan inbouwen.
Ook moet hij voorzien zijn van alle benodigde codecs zoals .mkv en .dts.
Hij moet geen wifi hebben aangezien ik toch vlak naast mijn tv een router met switch heb staan.

mvg

edit: Ondertussen ben ik ook al de xstreamer prodigy tegengekomen, wat zijn hier de ervaringen mee?
En een mediaplayer op Android werkt dit goed?

[ Voor 13% gewijzigd door cedric_vb op 08-06-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Android als mediaspeler staat nog duidelijk in de kinderschoenen en loopt dus duidelijker achter op de bekende spelers. Zou ik nu dus afraden

XTreamer of WD TV.

Mijn keuze is dan de WD TV. Waarom?
Heb het niet zo op Xtreamer, vind de Realtek Chip met firmware het gewoon net niet en vind de WD TV een prettiger GUI hebben.

Aan de reden heb je dus helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb
Inderdaad de WD Live TV heeft een prettiger GUI als de 2 andere, maar ben ik eigenlijk veel met de extra diensten die WD aanbied zoals hulu etc.?
Nu las ik ook dat je bij zowel de Xtreamer als de iconBIT hebben de mogelijkheid om niet op Android te draaien welke van de 2 is dan de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Msh > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedric_vb
Nu ben ik nog steeds aan het rond kijken op het internet om de juiste mediaspeler te kiezen en nu zie ik dat er ook mediaspelers zijn waarmee je via Usenet kan downloaden en torrents mee kan downloaden.
Zijn er ook mediapselers op de markt waarmee ik van rapidshare kan downloaden dit zou interessant zijn aangezien ik een rapidshare pro account heb.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Ik kan je de WDTV Live Hub ook aanraden. Heb er zelf ook 1.
Er zitten ook aardig wat leuke internet services (apps) op zoals Youtube, Shoutcast, TuneIn Radio en ook enkele betaalde diensten zoals Spotify en Deezer.
Overigens zijn diensten als Hulu, Pandora niet beschikbaar/geblokkeerd in Nederland (dus ook niet via de Live Hub).

Groot nadeel van de Live Hub is wel het kopieren van video bestanden naar de interne harddisk van de Live Hub. Dit is traaag. Maar GUI en codec ondersteuning en services zijn super!

Volgens mij bestaan er nog geen mediaspelers die rapidshare ondersteunen, enkel torrent/nieuwsgroep.

Overigens heeft de WDTV geen browser. Daarvoor moet je bijv een Boxee Box overwegen alleen heeft die weer geen harddisk ingebouwd en volgens mij kun je die ook niet inbouwen. Al zijn er ook andere mediaspelers met browsers maar die in de Boxeebox ondersteund ook Flash waardoor je ook Daily shows e.d. kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Het downloaden van Rapidshare is niet mogelijk met een mediaspeler.
Het downloaden van torrents en nieuwsgroepen gaat met een mediaspeler traag en zeker met de instappers kan het problemen opleveren.
Mijn mening is ook; Het is een mediaspeler en geen computer.

Iconbit of Xtreamer. Daar is een apart topic van.
Het android gedeelte in deze spelers is alleen voor de apps, niet voor het afspelen van media.
Pagina: 1