Continu slecht beeld of e37 codes, ligt aan bekabeling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Met enige regelmaat, heb ik op de populaire zenders storing of een E37 code. Het 'lijkt' erop dat dit precies op de momenten is dat de hele buurt naar dezelfde zender kijkt. Denk bijv. aan de voetbal wedstrijd laatst, bij mij bevroor en happerde het beeld continu. Andere zenders zijn dan redelijk.

Ik heb de volgende set up:
Ziggo abonnement
Samsung H360r decoder
5 meter coax naar decoder beneden
8 meter coax naar tv boven
2 weg splitter voor tv signaal.
2 wand contactdozen.
Standaard 3 weg splitter voor radio, tv en internet (Ziggo)

Nu is zijn mijn coax en splitter van een onbekend merk. Ooit eens in de aanbieding gekocht bij de Aldi en voldeed altijd prima tot de afgelopen 6 maanden. Als ik het signaal naar boven van de splitter weghaal blijft het signaal slecht.

Volgens Ziggo komt dit door de volgende factoren: Veel mensen tegelijkertijd betekend dat het signaal minder wordt, en het ligt aan mijn bekabeling.
In dat laatste kan ik mij eventueel wel vinden, maar in de tweede... ?
Enfin ik wil dus mijn netwerk verbeteren voor aankomende zaterdag. Daarnaast wil ik in dezelfde buis een cat5 kabel trekken zodat ik het internet wat makkelijker leg.

Ik heb het volgende boodschappenlijstje opgesteld voor mezelf:
Antenne versterker Hirschmann Type GHV 20 E
Aftakelement van Hirschman (Ik denk viervoudig zodat ik in de toekomst kan uitbreiden)
Antenne kabel Hirschmann KOKA799

Ik twijfel alleen over de eind wandcontactdozen, er zijn nogal wat verschillende modellen en ik heb geen idee wat het verschil is. Is er iets waar ik specifiek op moet letten?
Ik las elders op het forum dat een versterker plaatsen op je signaal 'gevaarlijk' kan zijn voor je tv, is dit waar?

[ Voor 3% gewijzigd door Ganymedus op 07-06-2012 21:23 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 20:56
Begin eerst gewoon eens met de antennekabel, daar verlies je meestal het meeste op. Daarnaast zou ik als ik jou was een opsteekversterker nemen. Dit is in feite een splitter (tweeweg dus) maar tevens kan deze ook functioneren als versterker.

Het belangrijkste is echter kabel - althans dat heb ik ondervonden - en daarvoor zou ik zowel Hirschmann kabel als pluggen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Bedankt voor de tip :)
Een dergelijke opsteekversterker is die ook retour geschikt?
-Geen idee wat retourgeschikt inhoud, maar zie het vaak terugkomen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07 22:51
Als je geen gebruik maakt van Interactieve televisie, dan heb je geen retourgeschikte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Veel decoders zoals de UPC mediabox hebben dat nodig, als je bijvoorbeeld de TVgids opvraagt of video on demand draait, dan moet de box het bij UPC aanvragen, dat signaal moet dus ook terug kunnen.

Retourgeschikte versterker is wel raadzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Aha dus omdat ik gebruik maak van een epg heb ik een retour geschikte versterker nodig?
Wanneer ik dat niet heb, heb ik dus geen inzicht meer in me epg of de informatie over wat ik op dat moment kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 20:56
Voor EPG heb je voor zover ik weet geen retourgeschikte apparatuur nodig hoor. Dat komt net zoals teletekst gewoon met het signaal mee.

Het is inderdaad wel raadzaam voor interactieve diensten en toekomstgebruik. Echter kost zo'n opsteekversterker momenteel rond de 35 euro, terwijl een gewone versterker rond de 60 euro van eigenaar wisselt. Ook zou je kunnen kijken naar bouwmarktversterkers - of gewoon bij een splitter blijven - om uit te proberen. Zo heb ik een redelijke versterker van rond de 30 euro met 6 uitgangen. Het is geen Hirschmann, maar alles zit net wat steviger aangesloten dan met splitters :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Na de hele set vervangen te hebben, dus:
Antenne versterker Hirschmann Type GHV 20 E
Aftakelement van Hirschman
Antenne kabel Hirschmann KOKA799

gaf mijn decoder tijdelijk een heel mooi beeld, en daarna stopte het ermee en was het over. De decoder ontvangt geen signaal meer (tijds aanduiding verandert niet na aansluiting), dus nu de boel zonder versterker direct op mijn tv aangesloten. Nu maar even wachten op een nieuwe decoder. De versterker durf ik voorlopig niet meer te gebruiken.

Pagina: 1