Met enige regelmaat, heb ik op de populaire zenders storing of een E37 code. Het 'lijkt' erop dat dit precies op de momenten is dat de hele buurt naar dezelfde zender kijkt. Denk bijv. aan de voetbal wedstrijd laatst, bij mij bevroor en happerde het beeld continu. Andere zenders zijn dan redelijk.
Ik heb de volgende set up:
Ziggo abonnement
Samsung H360r decoder
5 meter coax naar decoder beneden
8 meter coax naar tv boven
2 weg splitter voor tv signaal.
2 wand contactdozen.
Standaard 3 weg splitter voor radio, tv en internet (Ziggo)
Nu is zijn mijn coax en splitter van een onbekend merk. Ooit eens in de aanbieding gekocht bij de Aldi en voldeed altijd prima tot de afgelopen 6 maanden. Als ik het signaal naar boven van de splitter weghaal blijft het signaal slecht.
Volgens Ziggo komt dit door de volgende factoren: Veel mensen tegelijkertijd betekend dat het signaal minder wordt, en het ligt aan mijn bekabeling.
In dat laatste kan ik mij eventueel wel vinden, maar in de tweede... ?
Enfin ik wil dus mijn netwerk verbeteren voor aankomende zaterdag. Daarnaast wil ik in dezelfde buis een cat5 kabel trekken zodat ik het internet wat makkelijker leg.
Ik heb het volgende boodschappenlijstje opgesteld voor mezelf:
Antenne versterker Hirschmann Type GHV 20 E
Aftakelement van Hirschman (Ik denk viervoudig zodat ik in de toekomst kan uitbreiden)
Antenne kabel Hirschmann KOKA799
Ik twijfel alleen over de eind wandcontactdozen, er zijn nogal wat verschillende modellen en ik heb geen idee wat het verschil is. Is er iets waar ik specifiek op moet letten?
Ik las elders op het forum dat een versterker plaatsen op je signaal 'gevaarlijk' kan zijn voor je tv, is dit waar?
Ik heb de volgende set up:
Ziggo abonnement
Samsung H360r decoder
5 meter coax naar decoder beneden
8 meter coax naar tv boven
2 weg splitter voor tv signaal.
2 wand contactdozen.
Standaard 3 weg splitter voor radio, tv en internet (Ziggo)
Nu is zijn mijn coax en splitter van een onbekend merk. Ooit eens in de aanbieding gekocht bij de Aldi en voldeed altijd prima tot de afgelopen 6 maanden. Als ik het signaal naar boven van de splitter weghaal blijft het signaal slecht.
Volgens Ziggo komt dit door de volgende factoren: Veel mensen tegelijkertijd betekend dat het signaal minder wordt, en het ligt aan mijn bekabeling.
In dat laatste kan ik mij eventueel wel vinden, maar in de tweede... ?
Enfin ik wil dus mijn netwerk verbeteren voor aankomende zaterdag. Daarnaast wil ik in dezelfde buis een cat5 kabel trekken zodat ik het internet wat makkelijker leg.
Ik heb het volgende boodschappenlijstje opgesteld voor mezelf:
Antenne versterker Hirschmann Type GHV 20 E
Aftakelement van Hirschman (Ik denk viervoudig zodat ik in de toekomst kan uitbreiden)
Antenne kabel Hirschmann KOKA799
Ik twijfel alleen over de eind wandcontactdozen, er zijn nogal wat verschillende modellen en ik heb geen idee wat het verschil is. Is er iets waar ik specifiek op moet letten?
Ik las elders op het forum dat een versterker plaatsen op je signaal 'gevaarlijk' kan zijn voor je tv, is dit waar?
[ Voor 3% gewijzigd door Ganymedus op 07-06-2012 21:23 ]
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!