Wifi over Ethernet + Switch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Hallo, Ik zit met een dringende vraag. Ik heb na heel wat afwegen en nadenken een keuze gemaakt voor een nieuwe home cinema set. Dit is een combinatie van de huidige tv (een iets oudere 32 Inch Philips, geen led, geen ethernet port etc, gewoon een jaartje of 7 oud o.i.d.) met Klipsch Quintet III speakers een Klipsch KSW10 subwoover en een Yamaha RX-V671.

De keuze voor de Yamaha is vooral gemaakt omdat deze op ethernet aangesloten kan worden en ik zo geen extra kosten hoef te maken op bijv. een Logitech Squeezebox. Ten minste, dat was het idee. Echter ligt er net een nieuwe vloer en is er van te voren niet nagedacht waar alles zou komen. Nu kom ik dus 2 ethernet kabels te kort bij de set en deze kan ik ook niet meer trekken. Een daarvan is voor een HDX1000. Voor de HDX1000 had ik ook al een eenvoudige TP-Link stick gekocht, maar dit bleek de 821nv3 te zijn, en blijkbaar werken alleen v1 en v2 op de mediaspeler.

Mijn vraag is dan ook wat er nog voor mogelijkheden over zijn om de Yamaha (en de HDX1000) op wifi aan te sluiten. Ik zat zelf te denken aan een wifi bridge, icm een switch. Ik heb nog een 8poort gigabit switch liggen, dus op zich hoeft dat gedeelte geen probleem te zijn.

De topics die ik hier over kan vinden stammen ergens uit 2010 en ik krijg hierin niet echt de duidelijkheid of er op bijvoorbeeld een pricewatch: Netgear Adapter Ethernet naar WiFi-N (WNCE2001-100PES) ook een switch kan worden gezet? Is er iemand die hier iets meer informatie over heeft of een betere oplossing voor dit probleem heeft?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:52
Een kort en simpel antwoord: Powerline
Dat lijkt uitgevonden te zijn voor zulke situaties.

Ikzelf zou een frees pakken en vooralsnog de kabel trekken.
Als dat niet optioneel is zou ik kijken naar plinten waar de kabel achter kan.
Dan heb ik nog een hele lijst met opties waar het woord kabel in voor komt.

En ergens onderaan komt dan de optie om je netwerk middels WiFi te bridgen.

Als je ergens in de achterhoek woont, en je dichtstbijzijnde buren met WiFi minimaal 25 meter verderop zitten dan verandert de situatie. Maar dan is het waarschijnlijk ook mogelijk om een kabeltje buitenom of door de kruipkelder te trekken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom niet gewoon een switch bij je set plaatsen is je probleem verholpen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Ah, ik zie dat ik in mijn verhaal het hele powerline deel ben vergeten. Dit heb ik overwogen, maar aangezien powerline adapters niet op verdeelboxen voor stroom mogen is dit geen optie. Er zit in de buurt van de router namelijk geen directe aansluiting voor de stroom (wandcontactdoos is een verdieping lager, zolder waar de router staat heeft alleen maar stekkerdozen).

Een switch plaatsen is niet de oplossing, aangezien er nog geen kabel ligt om verbinding mee te maken. Ik moet dus eigenlijk een draadloze verbiding op pakken en deze daarna op een switch gooien zodat deze op de yamaha en de hdx komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Raznov schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 01:46:
Ah, ik zie dat ik in mijn verhaal het hele powerline deel ben vergeten. Dit heb ik overwogen, maar aangezien powerline adapters niet op verdeelboxen voor stroom mogen is dit geen optie.
Ten eerste: dat mag best. Het gaat alleen niet werken als 't een stekkerblok is met overspanningsbeveiliging.

Maar waarom leg je niet gewoon een ethernetkabel langs de muur, verstopt in danwel achter de plint waar nodig?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:52
Sommige wireless routers hebben de functie gewoon aan boord.
Kijk anders ook even naar DD-WRT. Daar zit de client optie ingebakken (iig voor de wrt320n).
Dit scheelt je dan misschien wat spullen aanschaffen, je tweede router bij je set werkt dan als wifi client + switch.
De Netgear adapter die jij gekozen hebt kan je vrijwel zeker ook een switch aan hangen.

Overigens, deze situatie werkt gewoon (stabiel) bij mij:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/27yo12f.jpg

Voor de duidelijkheid nog ffies toelichten:
Dit is een server + powerline adapter op een verdeeldoos via een verlengkabel aangesloten op een spaghettiboom van doorgeluste draden in de schuur.
De manual van de powerline adapter heb ik gebruikt om m'n neus mee te snuiten.

Denk er dus nog een keertje over na, want video streamen over wifi of je tank vullen is geen pretje.

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 09-06-2012 10:54 . Reden: kleine toevoeging ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Heb je voor je TV wel een CAI doos daar zitten waaruit een kabel naar de meterkast gaat? Daar kun je gemakkelijk een CAT-5e kabel bijtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Op aanraden van Raymond P heb ik besloten om mijn iets oudere cisco weer eens uit het stof te halen. Daar zit DD WRT op en nu dus aan het instellen. Hoop dat dit de oplossing gaat worden. Zit nu wel al een tijdje er mee te rotzooien en vraag me af of het mogelijk is om de 54gv2 cisco als client te zetten op mijn e3200 cisco, aangezien de laatste over een 300N en een 54G netwerk beschikt. Ik ga nog even verder kijken of ik op een oplossing kom hiermee. In ieder geval bedankt voor het advies tot nu toe.

edit: werkende nu. Ik weet niet of het de mooiste oplossing is, maar het werkt perfect!

[ Voor 8% gewijzigd door Raznov op 10-06-2012 23:08 ]

Pagina: 1