Teamviewer, Geen scherm @ serverside.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Hoi medetweakers,

Ik probeer een teamviewer connectie op te zetten tussen mijn laptop en mijn thuisserver.

Thuisserver + laptop hebben beide zowel client als server geinstalleerd staan.

Als ik connect met het scherm aangekoppeld aan mijn thuisserver, dan doet 'ie et gewoon.

Als ik t scherm gebruik voor dualscreen met mijn laptop, krijg ik geen verbinding en blijft het op connecting hangen.

Heb je voor teamviewer een fysiek scherm nodig of is er iets anders aan de hand? ;x

Heb wel gelezen dat als 't geheel in slaapstand gaat (wat de server niet doet) het scherm niet meer heractiveert zou worden.

Of is dit 4x achter elkaar enorm toeval? >.< (met scherm doet 'ie et in 1-5 seconden. zonder kan ik em een paar minuten op 'connecting' laten staan.)

[edit] Als ik connectie heb, en dan het scherm eruit trek, blijft de connectie wel lopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ijstheefles op 07-06-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat krijg je als je 't scherm er aan hangt, maar niet aan zet? Wat als je de voedingsstekker er ook uit trekt? Werkt het dan wel? Probeer het dan eens met alleen de VGA/DVI aan je PC (dus geen scherm, alleen de kabel aan de videokaart).

Ik denk in de richting dat TV je resolutie checkt voordat je verbinding maakt. Iets wat wel apart is, aangezien dat 1x wordt ingesteld in principe en zo moet blijven draaien. Dus of je nou tussen sessies 't scherm los hebt gehad zou niet uit moeten maken.

Is er ook een bepaalde reden waarom je TV gebruikt, ipv RDP (zoals bijvoorbeeld Windows Home versie op de 'server').

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Nu online
Hero Of Time schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:34:
Wat krijg je als je 't scherm er aan hangt, maar niet aan zet? Wat als je de voedingsstekker er ook uit trekt? Werkt het dan wel? Probeer het dan eens met alleen de VGA/DVI aan je PC (dus geen scherm, alleen de kabel aan de videokaart).

Ik denk in de richting dat TV je resolutie checkt voordat je verbinding maakt. Iets wat wel apart is, aangezien dat 1x wordt ingesteld in principe en zo moet blijven draaien. Dus of je nou tussen sessies 't scherm los hebt gehad zou niet uit moeten maken.

Is er ook een bepaalde reden waarom je TV gebruikt, ipv RDP (zoals bijvoorbeeld Windows Home versie op de 'server').
Op je eerste vragen kom ik morgen terug; ik draai geen rdp omdat 't ubuntu desktop draait op de server. en ik wil er zowel vanuit linux 'client' als windows 'client' naar kunnen connecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Ijstheefles schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:55:
Heb je voor teamviewer een fysiek scherm nodig of is er iets anders aan de hand? ;x
Het is mij nog nooit opgevallen dat dit voorkomt terwijl ik standaard geen scherm aan mijn server (WHS 2011) heb hangen dus het is geen standaard gedrag van teamviewer.

Heeft het zin om wat te spelen met de kwliteitsopties in teamviewer? Dat je hem niet op 'optimize speedl' zet maar op 'optimized quality' ofzo?

Iets vergelijkbaars met een mac: http://teamviewerforums.c...opic=1385.msg2867#msg2867

Een topic waarin een paar reacties staan (redelijk onderaaan) over het niet werken van teamviewer op ubunt zonder monitor aangesloten: http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-896283.html

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
is het niet zo dat teamviewer onder linux via WINE draait? misschien dat het daar misloopt het is dus geen native programma

[ Voor 15% gewijzigd door Proxx op 08-06-2012 10:35 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TV draait voor Linux idd onder Wine, maar niet de versie die je zelf installeert. Ze leveren zelf een versie van Wine mee. Maar daar zou geen verschil in moeten zitten tussen het wel en niet hebben aangesloten van een monitor. Enige vereiste is dat je bent aangemeld en 'm hebt draaien.

Maar voor Ubuntu remote overnemen heb je meerdere oplossingen: VNC, NX, X11-RDP, SSH (eventueel met X11 forwarding via xming op Windows). Gratis alternatieven die bewezen hebben te werken, zelfs voor headless systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Nu online
Hero Of Time schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:34:

Scherm er aan, maar niet aan: lukt, en krijg via teamviewer gewoon connectie.
Scherm er aan, en de stroom stekker eruit werkt lachwekkend genoeg ook.
Scherm er niet aan, gezien nu ook de vga er uit is -> werkt niet.
En met alleen de vga kabel in de server, en verder niets werkt 't ook niet.

Zou VNC het wel moeten doen zonder scherm? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ijstheefles schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:39:
[...]
En met alleen de vga kabel in de server, en verder niets werkt 't ook niet.
_O_ Hulde voor het proberen :D

Misschien kan je uitzoeken of je 2 pins met elkaar kan verbinden zodat de server denkt dat er wel een scherm aan hangt? Of een virtueel scherm aan je server kan hangen...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Nu online
Big Womly schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:47:
[...]

_O_ Hulde voor het proberen :D

Misschien kan je uitzoeken of je 2 pins met elkaar kan verbinden zodat de server denkt dat er wel een scherm aan hangt? Of een virtueel scherm aan je server kan hangen...
Ey, je moet wat als je er geen reet van begrijpt met zon vaag probleem =P

Ik snap niet wat je bedoeld met 2 pins met elkaar verbinden?

En hoe hang ik een virtueel scherm aan mn server? >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Nu online
Hero Of Time schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:30:
TV draait voor Linux idd onder Wine, maar niet de versie die je zelf installeert. Ze leveren zelf een versie van Wine mee. Maar daar zou geen verschil in moeten zitten tussen het wel en niet hebben aangesloten van een monitor. Enige vereiste is dat je bent aangemeld en 'm hebt draaien.

Maar voor Ubuntu remote overnemen heb je meerdere oplossingen: VNC, NX, X11-RDP, SSH (eventueel met X11 forwarding via xming op Windows). Gratis alternatieven die bewezen hebben te werken, zelfs voor headless systemen.
Inmiddels geprobeerd: TightVNC en RealVNC. Ik heb de bijzondere gave om alles VNC-gerelateerd nooit werkend te krijgen.
Met X11-RDP krijg ik zowaar beeld, alleen mis ik de unity balk in het scherm en wordt verder ook aan rechts + onder niet alles weergegeven.
LogMeIn installeert niet op ubuntu, geeft de fantatisch informatieve error 'unexpected error'

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik teamviewer werkend ga krijgen. Anders ga ik gewoon steeds kabeltje verwisselen =p Via ssh kan ik 't geheel in de gaten houden via cli, en via de webinterface van transmission kan ik ook 't een en ander.

Gokkend dat virtueel scherm mijn laatste optie is, heb ik al gegoogled, maar dan kom ik op 'screen' de command--line utility van linux uit of een VM.

Dat, of kijken of 't 't waard is om een bagger scherm ergens vandaan te halen en die als dummy te laten fungeren =P
Beide opties zijn niet gewenst (volgens mij), maar ik gok ook niet dat dat werd bedoeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Ijstheefles op 08-06-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heeft je monitor geen twee ingangen, zoals DVI en VGA? Dan zou je server toch een van de twee kunnen gebruiken?

En wat met SSH en X11 forwarding? Je installeerd Xming, configureert het beestje, geeft bij Putty aan dat je X11 forwarding gaat gebruiken en hoppa, alle programma's die je via de CLI start die een GUI geven, komen netjes in je Windows terecht.

Ik trek dit topic ook even naar mij toe, want je probleem is niet Windows gerelateerd, maar Ubuntu. WOS -> NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Nu online
Hero Of Time schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:19:
Heeft je monitor geen twee ingangen, zoals DVI en VGA? Dan zou je server toch een van de twee kunnen gebruiken?

En wat met SSH en X11 forwarding? Je installeerd Xming, configureert het beestje, geeft bij Putty aan dat je X11 forwarding gaat gebruiken en hoppa, alle programma's die je via de CLI start die een GUI geven, komen netjes in je Windows terecht.

Ik trek dit topic ook even naar mij toe, want je probleem is niet Windows gerelateerd, maar Ubuntu. WOS -> NOS.
- Geen twee ingangen.
- Xming + putty x11 forwarding test 'nautilus' werkt inderdaad. Alleen mis ik dan nog steeds startmenus etc. dus alleen dat specifieke programma krijg ik dan.

Het voordeel van teamviewer is dat ik ook vanuit school kan werken op een windows vmmetje op de server.
Ik heb nog niet getest of als ik op mn server zonder monitor, in een vm met windows <noem is een versie> wel met teamviewer een connectie krijg.

Dat zal ik eerst nog even testen, (Installing opensuse in een vm as we speak.)

Stel nou dat teamviewer ook dan niet werkt zonder fysiek scherm;

Dan moet ik poort 22 forwarden, alleen de laatste keer dat ik dat probeerde, kreeg ik vervolgens als ik 'gewoon' naar mijn publieke ip adres surfde de complete router inferface te zien (zowel van binnen het netwerk als van buiten). Wat kan ik doen om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mis je je menu? Dan moet je je panels starten ;). Gebruik je Xfce4, dan start je xfce4-panel. Elke interface heeft 't net iets anders, Gnome zou als het goed is gnome-panel moeten hebben, maar sinds Gnome 3 weet ik 't niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Nu online
Ijstheefles schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:45:
[...]

- Geen twee ingangen.
- Xming + putty x11 forwarding test 'nautilus' werkt inderdaad. Alleen mis ik dan nog steeds startmenus etc. dus alleen dat specifieke programma krijg ik dan.

Het voordeel van teamviewer is dat ik ook vanuit school kan werken op een windows vmmetje op de server.
Ik heb nog niet getest of als ik op mn server zonder monitor, in een vm met windows <noem is een versie> wel met teamviewer een connectie krijg.

Dat zal ik eerst nog even testen, (Installing opensuse in een vm as we speak.)

Stel nou dat teamviewer ook dan niet werkt zonder fysiek scherm;

Dan moet ik poort 22 forwarden, alleen de laatste keer dat ik dat probeerde, kreeg ik vervolgens als ik 'gewoon' naar mijn publieke ip adres surfde de complete router inferface te zien (zowel van binnen het netwerk als van buiten). Wat kan ik doen om dit te voorkomen?
Okey, in een vm teamviewer installeren terwijl de 'host' de headless server is werkt wel gewoon.

Dus alleen de vraag over portforwarding blijft nu nog bestaan, de rest is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Ik heb TeamViewer geinstalleerd op meer dan 500 machines, het probleem komt mij niet bekend voor. Helaas 90% Windows en 10% Macs.

Je kunt met een VGA naar DVI connectors een 'fake' beeldscherm hangen aan je machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kunt met een VGA naar DVI connectors een 'fake' beeldscherm hangen aan je machine.
Say whut? Sinds wanneer kan je van analoog naar digitaal? Denk dat je DVI > VGA connector bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Hero Of Time schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:59:
[...]

Say whut? Sinds wanneer kan je van analoog naar digitaal? Denk dat je DVI > VGA connector bedoelt.
Woeps >:)
Pagina: 1