Toon posts:

KAn videokaart op dit moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK ben van plan om een eigen computer te bouwen, ik heb het meeste al in gedachte maar weet alleen niet of mijn videokaart op mijn moederbord past. Is er eventueel een site waar je dat kan checken?

Videokaart:Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD7850 2GB DVI/HDMI/DP
Moederbord: Asus P8H77-V iH77, SATA600 RAID, USB3.0

Groeten Roela

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Opzoeken wat voor aansluiting je graka heeft, wat je moederplank heeft en je hebt de informatie die je nodig hebt. Let wel op de verschillende PCI Express versies.

Verwijderd

Topicstarter
Opmerkingen:
Let erop dat u voor deze videokaart een speciaal PCI-e slot nodig heeft in uw PC. Deze videokaart past niet in een AGP of gewoon PCI slot.

Kan het zelf ook niet vinden vandaar de vraag.

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:31
Gooi het moederbord in google en kijk naar de specs?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-02 20:44

M2M

medicijnman

Justin013 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:56:
Opzoeken wat voor aansluiting je graka heeft, wat je moederplank heeft en je hebt de informatie die je nodig hebt. Let wel op de verschillende PCI Express versies.
Nergens voor nodig. Uitzondering daargelaten is PCI-E volledig forward en backwards compatable. Past het fysiek dan draait het gewoon.

-_-

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
M2M schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:04:
[...]

Nergens voor nodig. Uitzondering daargelaten is PCI-E volledig forward en backwards compatable. Past het fysiek dan draait het gewoon.
Vind ik leuk

• mastersphinx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-01 13:47
bij het moederbord staat

1 x PCI Express 3.0 x16 ( 22 nm processor moet geïnstalleerd zijn )

ik weet niet precies waar ze op doelen met wat er tussen haakjes staat, maar volgens mij zou het dus gewoon moeten kunnen.

100% zeker weten doe ik het niet

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mastersphinx schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:06:
bij het moederbord staat

1 x PCI Express 3.0 x16 ( 22 nm processor moet geïnstalleerd zijn )

ik weet niet precies waar ze op doelen met wat er tussen haakjes staat, maar volgens mij zou het dus gewoon moeten kunnen.

100% zeker weten doe ik het niet
Het is een PCI-e 3.0 slot wat backwards compatible is met 2.0. Om gebruik te kunnen maken van 3.0 moet je een 22nm CPU hebben die dit ondersteunt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:09:
[...]

Het is een PCI-e 3.0 slot wat backwards compatible is met 2.0. Om gebruik te kunnen maken van 3.0 moet je een 22nm CPU hebben die dit ondersteunt.
Toch interessant dat asus daar zelf niet over rept: http://www.asus.com/Mothe...55/P8H77V/#specifications

Een of andere pagina over PCI-e 3.0 dan weer wel: http://event.asus.com/2011/mb/PCIe3_Ready/

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 07-06-2012 19:14 ]

Pagina: 1