• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35
heren ik heb een kleine vraagje. op google kon ik niet veel vinden dus ik dacht ik vraag het voor de zekerheid.

moederbord : Asrock extreme4 p67
Procossor : 2600k

ik heb nu Corsair XMS3 2x4 gb geheugen , vandaag ben ik naar mycom gegaan om nog een XMS3 2x4 gb setje aan te schaffen, maar helaas hadden ze het niet op voorraad . dus hebben ze mij in plaats van XMS3 setje een Corsair Vengeance LP 2x4 gb gegeven.

mijn vraag is , kunnen deze 2 setjes zonder problemen of zonder snelheidsverlies goed werken?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Stop ze erin en je weet het.

• sanane
zal het ook op lange termijn zonder problemen werken :)?
ik heb maar 7 dagen om te ruilen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:36
Welk geheugen gaat het exact om?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet het erin, laat een nachtje memtest lopen en als dat geen gezeur geeft kun je er vanuit gaan dat het wel werkt.

• sanane
ok dat zal ik dan proberen.

bedankt!

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Die 7-dagen-omruil garantie is trouwens leuk, maar mocht het echt niet lekker samenwerken kan je vaak (als je het netjes voorsteld) nog wel iets regelen met een goeie computerzaak. Coulance is in dit soort situaties de beste vorm van klantenbinding. Als dat ook geen optie is knikker je 1 van de setjes in de V&A, dan verlies je wel iets van de waarde maar is de schade te overzien.

• sanane
heren volgens mij is dit niet normaal , wat vinden jullie er van ?

na paar minuten memtest draaien met meer dan 10000 fouten

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/8247/20120609144101.jpg

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:31
sanane schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:45:
heren volgens mij is dit niet normaal , wat vinden jullie er van ?

na paar minuten memtest draaien met meer dan 10000 fouten

[afbeelding]
Dit is helemaal niet goed! Terugbrengen...

Overigens heb ik in V&A sectie nog 2 kits van Corsair XMS3 staan. Nieuw in de verpakking.
V&A aangeboden: 4GB DDR3 geheugen kit 1600Mhz CAS 8 - NIEUW

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
misschien komt dit omdat het XMS3 geheugen op een spanning van 1.65 volt werkt en het vengeance geheugen op 1.5 volt, waardoor de bios alles op 1.5 volt instelt en het XMS3 geheugen instabiel word (lijkt mij).

Hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar misschien weet een andere tweaker of het schadelijk kan zijn voor het vengeance geheugen om het op 1.65 volt te zetten? om te proberen of het dan wel stabiel is.

In ieder geval lijkt het mij verstandiger om hier mee terug te gaan naar de winkel.

• sanane
vandaag Corsair Vengeance LP 2x4 teruggebracht naar de winkel , ik was 1 dag te laat dat zei de mycom medewerker , maar toen liet ik hem de foto van de memtest zien en hij veranderde direct het geheugen om met corsair XMS3 >:) . memtest 4 uur gedraaid zonder fouten _/-\o_

heel erg bedankt heren!
Pagina: 1