Hoe snel is een 10Mb netwerkje tussen 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb net een netwerkje in mekaar gezet tussen mijn laptop en mijn desktop.
In mijn laptop zit een 10 Mbps LAN kaart van Dynalink en in mijn desktop een Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet adapter.
Het probleem is alleen dat de usb link kabel die ik heb ongeveer 100 x sneller is dan dit netwerkje.
Een bestand van +/- 10 Mb met de usb link in +/- 10 sec. met de netwerklink heb ik hem na 3 minuten gecanceled.
Wie weet wat er hier fout gaat.
Beide computers draaien WindowsME
En het netwerk is TCP/IP.
IP addres 192.168.0.1 en 2
Subnet Mask 255.255.255.0 voor beide.

Wie an mj hiermee helpen.
Ik zit er bijna aan te denken om de netwerk kaarten er uit te trekken want bij deze snelheid is het mij niets waard. En ik kan de poorten dan veel beter gebruiken. |:)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen dat je ongeveer 900 kbytes/s zou moeten kunnen halen. Volgens de specs. is het 1250kbytes, maar dat haal je never :) Succes.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
900 kb/s lijkt me netjes ja..

• TiG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 14:19

TiG

Is er ff btw hier een progje voor die de overdracht snelheid over je netwerk goed kan testen??? Ik wil wel eens weten hoe snel m'n netwerk gaat. En als het te sloom gaat, lekker tweaken :Y) Weet alleen nog niet hoe :'(

U gaat door voor de retorische vraag...

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op maandag 26 maart 2001 23:50 schreef TiG het volgende:
Is er ff btw hier een progje voor die de overdracht snelheid over je netwerk goed kan testen??? Ik wil wel eens weten hoe snel m'n netwerk gaat. En als het te sloom gaat, lekker tweaken :Y) Weet alleen nog niet hoe :'(
SiSoft Sandra 2001 Professional

en 1250 kb/s haal je gemakkelijk (ik wel en ik zit met 15 andere gasten op netwerk)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Heeft JEV al getweaked dan?? :) Zeker op kwart duplex staan ofzo?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
het IPX protocol erbij zetten doet vaak ook wonderen... :7

just try it, netwerkproblemen zijn vaak zo vaag dat je gewoon wat moet proberen.

Verwijderd

Toevallig zit ik op dit moment een iso van linux Mandrake van mijn laptop naar de pc te kopieeren om hem te branden en ik haal wel degelijk pieken van 1250 kb/sec >:)
Pagina: 1