Ik heb momenteel een externe monitor op mijn laptop aangesloten en gebruik zo mijn laptop als desktop. De laptop staat dichtgeklapt naast het scherm. Echter, zodra ik de laptop dichtklap verzwakt de WiFi ontvangst significant. Ik dacht eerst dat dit te maken had met instellingen (energieverbruik, device options), maar ik kan geen instelling vinden die hiermee te maken heeft. Of heeft dit gewoonweg ermee te maken dat een dichtgeklapte laptop het signaal verzwakt? De laptop draait Win7 Pro. Alvast bedankt.
Hangt er vanaf. Als je AP aan het plafond hangt dan zal dat niet helpen. Maar ik herken het probleem, ik heb er ook last van. Zelfs de UTRAN verbinding lijkt iets aan signaal te verliezen (te herkennen aan de downloadsnelheden).
Met ^
En waarschijnlijk heb je ook last van extra storing als je hem dichtklapt
En waarschijnlijk heb je ook last van extra storing als je hem dichtklapt
De CPU straalt (en andere chips stralen) inderdaad nogal wat uit. Dat kan ook het rendement van de antenne verlagen.
als het dichtklappen van de laptop verlies geeft , is de wifi chip nou niet bepaald goed te noemen. ik heb voor 15 euro een intel advanced n 6230 gekocht, en nu veel beter bereik. ik neem aan dat je de antennes gewoon lekker in het scherm wil laten zitten. het kan een oplossing zijn.
maar ik heb ook niet echt downloadsnelheden getest met dichtte laptop
maar ik heb ook niet echt downloadsnelheden getest met dichtte laptop
[ Voor 19% gewijzigd door mrc4nl op 07-06-2012 12:23 ]
ora et labora
De antennes zitten nagenoeg altijd in het scherm. Wat je hier constateert is feitelijk hetzelfde als dat je zou zeggen: "Slechte TV-ontvangst als ik het antenne plat tegen het beedlbuis klap" 
WiFi is net zoals ieder draadloze techniek afhankelijk van antennes, zowel hun opbouw, hun locatie (vrij vs tegen componenten van laptop) en hun orientatie (vertikaal, horizontaal etc.). Dat is waarom het zoveel uitmaakt of je je router/AP "netjes wegwerkt" in een (meter)kast danwel pontificaal met line-of-sight aan een muur hangt. En daarom dat iets als dit veel uit kan maken.
Wat je dus kunt doen is spelen met orientatie als het dichtgeklapt is (zoals al aangedragen). Misschien dat dat helpt - bij slechte, zeer richtingsgevoelige, antennes kan het een factor 10 schelen qua snelheid tussen beste en slechtste orientatie. Helaas denk ik dat dat hier niet enorm gaat helpen. Je zit die antennes gewoon bovenop een storingsbron te drukken. Dat blijft funest voor ontvangst.
WiFi is net zoals ieder draadloze techniek afhankelijk van antennes, zowel hun opbouw, hun locatie (vrij vs tegen componenten van laptop) en hun orientatie (vertikaal, horizontaal etc.). Dat is waarom het zoveel uitmaakt of je je router/AP "netjes wegwerkt" in een (meter)kast danwel pontificaal met line-of-sight aan een muur hangt. En daarom dat iets als dit veel uit kan maken.
Wat je dus kunt doen is spelen met orientatie als het dichtgeklapt is (zoals al aangedragen). Misschien dat dat helpt - bij slechte, zeer richtingsgevoelige, antennes kan het een factor 10 schelen qua snelheid tussen beste en slechtste orientatie. Helaas denk ik dat dat hier niet enorm gaat helpen. Je zit die antennes gewoon bovenop een storingsbron te drukken. Dat blijft funest voor ontvangst.
Oslik blyat! Oslik!
Sorry voor de zeer late reactie. Bedankt voor de reacties, ik zal eens gaan spelen met de orientatie van de laptop!
@Spekkie2002: Ik heb een HP EliteBook 8530w
@Spekkie2002: Ik heb een HP EliteBook 8530w
Pagina: 1