Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een telecomprovider die mij een eigen buiten IP-adres toewijst. Dit mag best een dynamisch IP zijn, als ik mijn telefoon maar van buiten af kan bereiken. Is er iemand die weet of er een provider bestaat die dit doet en zo ja mij kan vertellen welke?

Alvast bedankt!
Nibl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:31
Dat soort abonnementen zijn er wel (worden bij M2M toepassingen gebruikt), maar zullen voor particuliere abonnementen er niet zijn ben ik bang. Ik weet dat deze club bied wat jij zoekt, maar die zijn gericht op bedrijven, niet particulieren.

Waarom wil je eigenlijk een "bekend" ip hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik mijn telefoon geregeld verlies, had ik een programmaatje geschreven dat de positie bijhoud en deze regelmatig doorstuurt naar een server die ik opgezet had. Deze zou ik echter graag willen elimineren.

In plaats daarvan zou ik gewoon de telefoon willen benaderen op het moment dat ik hem verloren ben. Hiervoor heeft hij dus een eigen IP adres nodig. In het geval van een dynamisch IP wilde ik de telefoon aan laten melden bij een DNS service als NO-IP.

Maar er is dus geen consumenten provider die dit standaard levert? Ik meen mij te herinneren ooit gelezen te hebben dat Telfort dit deed, maar dat kan ik fout hebben.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:15
Ben je nou niet gewoon veels te moeilijk aan het denken? Er zijn talloze find my phone applicaties die zonder problemen functioneren. Genoeg zelfs gratis. Kun je die niet gewoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:31
Craven schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:38:
Ben je nou niet gewoon veels te moeilijk aan het denken? Er zijn talloze find my phone applicaties die zonder problemen functioneren. Genoeg zelfs gratis. Kun je die niet gewoon gebruiken?
Ja inderdaad, je zoekt nu een ingewikkelde, waarschijnlijk geld kostende, oplossing voor een simpel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Mobile geeft naar mijn weten een publiek WAN IP.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar zouden jullie best gelijk in kunnen hebben, maar het leek me vooral leuk er mijn eigen applicatie voor te schrijven (beetje mijn programmeerkunsten oefenen). Ik wilde het geheel nog verder uitbreiden met wat functies die op afstand mijn telefoon kunnen besturen, die niet geboden worden door dergelijke services.

Daarnaast vind ik het persoonlijk ook wel prettig als al mijn locatiegegevens niet weer bij een of andere Amerikaanse service terecht komen. Zeker als de service gratis is worden die gegevens heus wel weer ergens voor misbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:39
KPN heeft ook een APN waarbij je een publiek ip krijgt. Echter, dit is geen vast ip. Ook houdt de firewall wel alle inkomende verbindingen tegen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:49:
T-Mobile geeft naar mijn weten een publiek WAN IP.
Zojuist even een T-Mobile simkaart van iemand geleend en dat lijkt inderdaad een publiek WAN IP te zijn, maar helaas lijkt er ook een firewall tussen te zitten.

Zou er dan geen enkele provider zijn die dit als service biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:15:
[...]

Zojuist even een T-Mobile simkaart van iemand geleend en dat lijkt inderdaad een publiek WAN IP te zijn, maar helaas lijkt er ook een firewall tussen te zitten.

Zou er dan geen enkele provider zijn die dit als service biedt?
T-Mobile blokkeert sowieso standaard poort 22 in verband met jailbreaked iPhones met open SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is het niet handiger om de app als client dienst te laten doen? Als je immers achter WiFi zit, heb je ook weer te maken met NAT, waardoor de server op de telefoon wederom niet bereikbaar is.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Is het niet handiger om beter op je telefoon te letten?
Los het probleem op en niet het gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:59
Probleem wat je dan hebt is als iemand er een andere SIM in doet je ook een ander ip-adres krijgt en je er dus niets aan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vodafone zakelijk doet dit afaik. Maar voor consumenten vind je 't niet zomaar…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:36:
Vodafone zakelijk doet dit afaik. Maar voor consumenten vind je 't niet zomaar…
Ik heb hier een zakelijk Vodafone abonnement, en ook daar heb ik een 10.x.x.x IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Schrijf gewoon zelf een client applicatie voor op je telefoon, die periodiek gegevens stuurt naar een webserver/mysql server die je voor 50 cent per maand ergens zelf onder eigen beheer huurt.
Dan heb je zelf die data onder controle. Bij de bovenstaande hoster kan je eventueel toegang tot de MySQL database krijgen vanaf overige IP adressen (vaak/soms kan bij andere hosters alleen localhost).
Ik snap wel dat je hem dan niet direct kunt besturen, maar als je je telefoon daar vaak genoeg laat 'pollen' oid, dan kan je via die weg ook commando's geven aan je telefoon door een commando op je webserver achter te laten, die je telefoon tijdens een poll ophaalt en verwerkt.

Geklooi met een WAN IP, helpt je zoals gezegd al niet als je je telefoon achter een Wifi netwerk hangt. Je bent veel te complex bezig voor een relatief simpel probleem, en de prijs die ervoor gerekend wordt is het waarschijnlijk niet waard.

[ Voor 33% gewijzigd door remco_k op 07-06-2012 16:43 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07
Ik zou gebruik maken van een VPN; als je dit als standaard insteld werkt het vrijwel altijd ongeacht of je via 3G of WIFI zit. Bijkomend voordeel is dat je (als je het goed insteld) hetzelfde ipadres houd en je verkeer gelijk afgeschermd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat over WiFi is ook weer waar natuurlijk, misschien is VPN helemaal niet zo'n gek idee inderdaad, daar dat gewoon in m'n router thuis zit. Daar ga ik maar eens mee aan de slag denk ik.

Bedankt voor de goeie hulp allemaal!
Pagina: 1