Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-08 13:11
Ik heb al een paar jaar zo'n kastje met USB poort dat je aan het netstroom kan opladen, en vervolgens kun je dan op vakantie/festival met een usb kabeltje je telefoon opladen.

Dit ding werkt nog perfect, maar sinds ik een iPhone 4S heb, heb ik er niet zoveel meer aan; deze laad namelijk niet op! Dit heeft vast iets te maken met de accu van de telefoon (meer power nodig?), maar ik weet niet wat ik dan wel moet hebben. Weet iemand een dergelijke oplossing zoals dit; http://www.dealextreme.co...w-adapters-104179?item=52

Of hoeveel 'power' de telefoon nodig heeft om via zo'n ding op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:40
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik heb mijn 4s nog niet opgeladen met mijn eigen oplader, maar het lijkt me dat het wel gewoon moet werken. Andere apparaten die meer vermogen hebben werken er ook gewoon mee.

Probeer het eens met een andere 4s? En loop anders eens een winkel binnen waar ze dergelijke spullen verkopen voor een demonstratie om te zien of het echt werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06-2021
Je moet letten op het aantal mAh's van dergelijke batterijen / accu's. De iPhone zlef heeft een batterij van 1420mAh. Met een batterij van 2000mAh kom je volgens mij dan al een heel eind. Maar hoe meer hoe beter natuurlijk ;)

Let wel op dat het altijd zo rond de 5V(olt) moet zijn en minimaal 1A(mpere) voor een iPhone. Voor een iPad 2A.

Ontwerp je eigen achterkant van glas voor iPhone 4 of 4S op iPersonalize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

michielvdp schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:35:
Je moet letten op het aantal mAh's van dergelijke batterijen / accu's. De iPhone zlef heeft een batterij van 1420mAh. Met een batterij van 2000mAh kom je volgens mij dan al een heel eind. Maar hoe meer hoe beter natuurlijk ;)

Let wel op dat het altijd zo rond de 5V(olt) moet zijn en minimaal 1A(mpere) voor een iPhone. Voor een iPad 2A.
Als alleen de capaciteit onvoldoende is, dan zou hij nog steeds wel moeten laden, maar krijgt hij de iPhone gewoon niet helemaal vol.

Je laatste opmerking lijkt me ook stug, aangezien een iPhone of iPad ook gewoon oplaadt als ie aan een USB poort van een PC of laptop hangt en die echt geen 1 of 2 Ampere leveren. Tenzij de iPhone detecteert dat ie aan een 'domme' lader hangt, in plaats van een 'echte' USB host en dan ineens meer laadstroom vereist.

Wat me waarschijnlijker lijkt is dat de lader slecht gereguleerd is, waardoor de iPhone dusdanig veel stroom trekt dat het voltage inkakt en de iPhone vervolgens weigert op te laden. Je oude telefoon slurpte mogelijk minder snel de lader leeg, waardoor het voltage wel op voldoende niveau bleef, of je oude telefoon was minder gevoelig voor voltage onder de 5V.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 15-06-2012 16:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
  • Laatst online: 01-06-2021
Orion84 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:42:
[...]

Als alleen de capaciteit onvoldoende is, dan zou hij nog steeds wel moeten laden, maar krijgt hij de iPhone gewoon niet helemaal vol.

Je laatste opmerking lijkt me ook stug, aangezien een iPhone of iPad ook gewoon oplaadt als ie aan een USB poort van een PC of laptop hangt en die echt geen 1 of 2 Ampere leveren. Tenzij de iPhone detecteert dat ie aan een 'domme' lader hangt, in plaats van een 'echte' USB host en dan ineens meer laadstroom vereist.

Wat me waarschijnlijker lijkt is dat de lader slecht gereguleerd is, waardoor de iPhone dusdanig veel stroom trekt dat het voltage inkakt en de iPhone vervolgens weigert op te laden. Je oude telefoon slurpte mogelijk minder snel de lader leeg, waardoor het voltage wel op voldoende niveau bleef, of je oude telefoon was minder gevoelig voor voltage onder de 5V.
Mijn reactie was op de vraag welke dealextreme lader goed zou zijn.

Wat betreft Volt / Ampere's. Het klopt dat de USB poort met een lager Ampere wel laadt, maar dit gaat erg langzaam. Dus als je een nieuwe accu wil kopen moet je daar wel degelijk op letten.

Ontwerp je eigen achterkant van glas voor iPhone 4 of 4S op iPersonalize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Laatst online: 30-07 23:56
http://store.sony.com/web...angId=-1&partNumber=CPELS

Zo'n ding heb ik 2 weken terug gekocht voor een festival. Heb m'n iPhone 3GS er toch het hele festival mee doorgekregen (5 dagen). En de batterij van m'n 3GS is vrij rot... deed vroeger een week tegenwoordig een dag :p

Tip, als je langere batterijduur wilt gewoon 3G uitzetten ;) scheelt een hoop.

Heb dacht ik €20 betaald voor dat ding met 2000mAh

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
het heeft niets met de voltage te maken maar meer wat de usb poort communiceert. De iPhone 4 is alweer wat lastiger dan een 3. Of je koopt een accu lader die het juiste signaal (dus los van stroom maar communicatie signaal) naar de iPhone stuurt tijdens opladen of je koopt een kabel voor de iPhone die dit signaal regelt.

Zelf heb ik :
http://www.dealextreme.co...-black-95cm-47441?item=11

Ik gebruik die kabel zelf op mijn iPhone via de usb poort van mijn auto op te laden :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1