[Windows 7] Desktop loopt vast, onklikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Raar probleem hier.. Van het ene op het andere moment heeft mijn desktop kuren. Ik bedoel niet een desktop als aanduiding van een hele computer, maar gewoon de windows desktop.

Zodra de computer is opgestart is alles prima, maar binnen een kwestie van minuten is ie opeens gelocked. Nergens kan je meer klikken, ook niet rechtermuis en icoontjes verdwijnen en worden ipv daarvan wit. Alles werkt dan verder prima... alleen die desktop dus niet meer.

Tijdelijke oplossing is het killen van explorer.exe via taskmanager, waarna alle kliks die je daarvoor hebt gedaan alsnog worden uitgevoerd. De schermen vliegen om je oren!

Meestal zijn er meerdere explorer.exe's in de taskmanager en als je de juiste kiest is het probleem voor even weg. Maar soms is er maar 1 explorer.exe te zien en als je die killed moet je handmatig weer explorer starten.

Anyway, wie weet er een oplossing? Het is erg irritant dit! Thnx!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 02:53
Lijkt een beetje op de symptomen van het virus dat een tijdje geleden via nu.nl werd verspreid. Dat kon meekomen met verouderde versies van Java en Flash.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
Heb zelf ook nog even lopen zoeken en dit is een bekend probleem van internet explorer en avg anti virus toolbar of iets dergelijks uit 2010. Tot zover prima, alleen heb ik geen AVG antivirus of toolbar...

De symptomen zijn wel precies hetzelfde en kan het probleem ook makkelijk reproduceren: internet explorer starten en afsluiten locked de desktop direct. Via taskmanger iexplore.exe killen is de workaround.

Nou, lekker dan dit. Het ene moment werkt alles prima en het andere moment is je computer opeens mank... :(

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02-2022

skn

Probeer is in cmd: sfc /scannow
Herstelt die alle windows bestanden inclusief explorer.exe, moet je alleen windows xp cd hebben geloof ik. En zou malwarebytes installeren en laten scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 21:09
Scan je computer eens met Malwarebytes en een online scanner van ESET/Kaspersky o.i.d. ?

Het hoort sowieso niet dat je meerdere explorer processen hebt draaien tenzij je specifiek aanklikt dat je folders wilt openen in een ander proces.

Je kunt verder nog eens proberen om in cmd (draai als administrator) sfc /scannow te doen dan checkt Windows z'n bestanden en repareert ze waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02-2022

skn

Ik was eerder Dylan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
Bedankt voor de suggesties! sfc /scannow geeft aan nadat de 100% bereikt is dat er geen integriteitsproblemen gevonden zijn en de online virusscanner van ESET geeft aan 0 infected files... Windows is verder ook up-to-date en heb verder ook geen Internet Explorer plugins geinstalleerd. Ook heb ik alle tijdelijk internetbestanden/historie gewist, maar zonder resultaat.

Tijd voor Google Chrome zo lijkt het... Wel raar dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Image van je systeem terugzetten, is de oplossing van je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Heb hetzelfde sinds een week. Logboeken geven ook geen fouten aan.
Pagina: 1