[Advies] Nieuwe router kopen

Pagina: 1
Acties:

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey,

Mijn huidige router, een Linksys E2000, kampt momenteel al een week of 3 met kuren.
Het draadloze netwerk valt de hele tijd uit, het gevolg: Mijn Apple TV gaat automatisch aan, mijn iPhone gaat automatisch over naar een 3G netwerk en mijn iPad heeft geen internet meer...

Omdat dit dagelijks en soms zelfs om het uur voorkomt, wil ik een nieuwe router kopen.

Ik heb even zitten zoeken naar routers, maar kom er niet uit.

Ten eerste mijn grote liefde voor Apple producten, waardoor ik nu eerder neig om een Apple Airport Extreme Base station te kopen, omdat ik zo'n goeie ervaring heb met hun andere producten.

Enkel zit ik thuis met 2 Windows 7 pc's en binnenkort één Macbook Pro, ik ben bang dat de Airport Extreme geen 'vrienden' wilt worden met de 2 Windows 7 PC's. (Wat ik wil is een easy to setup router)

Wat over blijft is een Asus RT-N66U router en een Linksys E4500 router...

De Asus heeft enorm grote antennes bovenuit de router steken, terwijl ik mijn vertrouwen verloren in Linksys producten ben verloren...

Waar het mij om gaat is:

Snel internet
Draadloos goed & groot bereik (Op zolder of in de tuin internetten is wel een must)
Future proof (Als Ziggo met bijvoorbeeld met een 450Mb internet verbinding komt, dat de router dat wel aankan)
Budget: €50,- / €150,- Euro

Iemand een idee wat een andere (goede) oplossing zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 11:52
Hier een airport exteme en dat werkt gewoon goed ... In huis een iphone, ipad, macbook pro en android telefoon via wifi en een win7 en winxp pc bedraad... En nog een syno nas, apple tv, en wat mediaspelers... Werkt allemaal zonder problemen.... Kan router instellen met zowel iphone, ipad, macbook (standaard) als win7 pc .... Enige wat niet kan is de router via een webpage benaderen...
Mn vorige eouter was een wndr3700, maar deze is alleen qua wifi bereik al stukken beter... Tuin hier haal ik nu wel, waar hetvoorheen niet ging...

Volgens mij doet ie ook maximaal irts van 450mbit wan-lan, die 120 mbit die nu max is is iig gern probleem.

Grootste nadeel van de airport extreme... De (apple) prijs

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! :)

De router kun je alleen instellen via een programma i.p.v naar 192.168.1.1 te gaan?
Dat is dus zoiets als iCloud op Windows?

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.en.sftcdn.net/en/scrn/334000/334469/icloud-control-panel-for-windows-04-700x527.png

En weet iemand of een Time Capsule (2TB versie) nog enige toegevoegde waarde zou kunnen hebben aan dit alles?
Aangezien ze adverteren met: ''Makkelijk backups maken van OS X Snow Leopard en Lion met de 2TB TimeCapsule'', of te wel ik kan de Time Capsule dan niet gebruiken als een soort NAS / externe HDD?

An  a day keeps the doctor away.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Airports werken inderdaad via een configuratieprogramma, wat vervolgens via SNMP de informatie ophaalt en wijzigt. Die wordt met OSX meegeleverd, is voor iOS beschikbaar en voor Windows ook.

Verder, ze kunnen geen volledige gigabit routeren maar qua performance zit je er voorlopig wel goed mee :P

De Time Capsule heeft een ingebouwde harde schijf die geshared wordt via afp en smb.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 07-06-2012 02:05 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 22:50
monowall met een los apje erbij?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi