Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw systeem Alternate werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een systeem ontvangen dat ik 12 dagen geleden besteld had bij Alternate.

Asus 1.5 d5 x en GTX 580 dc II
windows 7 pro 64 b UK
AMD FX-8150 3600 AM3+ BOX
Coolmaster gx 750 watt voeding
Earocool xpredator evil black kast
SB xi-fi titanium fatality pro
Asrock 990fx etreme 3 990 fx FRG SA
D3 16 GB 1600-999 Corsair Vengeance geheugen

Bij ontvangst bleek de videokaart naast het slot geïnstalleerd te zijn. Men heeft de kaart aan de achterkant zelfs op het verkeerde klepje gezet. Ook de soundkaart zat er maar half in.

Na vastzetten van de kaart in het slot en 1st time windows setup gedaan te hebben popt het systeem eruit. Ik krijg na het opstartscherm een soort groene flits te zien en het scherm gaat zelfs uit. De pc zelf blijft aanstaan maar doet niks meer.

Windows opnieuw geinstalleed, MOBO drivers geupdate, windows geupdate, overige onderdelen driver updates. Pc opnieuw opstarten, zelfde probleem.

Wat kan het zijn? Overigens heb ik de pc aangezet toen de kaart er niet goed inzat omdat ik dit niet gezien had. Ik kan wel Windows in in veilige modus.

Verwijderd

Foto's maken, contact opnemen met Alternate en terugsturen lijkt me. Zelf niets aan doen als zij het in elkaar gezet hebben.

Verwijderd

Direct retour sturen met de opmerking dat deze niet werkt (of eerst even bellen, wel zo netjes:)). Vooral niet zelf gaan knutselen want dan weten zij ook niet meer wat door hen of door jou is veroorzaakt!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:33

Compizfox

Bait for wenchmarks

Eh, contact opnemen met Alternate?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
Wat voor opstelling staan je HDD's (Raid, AHCI of gewoon SATA?). Kan je eventueel zonder videokaart booten? Weet niet of je een onboard video aansluiting heb?

Als er iets mis is met de aankoop direct terug gaan naar de winkel. Ik denk dat je nu de garantie zegel heb verbroken? Als dat zo is dan is je garantie vervallen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Verwijderd

Niks aan doen. (Je heb al te veel gedaan) Meteen terugsturen! <Net zoals hierboven gezegt>

Bel/mail van te voren voor de zekerheid.

(Kopie maken van aankoopbewijs, voor het geval 'dat')

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 18:17
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:00:

Bij ontvangst bleek de videokaart naast het slot geïnstalleerd te zijn. Men heeft de kaart aan de achterkant zelfs op het verkeerde klepje gezet. Ook de soundkaart zat er maar half in.
Begrijp ik het goed dat de kaart niet eens in het slot zat?
Dat lijkt me echt bizar slecht naast het feit dat ze het ding dus echt nooit aangezet hebben om wat dan ook te testen/controleren.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

JerX schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:20:
Als er iets mis is met de aankoop direct terug gaan naar de winkel. Ik denk dat je nu de garantie zegel heb verbroken? Als dat zo is dan is je garantie vervallen.
BS.

Die garantiezegel is helemaal niet rechtsgeldig en heeft dus geen enkel 'nut'.

[ Voor 12% gewijzigd door Compizfox op 07-06-2012 21:31 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Succes bij alternate... ergerre aftersales ben ik nog niet tegengekomen

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
Compizfox schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:31:
[...]

BS.

Die garantiezegel is helemaal niet rechtsgeldig en heeft dus geen enkel 'nut'.
Zoals net boven mij vermeld, welcome to Alternate :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Modbreak:Dit is niet gewenst.

[ Voor 80% gewijzigd door Bolletje op 07-06-2012 23:26 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JerX schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:27:
Zoals net boven mij vermeld, welcome to Alternate :)
Dan nog heeft Alternate zich te houden aan de wet. En die schrijft voor dat electronische apparatuur garantie dient te krijgen zolang de economische levensduur van het apparaat is (dit geldt overigens in Nederland, hoe dat in België zit weet ik niet, Alternate heeft ook daar vestigingen). Voor een computer is dat wel méér dan die paar dagen. Daarnaasst is het gewoon een assemblage fout, hun fout dus. Laat Alternate dan maar eens aantonen dat het niet zo is (de bewijslast ligt overigens toch al bij hen afaik). Een zegel dat anders de garantie verloopt is daarbij zoals Compizfox zegt níet rechtsgeldig o.a. vanwege de paar zinnen hierboven. En hoe moet Alternate garantie kunnen bieden, als de garantie verloopt als de zegel gebroken wordt door een Alternate medewerker? ;)

Om Alternate kosten en moeite te besparen heeft de TS gewoon zelf willen kijken, niks mis mee, het zijn zijn spullen en Alternate mag niet bepalen wanneer iets wel of niet garantie is, dat doet de wet wel voor ze. ;)

Ik snap niet dat mensen zich zo makkelijk laten afschepen.

Voor de mensen die het niet geloven: Consuwijzer: De wettelijke garantieperiode in Europa.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2012 22:55 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Precies, Chaos. :)

De bewijslast ligt trouwens bij Alternate. Laat hun maar bewijzen dat niet zij maar jij de schade hebt aangericht. En je snapt het al, dat kunnen ze niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 07-06-2012 22:46 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
er is nog een verschil tussen recht hebben , en recht krijgen..
ik heb na een paar aankopen, alternate echt afgezworen, ik koop er nooit meer iets..
hun weten de domste dingen onder user abuse te gooien (totaal versleten touchpad na een aantal maanden, meneer, moet u vaker uw handen wassen)...
ik ben er tot slaags aan toe tegen in gegaan... niks hielp..

dan accepteer ik het verlies, en hebben hun een klant minder. simpel

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is je eigen keus. Maar als jij het recht hebt, maar niet krijgt kun je het simpelweg afdwingen. Rechtsbijstand bijvoorbeeld ;)

Pagina: 1