Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw systeem --> valt na seconde uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Heb onlangs met behulp van de best buy guide een systeem samengesteld. Dit systeem is binnen gekomen. Vandaag netjes in elkaar gezet.

Vervolgens de stroom erop. Alle ventilatoren(GPU, CPU, casefans) gaan draaien maar vervolgens stopt die meteen weer en gaat de spanning weg. Wanneer ik de stroomkabel vervolgens uit de computer verwijder en weer aansluit kan ik hem weer opstarten, maar naar 1 seconde stopt die weer.

Ik ben vervolgens alles gaan loskoppelen. Eerst HD's. Toen brander. Daarna grafische kaart. Daarna geheugen los gekoppeld. In principe staat nu alleen nog het moederbord + cpu in verbinding met de voeding, Maar na een seconde weer hetzelfde, hij valt uit.

Systeem is als volgt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,50€ 99,50
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,45€ 14,45
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,95€ 93,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5€ 219,-€ 219,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 106,06€ 106,06
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 944,46

de voeding is de volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman ZM500-HP€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Moederbord, cpu of voeding?

Mike

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03

D4NG3R

kiwi

:)

Klinkt als sluiting, heb je alleen de nodige afstandsbusjes geplaatst? (Dus niet te veel of weinig).

Zo ja -> Bouw de hele rits eens op buiten je kast op de doos van je mobo.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 4 extra busjes gehad bij de kast, maar er waren al busjes geplaatst in de kast zelf. Alle openingen in het moederbord zijn dus voorzien van busjes.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:56:
Ik had 4 extra busjes gehad bij de kast, maar er waren al busjes geplaatst in de kast zelf. Alle openingen in het moederbord zijn dus voorzien van busjes.
En dat is dus NIET de bedoeling. Alleen hier moeten afstandsbusjes zitten:

Afbeeldingslocatie: http://flylib.com/books/4/57/1/html/2/images/20fig13r.jpg

Niet meer, niet minder.

Iets te snel gelezen, alleen op de bovenstaande punten zitten afstandsbusjes? Niet onder de plank zelf?

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 06-06-2012 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je begrijpt me verkeerd. Ik heb dus de extra busjes niet toegevoegd. Ze stonden al in de kast. Ik bedoel dus dat alle openingen op het moederbord een busje eronder hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 22:00 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:45
De vier pins power aansluiting heb je ook aangesloten? (links boven je cpu)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

In dat geval zou ik toch een poging doen de boel buiten de kast op te bouwen met zo min mogelijk componenten (Dus Mobo/CPU + RAM en de voeding aangesloten).

Kan je op deze manier wel opstarten en de BIOS in komen?
Biersteker schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:00:
De vier pins power aansluiting heb je ook aangesloten? (links boven je cpu)
In de meeste systemen die ik ken blijven alle fans wel dom doordraaien als dit vergeten is, maar krijg je niet het probleem wat de TS beschrijft. Al is nakijken nooit verkeerd 8)7.

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 06-06-2012 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dat wel even proberen.
@ Biersteker. die 12v is uiteraard ook aangesloten. Pa heeft net die 12v aansluiting doorgemeten met een multimeter maar dan komt er geen spanning op. De vraag is alleen of het rechtstreekse voeding is of dat het er spanning op komt zodra de pc aangezet word.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:02:
Ik ga dat wel even proberen.
@ Biersteker. die 12v is uiteraard ook aangesloten. Pa heeft net die 12v aansluiting doorgemeten met een multimeter maar dan komt er geen spanning op. De vraag is alleen of het rechtstreekse voeding is of dat het er spanning op komt zodra de pc aangezet word.
Je kan je voeding "testen" door dit te doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/howto/psu/9.jpg

Je verbind de groene pin met een van de grond pinnen (zwart).

Afbeeldingslocatie: http://www.pcguide.com/ref/power/sup/z_mbconatxmain.gif

Pas dan staat er spanning op de +12v lijnen (En overige lijnen ofc).

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 06-06-2012 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op jouw manier krijgen we 12v gelijkspanning.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Aangenomen dat alles correct is aangesloten en dat je zo kaal mogelijk hebt opgestart, (Alleen mobo + CPU + RAM + Voeding) zou ik het toch eens een poging wagen het allemaal buiten de behuizing op te bouwen. Bijv bovenop de doos van het moederbord. Opnieuw: Zo kaal mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem aangesloten op me moederbord doos. Hij doet nog nog minder dan in de kast. de CPU fan draait heel even maar verder niks.
Ik vind het niet erg om de voeding te vervangen maar wil graag zeker weten dat dat ook daadwerkelijk het probleem is

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit is lastig uit te sluiten als je de voeding niet in een ander systeem kan testen (Of je componenten met een andere voeding).

• Martin740
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Kijk eens naar de CPU. Er kan ook stof tussen de cpu-pinnetjes zitten waardoor hij dus niet opstart.
Ik had dit probleem ook. Hiermee heb ik het opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding heb ik weer in het oude systeem geplaatst. Daar start de computer probleemloos.
Ik ga zo me koeler + cpu demonteren en kijken of er ergens stof zit. Misschien ook maar even de std intel koeler installeren ipv mugen om te testen of dat wel werkt..

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien een domme vraag, maar heb je echt alle connectors op je moederbord ingestoken?
Ik weet niet precies hoe het met de nieuwste moederbirden zit, maar ik was ooit een vierpolige stekker vergeten...

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles is aangesloten.
Heb zojuist de mugen eraf gehaald. Processor eruit. Bekeken op stof. Niks. Processor er weer in. std intel koeler.

Aangesloten op voeding. Zelfde verhaal. CPU draait lichtelijk even en daarna niks

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er verder niet uit. Ook nog bekeken of de aan/uit schakelaar van de kast defect is. Maar die werkt naar behoren. Ik breng vanmiddag me moederbord en cpu naar de technische dienst van Mycom in de hoop dat zij kunnen achterhalen wat het probleem is of wat er stuk is.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
Uhmm valt de pc helemaal uit? Of gaat alleen de CPU cooler uit?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:33
Waarschijnlijk heb je nog een ouwe bios op dat bord zitten waardoor je huidige cpu niet wordt ondersteund.
Pas vanaf F7 wordt je huidige cpu ondersteund.
Even bij een pc-boertje je MB laten flashen of een andere cpu lenen.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist mobo+cpu naar Mycom gebracht. Daar aangesloten op hun voeding. Daar werkte het opeens wel.
Dus heb maar een nieuwe voeding gekocht..

Apart, de oude voeding uit mijn systeem(zalman 500hp) doet het dus nog wel in mijn ouwe systeem maar in mijn nieuwe wilt hij niks.

Maargoed, opgelost dus!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welke voeding heb je gekocht? (Om even uit te sluiten dat je een rukke voeding hebt mee gekregen :+ ).

Pagina: 1