Boston A series of Jamo Studio S 6 series voor Home Cinema?

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-01 11:39
Goedenavond,

Ik heb een set Boston Acoustics aangeboden gekregen die ik wil gebruiken voor een Home Cinema (5.1) setup. Het betreft 4x een A25, 1x een A225C center en 1x een ASW650 subwoofer. Dit alles voor de zeer scherpe prijs van 750,- Euro (Als ik de laagste internetprijzen optel kom ik over de 1000,- uit). Nu twijfel ik of dit nou de beste keus is, of dat ik beter een andere set kan kopen. In deze prijsklasse kom ik bijvoorbeeld tegen: Jamo Studio S 608 HCS 5, bestaande uit 2x S 608 zuil, 2x S 602 surround, 1x S 60 center en 1x SUB 210 subwoofer.

Kan iemand mij aangeven in hoeverre deze speakers in kwaliteit van elkaar verschillen? De Jamo's hebben duidelijk "zwaardere" front speaker doordat het zuilen zijn met 10" subs onderin, daarin tegen zit bij de Boston Acoustics weer een veel "zwaardere" subwoofer die dit wellicht kan afvangen. Ik heb het vermoeden dat vooral de surround speakers van de Jamo's onder doen aan de A25's... Plan is om er een Marantz SR6006 bij te gebruiken.

Ik heb van de Boston Acoustics een aantal veel belovende reviews gelezen, en die zijn van de Jamo's een stuk schaarser. Als je er al een vindt is hij meestal door een thuisgebruiker op een prijsvergelijk site ofzo.

Iemand een mening? Ik weet dat ik eigenlijk moet gaan luisteren, maar zou niet weten waar ze beiden hebben opgesteld... Ik neig naar de Boston's trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door demasterbaas op 06-06-2012 21:25 ]

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-01 17:20
Zonder iets met harde feiten te kunnen onderbouwen lees ik veel goed over Boston Acoustics over het algemeen. Zolang je er op kunt vertrouwen dat ze niet misbruikt zijn, is 2de hands iets wat je een hoop geld kan schelen.

Ik denk dat het ook veel met persoonlijke voorkeur te maken heeft. Of 5 kleine speakers + Sub of 3 kleintjes + 2 zuilen. Voor muziek zou ik persoonlijk voorkeur geven aan zuilen, voor films kan die subwoofer mogelijk zwaarder dreunen. Dus hangt ook een beetje van je gebruik af.

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
De Boston's worden veel beter gereviewed, heb ze zelf ook wel eens gehoord en klinken erg fijn. Ik zou persoonlijk wel voor een andere subwoofer gaan.
Denk er wel aan dat je ook nog stand nodig hebt, welke ook vrij prijzig zijn.

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-12-2025
In het geval van de Jamo's kun je ook veel beter voor de hcs 3 gaan en er evt. later een goede sub bij kopen.

• demasterbaas
Littleburst schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:51:
Zonder iets met harde feiten te kunnen onderbouwen lees ik veel goed over Boston Acoustics over het algemeen. Zolang je er op kunt vertrouwen dat ze niet misbruikt zijn, is 2de hands iets wat je een hoop geld kan schelen.

Ik denk dat het ook veel met persoonlijke voorkeur te maken heeft. Of 5 kleine speakers + Sub of 3 kleintjes + 2 zuilen. Voor muziek zou ik persoonlijk voorkeur geven aan zuilen, voor films kan die subwoofer mogelijk zwaarder dreunen. Dus hangt ook een beetje van je gebruik af.
Ik kan ook van de aanbieding gebruik maken met Boston zuilen. Dan wordt het wel iets duurder natuurlijk. Denk dat ik dat maar doe.

• demasterbaas
Painore schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:39:
De Boston's worden veel beter gereviewed, heb ze zelf ook wel eens gehoord en klinken erg fijn. Ik zou persoonlijk wel voor een andere subwoofer gaan.
Denk er wel aan dat je ook nog stand nodig hebt, welke ook vrij prijzig zijn.
Stands is ook zo ja, goeie tip. Wat is er mis met de sub?

• demasterbaas
robvleeuwen schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:10:
In het geval van de Jamo's kun je ook veel beter voor de hcs 3 gaan en er evt. later een goede sub bij kopen.
Ja die sub bij de Jamo is nogal klein/zwak in verhouding tot de speakers. Aan de andere kant betaal je er maar weinig extra voor en hebben de zuilen woofers in de zijkant, wellicht dus toch voldoende?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:12

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind een dergelijke set op een Marantz 6006 een vreemde combi. Ik zou aan een dergelijke set niet meer dan €400 uitgeven aan een receiver en desnoods het overige budget in de speakers duwen. Die Boston speakers zijn prima en door de losse sub is het iets éénvoudiger het geheel goed af te stellen. De Jamo zuilen schijnen wat lastig/kieskeurig te zijn qua plaatsing.

Qua versterking raad ik je zeker aan verder te kijken (goed alternatief is een Pioneer vsx921 voor zo'n €350).
Pagina: 1