Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Die
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-06-2012
Ik heb de BiTT gamte tablet een week in huis. Het is een goede tablet.

+ Game controls
+ Relatief goedkoop
+ Snel
+ Andoid 4
+ SDHC card slot

Nadelen

- Slechts 4 gb geheugen
- Touch zeker in hoeken lastig
- Accu na 5 uur leeg.

Tips:
- Installeer TTorrent, Aldiko en een andere browser
- Zet de screensaver op gunstiger duur. Hij gaat heel snel op stand by

Wat je met de game controls moet in spelletjes? Wie weet daarvoor leuke spelletjes?

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 16:38

electrom

Sapiens ars vivendi

Is dat deze?

Afbeeldingslocatie: http://media.intertoys.nl/Images/Generic/Products/Article/586725_a_web.jpg

Bron

Als dit een TS van een groter discussietopic moet worden dan moet er dringen wat aan de TS gewerkt worden!
Weet je niet waar de controls voor dienen? Normaal staan er bij zo'n soort tablet al wat games voorgeïnstalleerd. Als dit niet zo is werkt het normaal bij ieder spel als ik de tekst lees op de site van Qware (zie bron).

[ Voor 27% gewijzigd door electrom op 06-06-2012 21:37 ]

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
Deze tablet heeft precies hetzelfde als de qware pro 3/ cherry tablet: als je op de achterkant druk krijg je een waterachtige plek die meteen weer weg gaat..ook is de achterkant extreem krasgevoelig, al met al dus wat je kan verwachten voor de prijs. Ik gebruik hem voornamelijk om neogeo en andere arcade (emulators) te spelen en daarvoor is hij perfect (veel beter dan op een 3/4/5 inch scherm), ook spellen als shadowgun lopen zonder problemen. build quality een dikke onvoldoende, de rest is wel ok..

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:30

iChaos

It's Lupus.

Waterachtige plek? Alsof er op een plek teveel druk wordt toegepast?

Heb bij een PSP hetzelfde gehad: schroeven zitten er iets te goed in, en als je de controls een beetje hard indrukt begint het scherm daar een zwarte vlek te tonen.

Kijk dus even of de plek waar je druk moet zetten om die vlek te krijgen een schroef heeft in de buurt. If so > kijk eens of het iets helpt als je hem iets losser draait.

• nizzuts
electrom schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:35:
Is dat deze?

[afbeelding]

Bron

Als dit een TS van een groter discussietopic moet worden dan moet er dringen wat aan de TS gewerkt worden!
Weet je niet waar de controls voor dienen? Normaal staan er bij zo'n soort tablet al wat games voorgeïnstalleerd. Als dit niet zo is werkt het normaal bij ieder spel als ik de tekst lees op de site van Qware (zie bron).
-Er zijn geen games/ emulators op voor geïnstalleerd
-De Analog stick is "mapped" naar de D-Pad dus niet echt analog...
-De Tweede stick is mapped aan de XYAB buttons dus compleet nutteloos..
-Nog een fout is dat START=SELECT en vice versa....
-Net zoals bij de Xperia Play werken de knoppen (de d-pad/analog werken vrijwel met elk spel) alleen als de developer de game er op aanpast, aangezien niemand dit device kent zullen ze echt geen "Qware bitt game tablet optimized" update uitbrengen, de enige oplossing is dat dit apparaat dezelfde keymapping gebruikt als de xperia play, moet mogelijk zijn met een firmware/kernel mod lijkt me.

Spellen die werken met de controllers/knoppen;

-Bij veel spellen zoals GTA/Shadowgun kun je de dpad/analog gebruiken om te bewegen, alleen zijn de knoppen nutteloos, Virtua tennis en sonic cd zijn wel geheel te spelen al heb je met virtua tennis niet alle buttons die de xperia play wel heeft.
-Games die hardware keymapping hebben (niet heel veel , Riptide heeft het wel iig)
-Alle emulators die hardware keymapping hebben (allemaal bijna dus)

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-11 12:22
Iemand hier die de knoppen op de Bitt waardeloos vinden?
Moet te hard drukken om maar iets te registreren, en er zit geheel geen vering in.
Ze steken ook nauwelijks tot niet boven de case zelf uit.
Paar emulators geprobeerd, maar is gewoon niet speelbaar met deze controls.

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Is er iemand met een BiTT die ook met ADB en dergelijke om kan gaan en mij wil helpen? Ik heb namelijk de originele versie van een bepaalde file nodig en aangezien de originele firmware nog nergens te vinden is...

• nizzuts
welk bestand heb je nodig?

• Xerion404
script.bin, maar deze staat op nanda, die normaal niet gemount is. De locatie kan als volgt worden gemount:

mkdir /mnt/nanda
mount -t vfat /dev/block/nanda /mnt/nanda

script.bin zou dan zichtbaar moeten zijn onder /mnt/nanda

• nizzuts
http://www.filefactory.co...ic63u1n/n/BiTT_script.rar

wat werkt er wel en niet met CM9, behalve de knoppen dan?

• Xerion404
Thanks! Het lijkt erop dat er maar 1 parameter in script.fex nodig is om de module te kunnen laden. Eens even proberen of ik de knoppen op de originele firmware weer aan het werken krijg nu. Daarna eens proberen of ik die module kan hacken om ook op CM9 te laden.

Voor zover ik kan zien werkt overigens verder alles op CM9, ik heb alleen de gsensor nog niet in een spel getest.

EDIT: Mooi, op mijn backup van de originele firmware werken de gamekeys weer met die script.bin. Nu nog even de module hacken ;)

EDIT2: Ik heb de gamekeys werkend op CM9, w00t

[ Voor 19% gewijzigd door Xerion404 op 19-06-2012 20:10 ]

• Xerion404
Net ff wat games in Mame4Droid geprobeerd op CM9. Runt allemaal veel beter dan op de originele firmware. Ik vond het daarop sowieso teleurstellend langzaam. Ik heb geen idee waarom het zo slecht liep...

Anyway, nu ik het softwarematige gedeelte aan het lopen heb moet ik maar weer eens naar het hardware gedeelte kijken. De knoppen zitten aan elkaar en hebben net als de DPAD 1 rubber matje. Ik wil de knoppen in ieder geval los maken en ik denk het matje zelf en wellicht het matje ook vervangen door dat van een kapotte gamepad. Iemand een idee hoe ik de boel dan vast kan maken?

Ook de DPAD wil ik misschien vervangen door een andere en kijken of ik de druk in de tablet kan verlagen gezien de vlekken op het scherm als je knoppen indrukt.

• nizzuts
nice, zou je die aangepaste script.bin/script0.bin kunnen uploaden ? ik heb hier al de cm9 nightly en momo9 compabilty zip, ik neem aan dat ik deze bestanden in compabilty zip moet vervangen of wat anders/ nog meer?

Die "vlekken" op het scherm zou volgens een qware pro 3 gebruiker komen door een te dikke lijmlaag van de batterij...Heb je de behuizing al open gehad and how? behalve die twee schroefjes aan de onderkant zie ik weinig clues....

Heb trouwen een pouch/hoes gekocht die eigenlijk voor de jxd s7100 is, past goed :)

• Xerion404
Ik heb eerst gewoon CM9 en de compatibility zip voor momo9 erop gezet en dan handmatig via adb script.bin en script0.bin vervangen.

Je kunt je eigen script.bin gebruiken (script0.bin is hiervan gewoon een kopie). De script.bin van de cm9 is namelijk exact hetzelfde afgezien van de lijnen voor de gamekeys (ik heb deze wel even omgezet met bin2fex om dit te kunnen checken).

Om de script bin files te vervangen kun je nanda weer mounten nadat je cm9 erop hebt en dan script.bin en script0.bin vervangen door de versie die je mij gaf.

Daarnaast heb je nog een gehackte versie (originele kan niet laden op een andere versie van de kernel) van de module nodig:

http://bitt.xerionslair.org/inet_game_keys.ko

Deze kun je in principe overal zetten, ik heb hem zelf in /system/lib/modules gezet bij de andere modules.

Daarna start ik hem in android terminal emulator:

code:
1
2
su
insmod /system/lib/modules/inet_game_keys.ko

Ben er nog niet helemaal uit hoe ik hem automatisch kan laten loaden. Om de init rc files te veranderen moet meteen de hele boot.img veranderd worden omdat deze in de ramdisk staan. Heb ook geprobeerd het toe te voegen onder /system/etc/init.d maar het lijkt alsof deze helemaal niet wordt uitgevoerd.

Mijn tablet heb ik al open gehad. De 2 schroefjes aan de onderkant eruit halen, dan tussen de achterkant en de zwarte rand een platte schroevendraaier geduwd om een opening te krijgen. Vervolgens met een plastic kaartje (heb mijn gamma voordeelpas gebruikt) ertussen en langs de hele rand gaan om alle "catches" los te maken. Wanneer de achterkant eraf is kan de zwarte rand losgeschoefd worden en kunnen ook alle printplaatjes van de voorkant afgeschroefd worden. Wel even de flatcables netjes losmaken natuurlijk :)

EDIT: Waar heb je die pouch besteld, als ik vragen mag?

EDIT2: Het kan zijn dat je ook de keymap niet erop hebt staan en ik weet niet wat dan de defaults zijn. Ik gebruik de volgende keylayout: http://bitt.xerionslair.org/inet-keypad.kl, hierbij heb ik de buttons aangepast om overeen te komen met wat er fysiek op de knoppen staat. Start en Select zijn dus nu correct en de ABXY knoppen geven hetzelfde door aan het systeem als wat er op staat. Deze keylayout kun je zetten op /system/usr/keylayout/

[ Voor 12% gewijzigd door Xerion404 op 21-06-2012 00:18 ]

• nizzuts
ok, dat klinkt niet al te ingewikkeld, maar idd wel vervelend dat je die module iedere keer handmatig moet laden.
die pouch had ik besteld via willgoo.com voor $7,-

• Xerion404
Ik heb nu een simpel scriptje gemaakt met daarin:
code:
1
2
#!/sbin/sh
insmod /system/lib/modules/inet_game_keys.ko

Dit opgeslagen als gamekeys.sh en vervolgens script manager uit de play store geïnstalleerd en gamekeys.sh ingesteld als "run as root" en "run on boot". Op deze manier start de module wel vanzelf, al hoop ik nog een betere manier hiervoor te vinden.

• Xerion404
Ik heb vandaag nog even een config file gemaakt om te zorgen dat de DPAD mee roteert met het scherm. Dit is wel handig voor (emulated) games die in portrait mode (horen te) draaien. Dit is in ieder geval wel handig voor sommige mame games. De file moet in /system/usr/idc worden gezet.

http://bitt.xerionslair.org/inet-keypad.idc

EDIT:
Ik probeer trouwens Christian Troy op slatedroid zover te krijgen om deze files aan de momo9 compatibility pack toe te voegen of een aparte te maken voor de BiTT. Dit zou het een stuk eenvoudiger maken voor mensen om te switchen naar CM9, maar vooralsnog worden mijn posts genegeerd ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Xerion404 op 22-06-2012 23:15 ]

• nizzuts
aantal foto's:

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg6/scaled.php?server=6&filename=img117su.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg194/scaled.php?server=194&filename=img20120623140524.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg687/scaled.php?server=687&filename=img20120623140505.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg513/scaled.php?server=513&filename=img20120623140603.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg207/scaled.php?server=207&filename=img20120623140628.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg220/scaled.php?server=220&filename=img20120623140543.jpg&res=landing

• nizzuts
http://forum.openhandhelds.net/index.php/topic,29.0.html
interessante info, het blijkt idd te kunnen: keycodes aanpassen aan die van de xperia play, dan kan je tenminste echt gebruik maken van de buttons in android spellen.

• Xerion404
Ik had de keycodes voor de xperia play al opgezocht. Had alleen zelf nog geen noodzaak om die keymap te implementeren. Weet jij nog gave games waarvoor dit handig is? Ik heb me tot nu toe beperkt tot emulators en touchgames ;)

• nizzuts
Er zijn veel goede spellen voor : http://xperiagamer.com/Android/Xperia-PLAY-Optimized/
Persoonlijk vind ik shadowgun/ gta3/ sonic 4/ virtua tennis wel aan te raden.
En je kan build.prop eventueel aanpassen naar xperia play zodat je meer kan downloaden via Play.

Er is ook een app : gamekeyboard en hiermee kun je de touch controlls van android spellen mappen naar de hardware keys, schijnt goed te werken.

Verwijderd

Oud topic, maar inmiddels is het betreffende apparaat in de aanbieding bij de Intertoys voor nog geen 70 euro. Ga er nu even mee spelen, ga 'm puur voor emulatoren gebruiken.
Pagina: 1