Toon posts:

Windows 8 Metro Startmenu & Mandatory profiles?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al eens geprobeerd om mandatory profiles te maken in Windows 8?

Ik heb met de Windows Automated Installer Kit (WAIK) van Windows 7 een sysprep file gemaakt met de "Copyprofile" parameter voor Windows 8.

Dat werkt wonderbaarlijk goed, en het profiel dat naar de "Default User" gekopieerd word is goed te gebruiken als mandatory profile. Helaas krijg ik de metro-apps niet netjes in het start menu. Deze methode voor het kopieeren van profielen verwijderd de metro-apps uit het startmenu. Alleen de oude Windows startmenu links van "oude" applicaties staan er nog in.

Als je het profiel kopieert en deze met regedit geschikt maakt voor alle gebruikers dan verdwijnen ook de metro-apps uit het start menu. Wellicht kan ik proberen het startmenu tijdens het aanmelden met scripts aan te passen. Helaas kom ik er niet achter waar Windows 8 de links heeft verstopt. Ik kan geen enkele metro-app-link vinden in het register of gebruikersprofiel.

Iemand enig idee in welke registerkey of map de metro-apps staan? Als ik daar achter kan komen dan kan ik alvast voor Windows 8 demo pc bouwen die gebruikersklaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?