Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Medion MD8371, zó goedkoop, of doe ik iets verkeerds?

Pagina: 1
Acties:

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-11 16:05
Vandaag zag ik in het lokale Aldi-blaadje de volgende aanbieding staan:

Afbeeldingslocatie: http://aldi.medion.com/md8371/nl/_img/pc_nl.png
Processor
De derde generatie Intel® Core™ i7-3770 processor
(3,4 GHz, 8 MB Intel® Smart Cache, Intel® Turbo Boost technology 2.0, Intel® Hyper-threading technology)

▪ Besturingssysteem
Authentieke Windows® 7 Home Premium 64 Bit

▪ Videokaart
AMD Radeon™ HD7670 DirectX® 11 video met 1024 MB DDR5-geheugen DVI- en HDMI-aansluiting (ondersteunt HDCP) en D-Sub VGA

▪ USB 3.0 aansluiting
Tot 10x sneller dan de tot dusver gebruikelijke USB 2.0.

▪ Snelle verbinding
Wifi b/g/n

▪ Netwerkcontroller
Netwerkcontroller Gigabit (10/100/1000 Mbit/s)

▪ Overvloedige opslag
1 TB (1.000 GB) harde schijf voor meer dan
200.000 muziektitels of foto‘s.

▪ Groote werkgeheugen
8 GB DDR3 SDRAM

▪ Sound
8 kanaals High Definition Audio

▪ Inhoud verpakking
• PS/2 toetsenbord en optische USB muis
• Medion application en support DVD
• Windows® 7 Home Premium Recovery DVD (64 Bit)

▪ eSATA
De high performance-oplossing voor betrouwbare gegevensoverdracht
Zo, hey dat is niet mis!

Maar ik heb al sinds oktober 2011 een systeem samengesteld bij Azerty, voor triple monitor setup, die ook nog vrij stil is qua geluid. Ik heb hem nog niet besteld, daar ik hele tijd zit te wachten totdat de prijs beetje daalt, met dien verstande dat nieuwe computersystemen altijd snel in prijs zakken met de technologische ontwikkelingen.

M'n systeemopstelling is niet alleen honderden euro's duurder, maar wordt WIndows 7 ook niet erbij geleverd, en een i5 i.p.v. i7 van Medion. Klaarblijkelijk doe ik hier iets verkeerd. Is Azerty nou zo duur, of is die Medion nou zo spotgoedkoop? :?.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Koeling zoals een Scythe Mugen, Scythe Kaze Master, Noctua fans, zit sowieso al niet in dat Medion systeem. Blijkbaar is die Radion HD7670 een gerelabelde HD6770 voor OEM's. Een Windows 7 licentie kost ze amper iets omdat ze een OEM partner zijn. Moederbord zal ook wel customized zijn. Zo kom je er wel, natuurlijk. Zelfbouw geniet echter nog steeds mijn voorkeur :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:21
heb ook een tijdje zo'n medion PC gehad. Werkte prima en was ook nog snel, zeker voor het geld. Het zijn geen a-merk componenten die erin zitten maar de meeste gebruikers kijken daar toch niet naar. Ding doet gewoon wat het moet doen.

Enige nadeel vond ik destijds dat de HDD veel lawaai maakte.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De CPU is duur, de rest is vrij simpel en goedkoop. Dikke CPU en verder standaard onderdelen. Dan kom je wel aan die prijs inderdaad.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is al een topic over: Aanbieding ALDI Medion 6-6-2012

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord