Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget 2.0 of 2.1 set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, het zoveelste "wat moet ik kopen" topic. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer en vroeg me af of iemand me even een zetje de goede richting in kan geven.

Allereerst zou ik natuurlijk het beste naar de winkel kunnen gaan en daar advies vragen, maar ik heb in dit forum al voorbij zien komen (en uit eigen ervaring ook wel deels) dat verkopers van bijv. de BCC niet per se verstand van zaken hebben. Daarbij ben ik niet bepaald een audiofiel en weet ik dat een set speakers met de juiste muziek, juiste equalizer en juiste akoestiek een vertekend beeld van de geluidskwaliteit geeft. Ik steek mn hand in het vuur dat ik dat soort trucjes in de praktijk niet door heb.
Tevens hebben verkopers er een belang bij me een set te verkopen die duurder is en hoewel ik niet gelijk wil zeggen dat ik ze niet vertrouw is het toch handig om even een objectieve second opinion van tweakers te krijgen :)

Allereerst: mijn kamer.
Ik zit in een kamer van pak 'm beet 15 vierkante meter.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9AhEA.jpg
Versimpelde weergave

Ik kijk voornamelijk mijn films vanuit het bed, muziek luister ik vanaf mn laptop.
Daarmee is gelijk gezegd wat ik met mn setje doe: ik kijk films/series rechtstreeks van mn pc middels een HDMI kabel.

Ik dacht er zelf aan om de speakers (ik heb een sterke voorkeur naar 2 speakers i.v.m. plaatsing) op de plek van de rode stippen te zetten.

Ik heb een budget van ongeveer 250 euro (volgaarne minder, maar moet niet heel veel meer worden) en heb derhalve mijn oog op de volgende setjes laten vallen:

Audioengine 2
+ Goedkoop
+ Goede reviews

- Geen winkel in de buurt waar ik m kan beluisteren

? is het een probleem dat ie geen subwoofer heeft? ik houd persoonlijk niet echt van harde dreunen en mn huisgenoten nog minder
? 15 watt is toch wel voldoende? het is een vrij kleine kamer

Samsung HT-e5200
+ Subwoofer
+ HDMI (ik wil mn hdmi doorlussen via mn set, zo hoef ik geen 2e kabel te leggen en mijns wetens kan HDMI met hogere bitrates e.d. overweg dan een analoge of optische kabel)

- Duurder
- geen reviews

? Is de geluidskwaliteit nou echt zoveel beter?

Ik ben me er van bewust dat ik voor 250 euro geen high end apparatuur in huis kan halen, maar gezien mijn situatie (student) neem ik dan ook genoegen met minder.

tl;dr:

Audioengine 2, E5200 of toch een ander?
Waar plaats ik mn speakers?
Zie ik iets over het hoofd?

Eigenlijk neig ik naar de Audioengine uitgaande van andere topics waar ie als vrij goed naar voren kwam, maar wellicht dat er iets in mijn situatie anders is dan bij anderen dus het is prettig als een kenner me hier een stukje de juiste richting in kan duwen

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:17

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Moet het nieuw zijn of zou een goede tweedehands ook een mooie optie zijn?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Toch het liefst nieuw

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Waarom? Vooral bij speakers/versterkers kan je enorm veel voor je geld halen als je een beetje goed 2e hands zoekt ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Meer een soort gevoel dan echt een rationele afweging denk ik :P Mijn ouders hebben een vrije dure set maar die gaf na een jaar of 5 al wel kuren. Bij een nieuwe set heb je de garantie dat er geen gedonder is. Ik vertrouw mn eigen expertise nog niet voldoende om in te schatten of een 2e hands set goed is. Laten we daarom voor het gemak maar voor een nieuwe set gaan

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:14:
Meer een soort gevoel dan echt een rationele afweging denk ik :P Mijn ouders hebben een vrije dure set maar die gaf na een jaar of 5 al wel kuren. Bij een nieuwe set heb je de garantie dat er geen gedonder is. Ik vertrouw mn eigen expertise nog niet voldoende om in te schatten of een 2e hands set goed is. Laten we daarom voor het gemak maar voor een nieuwe set gaan
Nieuwe versterker maar 2e hands speakers? Speakers gaan over het algemeen weinig dingen mee mis.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik heb een setje audio engine A2 staan vlakbij westerpark (je profiel zegt amstelveen dus dat is goed te doen) , als je die wil horen dan mag je binnenkort wel even langskomen om te luisteren. pm maar dan.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 06-06-2012 21:24 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 19:02
Ik kan je ook heel hard 2de hands aanraden. Het scheelt gewoon een hoop geld. Zolang als een speaker geen raar geluid geeft (Dus verschillende muziek af laten spelen, veel hoog, veel midden en zeker veel laag) en de speaker er verder goed uit ziet(doek eraf halen en kijken of rubberen randen geen scheuren hebben, conussen er goed uit zien) kan er bij een fatsoenlijk merk niet heel veel mis gaan.

Wat ik persoonlijk wel belangrijk vind is, is van wie ik de speaker koop. Als het een audiofiel is met een kast vol CD's en een leuke nieuwe installatie kun je er naar mijn idee behoorlijk van op aan dat er niks raars mee is gedaan. 100% zeker weet je het natuurlijk nooit.

Er zijn al verschillende topics van anderen met exact dezelfde vraag in het Hifi forum, misschien dat je daar eens wat kunt lezen.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:19
De samsung heb ikzelf. Ben er tevreden mee. Xbox er ook op aangesloten en upc box. Vanuit daar 1 hdmi kabel naar de tv. Ideaal. Geluid prima. Geen 5.1 kwaliteit natuurlijk. Sub overheerst niet. Blu ray en 3d probleemloos en streamen van audio of film werkt prima.

De andere ken ik niet.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:16

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hou er rekening mee dat de Audio Engine A2 geen afstandsbediening heeft. Afhankelijk van hoe je het aansluit/aanstuurt kan dat wat onhandig zijn.
15W is in principe meer dan voldoende. Je zult met die speakers toch geen feest gaan bouwen.
Op basis van deze twee zou ik voor de Audio Engine's gaan, puur omdat je bij die Samsung set voor veel meer dingen betaalt en dus per onderdeel slechter uit de bus komt.

Tweedehands kan inderdaad ook echt wel hele leuke dingen opleveren.

Life is not about specs, it is about joy!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 20:59
ik zou toch voor tweedehands gaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifiengine.com/images/model/sony_ta-fe330r.jpg

http://link.marktplaats.nl/567207883
vraagprijs = 50 euro, stel dat je deze voor 40 meekrijgt...

en een paar nieuwe nette speakers:
Afbeeldingslocatie: http://s8.teufel.eu/media/oart_0/oart_v/k2564/thumbs/8284_25928.jpg
http://www.teufelaudio.nl/stereo/vt-11-stereo-set-p7505.html

helemaal nieuw kan trouwens ook bij teufel.... mijn moeder heeft deze set ook... klinkt erg goed voor 279!
Afbeeldingslocatie: http://s7.teufel.eu/media/oart_0/oart_k/k2569/thumbs/7784_26906.jpg
Pagina: 1