Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01-2024
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag voor de mac gebruikers onder ons.

Ik heb een 15,6 inch laptop, die ik wat te groot vind om op de bank te zitten, ik was dus van plan een ipad te kopen. Nu kan ik echter voor hetzelfde geld een Macbook air 11,6 inch kopen. Het is een late 2010 model. De specs zijn gekoppeld als het goed is.

Mijn vraag is nu eigenlijk, is de macbook nog snel genoeg (oudere dual core processor). Ik ben niet van plan er heel veel mee te gaan doen (dus ik verwacht dat het voldoet), maar ik zoek eigenlijk een bevestiging hierop. De dingen die ik er mee wil doen zijn:

- surfen
- msn
- downloaden (macbook heeft 64 gb harde schijf, is er genoeg ruimte over voor bijvoorbeeld en blueray film?)
- tekstverwerking
- misschien ook nog football manager 2012.

Als ik de review lees : denk ik dat het geen probleem is.

Alsvast bedankt voor de hulp, hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
voor hoeveel kan je die kopen als ik vragen mag?

64GB is absoluut niet genoeg voor een blue ray film, naast je OS en andere meuk.
Weet je dat je al vanaf 650 euro een 11,6" splinternieuwe ultrabook kan halen (niet 2de hands), met veel recentere + betere/snellere specs en veel meer schijfruimte?

Ik vind een ipad prijs voor een apparaat van 2 jaar oud wel heel erg veel...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
Ik kan de macbook krijgen voor 550 met een jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
josschijven schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:40:
Ik kan de macbook krijgen voor 550 met een jaar garantie.
In wat voor staat is deze? En waar haal je hem? is die in de 2 jaar aan geweest?
Vergeet niet dat na 2 jaar gemiddeld gebruik de staat van de accu dramatisch is ten opzichte van nieuw?
Tevens om welk model macbook air gaat het?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
Vinand schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:41:
[...]

In wat voor staat is deze? En waar haal je hem? is die in de 2 jaar aan geweest?
Vergeet niet dat na 2 jaar gemiddeld gebruik de staat van de accu dramatisch is ten opzichte van nieuw?
Tevens om welk model macbook air gaat het?
Het is een macbook, dat een jaar in een showroom heeft gestaan.(macbook staat helemaal bovenin). Core2Duo, 2 GB, 64GB harde schijf. Accu is zo ver ik het zo snel kon toen ik hem in me handen had nog goed.

Je had het hiervoor ook nog over andere ultrabook voor EUR 650,-. Ik zie in de pricewatch wel een aantal lenovo's staan. Die zijn wel een stuk dikker. Dat is wel prettig van de macbook omdat hij vaak mee gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door josschijven op 06-06-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
josschijven schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:44:
[...]

Het is een macbook, dat een jaar in een showroom heeft gestaan.(macbook staat helemaal bovenin). Core2Duo, 2 GB, 64GB harde schijf. Accu is zo ver ik het zo snel kon toen ik hem in me handen had nog goed.

Je had het hiervoor ook nog over andere ultrabook voor EUR 650,-. Ik zie in de pricewatch wel een aantal lenovo's staan. Die zijn wel een stuk dikker. Dat is wel prettig van de macbook omdat hij vaak mee gaat.
1 JAAR in de showroom is waaayyy too much.. Die zou ik nieteens voor 300 euro kopen... Showroom termijn aankoop is bij mij max 2/3 weken. Anders is het complete faal en risico. De laptop heeft continu op accu gewerkt (aangezien die niet uit de air kan). Dus de accu duur is bedroevend lager dan van oorsprong, tevens hebben er veel mensen mee gespeeld, eraan gezeten. Dat is ook al zoiets waar je niks van moet hebben... Optische schade? 1 jaar garantie... Apple garantie stelt niets voor.. En die zijn niet bepaald de simpelste in de situaties van showmodellen repareren in de verkooptermijn... (Geld overigens ook over een heleboel andere merken)

De Vaio T is de andere waar ik het over had.. Tevens ook heel wat completer en functioneler in featureset (aansluitingen) in verhouding met de macbook. Ook tot nu toe positieve reviews betreft de performance, erg stevige bouwkwaliteit, lange accuduur, toetsenbord en de uitstekende koeling. http://www.notebookcheck....ES-Ultrabook.75131.0.html <--- Lees deze review maar, is tot nu toe de beste en meest accurate.. Ik wacht geduldig op de anandtech review.

Minpunt is wel het scherm met lage helderheid en resolutie. Maar in zijn geheel alsnog een veel strakker geheel dan een jaar oude showroom model.
op http://www.sony.nl/product/vn-t-series kun je kijken/configureren en bestellen...

[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 06-06-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
Vinand schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:06:
[...]

1 JAAR in de showroom is waaayyy too much.. Die zou ik nieteens voor 300 euro kopen... Showroom termijn aankoop is bij mij max 2/3 weken. Anders is het complete faal en risico. De laptop heeft continu op accu gewerkt (aangezien die niet uit de air kan). Dus de accu duur is bedroevend lager dan van oorsprong, tevens hebben er veel mensen mee gespeeld, eraan gezeten. Dat is ook al zoiets waar je niks van moet hebben... Optische schade? 1 jaar garantie... Apple garantie stelt niets voor.. En die zijn niet bepaald de simpelste in de situaties van showmodellen repareren in de verkooptermijn... (Geld overigens ook over een heleboel andere merken)

De Vaio T is de andere waar ik het over had.. Tevens ook heel wat completer en functioneler in featureset (aansluitingen) in verhouding met de macbook. Ook tot nu toe positieve reviews betreft de performance, erg stevige bouwkwaliteit, lange accuduur, toetsenbord en de uitstekende koeling. http://www.notebookcheck....ES-Ultrabook.75131.0.html <--- Lees deze review maar, is tot nu toe de beste en meest accurate.. Ik wacht geduldig op de anandtech review.

Minpunt is wel het scherm met lage helderheid en resolutie. Maar in zijn geheel alsnog een veel strakker geheel dan een jaar oude showroom model.
op http://www.sony.nl/product/vn-t-series kun je kijken/configureren en bestellen...
De macbook ziet er verder gewoon goed uit. Wat de garantie betreft is het geen Apple garantie maar van het bedrijf zelf (heb daar ook gewerkt). Ik zal ook nog eens naar de Viao kijken. Ziet er goed uit in ieder geval, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
josschijven schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:21:
[...]

De macbook ziet er verder gewoon goed uit. Wat de garantie betreft is het geen Apple garantie maar van het bedrijf zelf (heb daar ook gewerkt). Ik zal ook nog eens naar de Viao kijken. Ziet er goed uit in ieder geval, bedankt voor de tip.
Trouwens, voordat ik het vergeet,

Hou hier ook maar eens rekening mee als laatste hint

Als je grote filmbestanden (blue rays) op je schijf wil plaatsen om te bekijken, kun je misschien veel beter kijken naar een hybrid hdd/ssd ultrabooks. Deze hebben dus meestal 32gb ssd waar de os en basis programma's op staan voor de verschikkelijk snelle laadtijden. En dan heb je nog een dikke 320/500gb hdd voor al je media meuk die toch nauwelijks voordeel uit je ssd halen... In dat geval zou ik ook een extra voorkeur hebben voor de Vaio T, daar kun je dan wel je blue rays en mediabestanden op plaatsen zonder al te snel tegen limieten aan te lopen. De C2D processor in die mac heeft tevens ook nog een best wel grafisch en snelheid achterstand op de huidige Core I series van intel ;( 550 euro is best wel een schandelijk hoog bedrag ... (Letterlijk 2 hele generaties nieuwer)

Succes, en post maar als je nog specifieke vragen hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Vinand op 06-06-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de sony T niet echt. Hij weegt 1600 gr, zo'n 230 gr lichter dan de V131, maar is wel duurder, met een stuk kortere accuduur. En natuurlijk die ULV processor. Of zie ik iets over het hoofd?

De vergelijking met de MBA 11 vind ik ook een beetje mank lopen als je ziet dat de MBA 1.08kg weegt (ofzo, de sandy bridge variant) en de sony 1.6kg. Voor de rest zou ik het niet weten.

En €550 voor 2 jaar oude technologie? meh. In de prijsrange weet ik niet 1.2.3 iets beters, al zou je voor €150 minder een netbook kunnen halen. Ik ben even kwijt hoe de E-450 performt in vergelijking met een oude C2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ja dat is waar, Dell Vostro 131 is ook een uitstekende alternatief... Maar op gewicht nog zwaarder

Maar goed, volgens is er niet iets wat echt lichter is en deze prijsklasses? Tenzij je naar de AMD fusion netbooks gaat... En die zijn toch een stuk minder krachtig dan een ulv core i3... Of heb ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De i3 is volgens mij wel 2 a 3x zo snel als een fusion-iets, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:50:
De i3 is volgens mij wel 2 a 3x zo snel als een fusion-iets, inderdaad.
Trouwens, wat is de accuduur van de vostro? Is toch gelijk aan de vaio t dacht ik? Beide 8,5 uur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.notebookcheck....ES-Ultrabook.75131.0.html
4h 16min surfen, 8h 26min idle

http://www.notebookcheck....131-Notebook.60602.0.html
7h 56min surfen, 10h 29min idle

(http://www.anandtech.com/...usiness-laptop-for-less/4 is overigens realistischer imo, maar daar is maar een van de 2 laptops getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

En Macbook air is nog steeds een betere aankoop dat een iPad voor dat soort zaken. Je zult er geen spijt van krijgen.

Dus mits je perse een Apple wil, en voordat je hem aanschaft even coconut battery check doet, en ipv blu ray gewoon een normale rip download is het geen probleem.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
Ik heb het verkeerd begrepen van een oud collega. Het is een macbook van 1,5 jaar oud. Die een jaar geleden een maand in de showroom heeft gestaan. Wat denken jullie? Doen, of misschien geld bijleggen voor een nieuwe macbook. Vind het zelf wel redelijk wat extra geld voor een laptop voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een macbook, of macbook air? De normale macbook uit die tijd heeft nog een C2D, en eigenlijk is de normale macbook niet zo bijzonder, de air door het lage gewicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:56:
Een macbook, of macbook air? De normale macbook uit die tijd heeft nog een C2D, en eigenlijk is de normale macbook niet zo bijzonder, de air door het lage gewicht wel.
Een macbook air. Ik ben nu toch wel aan het twijfelen tussen een nieuwe of degene die ik eerst op het oog. Het is echt puur een extratje zeg maar. Of speeltje zoals je wilt.
Pagina: 1