Bios ziet SSD niet

Pagina: 1
Acties:

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 14:35

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb na een upgrade van mijn destkop een Kingston V100 32GB over. Hiermee wilde ik mijn eerste generatie netbook, een MSI Wind U100 met Atom 270 en 2GB ram, weer wat leven inblazen.

Na een hoop geschroef echter blijkt de laptop, en om precies te zijn de bios, de hele schijf niet te herkennen! Hij geeft aan dat er niets is aangesloten. Na terugplaatsen van de harddisk herkent hij deze direct, dus het is mij een raadsel waarom hij niet herkend wordt. ik heb nog een keertje extra geprobeert, de fysieke aansluiting is zeker goed.

De ssd weer op de PC aangesloten en hij wordt meteen herkend. ACHI aan/uit zetten heeft ook geen enkele invloed op of de schijf herkent wordt of niet.

Doorbooten en via een externe dvd Windows op de netbook zetten resulteert bijna direct in een blue screen.

Ik tast even in het duister waarom dit niet werkt. De bios is een aantal keer geupdate, nu op versie 1.09 (en toen was de ontwikkeling er wel een beetje uit voor dit oude model).

Een 32gb sata schijf zou bij mijn weten gewoon herkend moeten worden... Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen om dit werkend te krijgen?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.