xfce in xubuntu vergeet dualhead setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Ik zit hier al een tidjje mee maar krijg er de vinger niet achter:

Mijn desktop draait Xubuntu met XFCE dus, en dat werkt prima icm mijn HD5800-serie AMD video kaart.
Als in: ik wil graag een dualheadsetup met multidisplay en dat werkt tot en met GDM prima...

Echter als ik daarna inlog zie ik gewoon een cloon. dat kan ik met amdcccle goedzetten, maar na een reboot kan ik weer amdcccle opstarten. Daar krijg je na een tijdje een sik van.

Mijn huidige versies:
code:
1
2
3
ii  fglrx                                  2:8.960-0ubuntu1                        Video driver for the AMD graphics accelerators
ii  fglrx-amdcccle                         2:8.960-0ubuntu1                        Catalyst Control Center for the AMD graphics accelerators
rc  fglrx-updates                          2:8.911-0ubuntu0.1                      Video driver for the AMD graphics accelerators

Nu vermoed ik dat ik een xorg.conf prima kan gaan dumpen en aanpassen, maar echt chique vind ik dat niet .Weet iemand of hiern og een andere fix voor is?

offtopic:
Ik vind het wel mooi dat xorg on the fly genoeg instelt... op dit ene puntje na.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op het werk heb ik Debian Sid met Xfce omgeving en een Radeon kaart (helaas, maar dit was de goedkoopste kaart met dual display port en low profile) en hier loop ik ook een beetje tegenaan. Nu heb ik xorg.conf gemaakt, zoals de amdcccle dat maakt als je 'm als root start en de settings op laat slaan. Dat is mijn enige manier geweest.

Helaas kan ik niet met de radeon/ati driver werken, want of ik heb geen beeld, of het is rete traag. Nu draai ik wel met driver 12.2 oid, een redelijk oude driver. Dit doe ik omdat mijn ervaring mij heeft geleerd dat de fglrx driver niet altijd super werkt, en zolang 't 1x werkt, en blijft werken, moet je er vanaf blijven :+. Geen kernel updates dus, een zeker geen Xserver updates.

Ik kan je de xorg.conf geven die ik op 't werk gebruik, maar een vorig topic met iemand die dual-display werkt had ik 'm al gepost. Hier dus: Hero Of Time in "Ubuntu 12.04 probleem"

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 19:08
Je zou een opstartscriptje kunnen maken mbv xrandr (man xrandr). Maar aangezien je een AMD kaart hebt weet ik zo 123 niet of dat gaat werken. Hangt er volgens mij vanaf hoe je xorg.conf eruit ziet. Ik denk dat je er bijna niet aan ontkomt om je xorg.conf aan te passen ahv de info die Hero Of Time in het door hem gelinkte draadje geeft.
Zelf gebruik ik op het werk ook een machine met een AMD Radeon kaart en een dual head setup. En wat Hero Of Time al zegt, een crime om goed te krijgen, daarna zo weinig mogelijk meer aan doen. Alhoewel ik wel gewoon kernel updates draai en recentelijk mijn Lubuntu 11.10 installatie zonder al teveel problemen heb geüpgrade naar 12.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Xrandr werkt niet met de fglrx driver. Als je de radeon/ati driver gebruikt, heb je weinig problemen eigenlijk.

Je zit zelf met *Ubuntu, die heeft geen drastische wijzigingen zoals Debian Sid dat heeft. Nieuwe kernel? Dat is alleen een minor build van Ubuntu zelf, waar ze wat patches wijzigen. Debian gaat zo van de ene dag naar de andere over van 3.0 naar 3.1 en een paar dagen later naar 3.2. Straks als 3.4 wat meer volwassen is, of 3.5 final wordt, komt die er aan. Xserver zit ik al op 1.12, waar jij nog op 1.10 of 1.11 draait. Dat is allemaal niet zo spannend bij Ubuntu.

Zelf heb ik een MBP met puur Debian er op, maar zit op MBR emulatie boot ivm video (geen 3D). En dus 'vervloekt' met een ATi kaart. De radeon driver doet prima z'n werk en xrandr werkt prima met on-the-fly schermen bijvoegen/afkoppelen. Hier zal ik dan ook geen fglrx gaan draaien. Geeft mij bijna de neiging om ons monitoring pc'tje ook zo te doen, maar helaas, z'n taak is iets te belangrijk momenteel (is tevens mail relay :X).

Commandline FTW | Tweakt met mate