Mac gecrashed, hoe opnieuw installeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-10 14:30
Hoi,

Ik wou via een bootcamp windows op mijn mac zetten. Nu faalde mijn windowsinstallatie en ik wou via mac os x kijken hoe ik dit kon oplossen. Ik starte mijn mac opnieuw op en ik zag dat de complete mac os x partitie weg was :S Ik of de windowsinstallatie heeft mijn mac partitie verwijderd. Ik dus balen, al mijn gegevens kwijt... gelukkig had ik ik vorige week nog een backup gemaakt, dus de meeste bestanden heb ik nog, alleen die moet ik dan nog bijwerken.

Maar nu komt het probleem.
Mijn windows installatie is niet gelukt en ik heb geen mogelijkheid om os x opnieuw te installeren (dvd is beschadigd en wordt niet gelezen). Dus ik komt niet verder als de bios.

De windows installatie is mislukt omdat ik niet verder kwam dan "completing installation" (alle usb apparaten waren losgekoppeld, een andere oplossing was om je bios in te stellen op ASHI of zoiets, maar bij een mac kan je niet in de bios komen)

De recovery partion heb ik verwijderd omdat ik dacht dat ik deze nooit nodig had :z

Dus is er een mogelijkheid om mijn gekochte os x lion legaal te downloaden op deze windows pc?
Als ik het kan downloaden via iTunes, hoe kan ik dan een booteble usb stick maken? (moet geformateerd op mac os x uitgebreid (journaled)

Het gaat btw over een macbook pro 13" 2,4ghz 8 gb 250gb hdd mid 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:44
Heb jij of een vriend/kennis/college/familielid toevallig (nog) een mac? Maak dat een bootable recovery disk op die andere mac en probeer vanaf die usb te booten met option ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://support.apple.com/kb/DL1433

Here you go :)

EDIT: shit, zo te zien toch een werkende mac voor nodig.
Je zou eens op internet-recovery kunnen zoeken, Ik weet dat latere modellen macbooks het hebben, maar volgens mij pas vanaf 2011....

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
internet-recovery werkt volgensij alleen als je een recovery partitie hebt, dan kan je via die partitie Lion opnieuw downloaden. Maar deze partitie heb ik verwijderd, en is dus ook geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:44
Bas_Pierik schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:49:
internet-recovery werkt volgensij alleen als je een recovery partitie hebt, dan kan je via die partitie Lion opnieuw downloaden. Maar deze partitie heb ik verwijderd, en is dus ook geen optie meer.
Zoals ik al zei, iemand anders in de buurt met een mac? Zonder andere computer gaat het je waarschijnlijk niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Volgens mij is dit niet zo hoor. Want als je een nieuwe SSD in je mac zou installeren wordt er door velen op het forum bericht dat je enkel met alt toets ingedrukt houden tijdens het opstarten via internet opnieuw kan installeren. Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Lees net op http://support.apple.com/kb/HT4718?viewlocale=nl_NL dat dit alleen werkt bij mac's die zijn uitgebracht ná Lion.

[ Voor 11% gewijzigd door Netsrek op 07-06-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, Internet Recovery is mogelijk met een compleet schone hdd. Dan downloadt 'ie eerst die recovery partitie van het internet. Maar ik geloof dat 2010-modellen die niet hebben. In ieder geval kun je 't proberen: opstarten met cmd-R ingedrukt.

Sommige blijkbaar wel: http://www.tuaw.com/2012/...t-recovery-to-2010-model/ dus als je netjes je efi geupdate hebt zou 't kunnen lukken.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 07-06-2012 01:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
Ik heb via een andere Mac lion gedownload en op een USB stick gezet. Het was ff zoeken maar uiteindelijk vond ik iemand die nog een Mac had staan :-) danke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CyBeR schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 01:00:
[...]

Nee, Internet Recovery is mogelijk met een compleet schone hdd. Dan downloadt 'ie eerst die recovery partitie van het internet. Maar ik geloof dat 2010-modellen die niet hebben. In ieder geval kun je 't proberen: opstarten met cmd-R ingedrukt.

Sommige blijkbaar wel: http://www.tuaw.com/2012/...t-recovery-to-2010-model/ dus als je netjes je efi geupdate hebt zou 't kunnen lukken.
Internet recovery duurt eeuwig en gaat ook weleens fout. Ik had de harddisk vervangen en had internet recovery aangezet. Na een paar uur bleek dat bepaalde aanvullende bestanden (?) niet konden worden gedownload, dus was de installatie afgebroken. Dit ging de tweede keer ook fout.

Uiteindelijk heb ik maar een oude Time Machine-backup gerestored, van een andere Mac, waarin de bestanden die nodig zijn om een Lion dvd te branden aanwezig waren. Met de Lion-dvd was de installatie uiteindelijk zo gebeurd :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1