Clean install OSX, hoe iTunes/iPhoto/iDevices intact?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Ik wil graag een clean install van Lion op mijn Macbook Pro doen. Wat er nu op staat komt, d.m.v. Timemachine backups, voort uit een oude zwarte Macbook.

Nu wil ik geen Time Machine backup terug zetten, maar weer from scratch beginnen met documenten en media los backuppen en terugzetten.

Dit betekent dat
1) het 'synchronisatielijntje' met m'n iPhone en iPad soort van 'afgebroken' wordt.
2) de library-instellingen van iTunes verloren gaan
3) de library-instellingen van iPhonto verloren gaan

Is het mogelijk om deze drie instellingen te behouden?
Kan ik iets met de library-files van iTunes/iPhoto en de backups van mn iPhone/iPad? Is dat los te backuppen en terug te zetten (logischerwijs mét de media-bestanden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:11
Op vraag 1:
Door de iPhone en iPad aan de nieuwe iTunes te hangen kopiert hij de inhoud naar iTunes. Je backup van je iDevices zijn dus de devices zelf :P

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is dat nieuw dan? Vroeger was het synchroniseren met een "andere" mac/itunes het einde van de bestaande data op je iDevice.

Dit geldt overigens vast ook nog wel voor muziek.

[ Voor 17% gewijzigd door Aloys op 06-06-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk een letterlijke kopie van je mappen iTunes en iPhoto (iPhoto library) en dan bij de clean install eerst alle updates voor de programma's installeren en dan de iTunes map vervangen door je kopie en het zelfde met de iPhoto library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:43
Aloys schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:29:
Is dat nieuw dan? Vroeger was het synchroniseren met een "andere" mac/itunes het einde van de bestaande data op je iDevice.

Dit geldt overigens vast ook nog wel voor muziek.
Dat is nog steeds zo. Wat Malantur zegt klopt niet. Sluit je je iPhone aan op een andere Mac dan wil hij eerst je hele iDevice wissen, is altijd zo geweest en zal (helaas) waarschijnlijk altijd zo blijven.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:11
SanderPS3 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:40:
[...]

Dat is nog steeds zo. Wat Malantur zegt klopt niet. Sluit je je iPhone aan op een andere Mac dan wil hij eerst je hele iDevice wissen, is altijd zo geweest en zal (helaas) waarschijnlijk altijd zo blijven.
Ik heb het net even nagekeken, en inderdaad. Hoewel ik mijn iPhone met mijn Macbook gesynchroniseerd heb, haal ik er af en toe foto's af op mijn desktop. Hij start dan wel een synchronisatie, maar omdat er niets aangevinkt is synchroniseert hij niets.
Als ik dat wel probeer te doen zegt hij inderdaad dat hij de gegevens van de iPhone zal vervangen met wat er in de bibliotheek zit.

Maar heb je iOS5? Dan kan je iCloud instellen en je backup langs daar doen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Backup je iPhoto en iTunes libraries en zet je na je installatie weer terug. Daarmee behoud je alles, behalve de daadwerkelijke backup (dwz, de data) van je idevices. Die staan op een ander plekje namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:54:
Backup je iPhoto en iTunes libraries en zet je na je installatie weer terug. Daarmee behoud je alles, behalve de daadwerkelijke backup (dwz, de data) van je idevices. Die staan op een ander plekje namelijk.
Hoe doe ik dat eerste? De data aan audiofiles snap ik, maar er is toch ook een soort bronbestand dat je library beheert o.i.d.?
En dat tweede: waar staan die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jo-re-mi schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:32:
[...]

Hoe doe ik dat eerste? De data aan audiofiles snap ik, maar er is toch ook een soort bronbestand dat je library beheert o.i.d.?
En dat tweede: waar staan die dan?
Kopieer gewoon je hele iTunes directory in ~/Music. Idem je iPhoto Library in ~/Pictures. Zet ze daarna op die plek weer terug en 't gaat automatisch. Alles wat van belang is staat daarin namelijk. Wel eerst even updaten enzo trouwens, zodat je niet probeert je libraries te gebruiken met een oudere versie van de software want dat werkt niet.

Die backups zelf staan in ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup. Zelfde laken een pak voor wat betreft het terugzetten-- neem die hele MobileSync dir.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 06-06-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:35:
[...]

Kopieer gewoon je hele iTunes directory in ~/Music. Idem je iPhoto Library in ~/Pictures. Zet ze daarna op die plek weer terug en 't gaat automatisch. Alles wat van belang is staat daarin namelijk. Wel eerst even updaten enzo trouwens, zodat je niet probeert je libraries te gebruiken met een oudere versie van de software want dat werkt niet.

Die backups zelf staan in ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup. Zelfde laken een pak voor wat betreft het terugzetten-- neem die hele MobileSync dir.
Nice. Daar heb ik wat aan. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kick ivm een vraagje, als ik dus nu een nieuwe macbook koop en gewoon helemaal opnieuw begin (geen back-up oid) dan ben ik dus al mijn data op mijn iPhone kwijt?

Daar is geen oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Volgens mij wordt je telefoon voortaan automatisch gesynchroniseerd met iCloud waardoor de iTunes back-up niet meer nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:42

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je overigens een Time Machine back-up van alles hebt kun je de iTunes en iPhoto mappen ook gewoon weer daaruit vissen en zo selectief dingen terug zetten.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 10:01
[...]

Zelfde voor Mail: deze staat echter in je persoonlijke gebruikersbibliotheek in de map Mail.
Je moet alleen wel even de bibliotheek zichtbaar maken aangezien deze sinds osx 10.7 verborgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Of er gewoon heen gaan met go to folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
[...]

Echt onwijs bedankt! Heb het afgelopen dinsdag (pas) gedaan. Alles werkt:
- iPhone en iPad syncen alsof er niks gebeurd is, niks kwijt
- iTunes en iPhoto draaien alsof er niks gebeurd is, volledige libraries worden zonder problemen ingeladen

Veel dank! Echt fijn dit Tweakersforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Jo-re-mi schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:30:
[...]
Veel dank! Echt fijn dit TweakersHelpdeskforum.
offtopic:
There, I fixed it :+

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Pagina: 1