Toon posts:

Upgrade voor pc (Vooral gaming)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Upgrade pc ( Vooral gaming)
Hoi allemaal,

Ik heb een jaar geleden deze pc gekocht voor een klein bedrag. Hier heb ik zelf een videokaart ingezet. Deze had ik nog liggen van mijn andere pc.
http://speccy.piriform.com/results/Z...YNxtYhKKQwsTJc

Nu is er iets kapot in mijn pc. Ik vermoed de HDD. omdat het ongeveer 5 min kost om mijn pc volledig op te starten. Dit is voor mij te lang.
Ook de Nieuwste games lopen niet lekker. (BF3, MW3, Diablo 3). Ik was dus van plan om een upgrade te doen.

Nu is dus de vraag of het slimmer is de processor te upgrade met nieuw intern geheugen.
Of juist de HDD te vervangen en een hd 6850 er in te gooien. En dat deze processor nog een jaartje mee kan gaan.

Al met al, Ik hoor graag wat jullie er van denken!

Groetjes

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45
Allebei je links werken niet. Maar sowieso is het handiger om relevante specs gewoon in plain text in je post te zetten. Winkelmandjes kun je via de pricewatch aanmaken en mbv rml code hier posten.

Verwijderd

Topicstarter
Besturingssysteem
MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz: 49 °C
Kentsfield 65nm Technologie
RAM
4,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. Berkeley (CPU 1): 39 °C
Graphics
SyncMaster 2043NW/2043NWX (1680x1050@59Hz)
ATI Radeon HD 4890 Series (XFX Pine Group): 52 °C
Harde schijven
313GB Hitachi Hitachi HDT725032VLA380 ATA Device (SATA): 32 °C
Optische schijven
DTSOFT Virtual CdRom Device
ASUS DVD-E616A3T ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio

Verwijderd

Topicstarter
ALTERNATE Upgrade Kit ASRock 970 Extreme3 / FX-8120 / 8 GB

Verwijderd

Topicstarter
Dit was het upgrade pakket wat ik in gedachte had en mijn spec op het moment

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:15
Een Q6600 is nog best een nette processor. Ook je videokaart, de ATi 4890 is nog niet hopeloos verouderd. De meeste snelheidswinst kan je behalen wanneer je een SSD aanschaft.Doch, dit zal je ingame performance niet heel veel verbeteren. Welke settings gebruik je in BF3?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat op het moment op low. Ik heb een 22'' scherm dus 1650 x 1080. en nog heb ik lag.

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Ligt het dan niet aan je internetsnelheid?

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

• Hammetje
Het kan natuurlijk ook dat je PC ernstig bevuild is geraakt in de loop der tijd. Download crapcleaner (www.piriform.com) en klik op schoonmaken en laat je register scannen. Draai daarnaast voor de zekerheid even een virusscan met de tool hitmanpro van surfright. Je kan ervoor kiezen deze tool éénmalig te starten en te laten scannen op malware.

Update vervolgens even de drivers voor je moederboard en voor de videokaart. Als je weet wat je doet zou je ook het één en ander uit kunnen schakelen met het opstarten van de computer (start --> uitvoeren --> msconfig --> tabje opstarten).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als het opstarten zolang duurt, is het waarschijnlijker dat er software matig iets niet lekker zit.

Je kan bovenstaande proberen, en je ervan vergewissen dat je alle juiste drivers hebt. win7 doet veel automatisch, maar niet alles. Welke driver voor je graka gebruik je?

Brengt dit geen soelaas, dan formateer je de schijf en zet er windows opnieuw op + alle drivers die je nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt aan beide kanten. Ik heb dit gedaan. echter het opstarten blijft nog steeds vertraagd. Windows opnieuw erop zetten heb ik ook al een keer gedaan. maar het probleem blijft nog steeds. daarom dacht ik dus aan die upgrade. Maar bijvoorbeeld mappen in CoD en BF3 laden is hij ook erg langzaam mee. vandaar kwam mijn gedachte bij de HDD uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik zelf over glasvezel dus daar kan het ook niet aan liggen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een kapotte computer upgraden is over het algemeen een slecht idee, tenzij je weet wat er precies kapot is.
Als je weet wat er kapot is, kan je dat eerst fixen.

Ik heb bijv een laptopje, met een processor die nog niet voor een kwart zo goed als jouw processor presteert, toch start ik op met 1 minuut en 4 sekonden met een 10 jaar oude 160 GB hardeschijf.

• Hammetje
Zoek via google even op 'Hirens Boot CD 10.0'. Hier zit een programma, HDD regenerator in. Deze checkt je HDD en fixt deze indien mogelijk. Deze fix is tijdelijk, maar verhelpt dit jouw problemen weet je in ieder geval dat de harde schijf vervangen moet worden.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:50

M2M

medicijnman

Buiten dat is het misschien handig wat benchmarks te draaien. SuperPI mod 1.5, 3dmark, HDtune etc. Post de resultaten hier. Dan kunnen wij zeggen of je PC ondermaats presteert en bovendien welk onderdeel als schuldige aangewezen kan worden.

Bovendien wat tooltjes gebruiken als GPU-Z, CPU-Z en eventueel HWinfo32. Let op oververhitting van de verschillende onderdelen onder load condities (furmark / intel burn test) en de voltages onder dezelfde load.

-_-

Pagina: 1