Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:53
Dag mensen,

Ik help mijn broertje met het kopen van een nieuwe game pc maar met het kopen van een nieuwe monitor kan ik niet echt beslissen wat nou het beste voor hem is.

We hebben wel vastgesteld dat we het volgende zoeken:

22" scherm
1680x1050 resolutie
Liefst merk Samsung (niet vereiste)

Ik heb zelf een Samsung Syncmaster T220 waar ik heul heul heul tevreden over ben. Helaas voor m'n broer is die EOL en is ie niet meer te koop (of wel?). Hij heeft niet echt een budget voor een high end gamesysteem dus een full hd 1920x1080 24"+ monitor lijkt mij niet handig omdat op die resolutie spellen over een aantal jaar zijn computer snel niet zullen kunnen trekken.

Mij leek de Samsung Syncmaster S22A450MWT een goede monitor voor zijn budget en ook zijn resolutie. Ook handig dat hij goed verstelbaar is in hoogte etc.

Alleen als ik hem vergelijk met mijn (oude) T220 valt mij op dat dingen als helderheid bij deze nieuwe S22A450 tegenvallen. Namelijk 50 cd/m² minder. Ook de reactietijd (wat waarschijnlijk bij de T220 ook gewoon van zwart naar wit 5 ms zal zijn) is 3 ms minder. Wel gek dat de nieuwere "S" series van Samsung in wezen "slechtere" multimedia monitoren zijn dan mijn oudere "T" serie. Hier baalt mijn broer weer van want hij wilt graag een net zo "goede" zo niet betere monitor dan die van mij.

Heeft iemand tips?

EDIT: Ik heb mijn Samsung T220 en de S22A gekoppeld aan het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Dat scherm is behoorlijk overpriced als je het mij vraagt, voor hetzelfde geld heb je full HD 23" IPS schermen (geen samsung inderdaad)
Alleen het merk zegt ook niks overigens, alle merken hebben goede en 'slechte' schermen.

Doorgaans is 1920x1080 op medium mooier dan 1680x1050 op high vanwege de grotere pixeldichtheid (mits zelfde afmeting). Persoonlijk zou ik dus niet alleen naar 1680 schermen kijken.

Ik zou ook niet zomaar op internet bestellen zonder het beeld in het echt te hebben gezien, hier zijn (sorry) de lokale shops dan weer geschikt voor.
Anders een paar goede reviews opzoeken, dat zegt meer dan het merk of de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgnip
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08-2022
Kan iemand mij verhelderen wat het betekend dat die nieuwe schermen 50 cd/m² minder hebben, en 5ms reactietijd hebben? Klinkt mij namelijk alsof het gewoon slechtere schermen zijn, maar misschien merk je die verschillen helemaal niet. Toch, 3 milliseconden minder snel, voelt gewoon alsof ik dan een slechter scherm heb dan ik zou moeten hebben.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:28

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Wat voor systeem heb je dan voor hem bedacht/besteld?
Voor 150 euro heb je namelijk mooie monitoren, maar als je dat geld beter in je pc had kunnen stoppen of omgekeerd (dus beter wat kunnen besparen op de pc, om zo voor een duurdere monitor te kunnen gaan) dan heb je al heel wat beter bedacht wat je moet hebben. Anders raad ik een leuke Asus 22-24 inch 1080p monitor aan, die zijn erg leuk voor gamers en niet bepaald overpriced of iets dergelijks.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 18:24

Koenvh

Hier tekenen: ______

Je kan spellen altijd nog op 1600×1050 spelen indien nodig... Ik zou kijken voor een FullHD scherm

[ Voor 82% gewijzigd door Koenvh op 23-06-2012 20:08 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Ik heb onlangs een ASUS scherm gekocht omdat mijn oud scherm (samsung EOL was)
pricewatch: Asus VE248H

Ik moet zeggen, dit scherm werkt perfect. HDMI aansluiting, goede schermkwaliteit voor deze prijs.
Is trouwens een 24" 1920x1080 (Full HD scherm)

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Ik zou ook voor een 1920x1080 monitor gaan, persoonlijk vind ik dat de beste combinatie van resolutie en schermafmeting. Het maakt sowieso de keuze wat ruimer en bijvoorbeeld games op een lagere resolutie spelen kan altijd.

pricewatch: LG E2251T

Die heb ik onlangs aangeschaft voor mijn broertje en ik was eigenlijk best wel verbaasd over de kwaliteit van het beeld, weinig backlightbleeding en zwartweergave is ontzettend goed voor een goedkoop TN paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:40
Mocht je een IPS monitor willen, ik heb deze een maand geleden aangeschaft en het is echt een super scherm! wel 1920x1080, maar dat lijkt me lekkerder 1680x1050.

pricewatch: LG IPS235V-BN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Een monitor is een persoonlijk iets natuurlijk. Maar ik wil me aansluiten bij wat anderen ook zeggen. De Samsung is met een 22 inch TN paneel te duur. Een maand terug heb ik een Dell Ultrasharp U2312HM gekocht. Een 23 inch IPS paneel met een 1920x1080 resolutie. Een heel belangrijk criterium waardoor juist dit scherm is gekozen is het grote verstelgebied waarlangs de monitor in verticale richting is in te stellen. Zeker niet het goedkoopste scherm, maar zonder een fatsoenlijke behuizing en voet komt een scherm bij mij niet eens in overweging.

pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Pagina: 1