Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 08:10
Situatie:
Ik heb een kast van 100cm(h) x 60cm(d) x 80cm(b) waar veel apperatuur in geplaatst is. NAS, Mediacenter PC (AMD x4), Playstation 3, Switch, Modem, HD Digicorder.

Nu word alles zeer warm bij het sluiten van de kast (Mediacenter kast: http://www.antec.com/product.php?id=1169, is niet vast te houden).

Dit komt natuurlijk omdat er geen airflow is in een gesloten kast, vrij logisch dus.

Vraag
- Zie foto: Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/591731.jpg
- Kom ik toe met 2 x 200mm (Air Flow (CFM): 110 CFM) 1 die lucht aantrekt en 1 die lucht wegblaast?
- Nu heb ik links naast mijn kast de inkomende coax etc... binnenkomen waar ook hitte vanaf komt. Kan ik daar beste intake of outtake aansluiten.
- Moet ik door de schappen ook een gat boren voor de luchtverplaatsing? Mogen dit kleine openingen zijn op verschillende plaatsen of liever even grote gaten?

Alvast bedankt.

[ Voor 2% gewijzigd door sn33ky op 08-06-2012 15:45 . Reden: foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik zou aan de achterkant, onderin 2 Intakes 120mm plaatsen gewoon op molex aangesloten op je mediacenter.

En helemaal bovenin , ook aan de achterkant 2 outtakes 120mm.

Je plaatje doet het niet.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
NeHoX schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:04:
Ik zou aan de achterkant, onderin 2 Intakes 120mm plaatsen gewoon op molex aangesloten op je mediacenter.

Onderaan staan de kasten maar 4cm van de grond, aan de achterkant is helemaal geen ruimte over.
Dus uw aanbevelingen lijken me onmogelijk.
aanpassingen aan foto gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
iemand? of is de foto voor jullie nog niet zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Ik mis eigenlijk precies wat de kern van het probleem is. Je geeft aan dat alles zeer warm wordt, maar als alles toch gewoon zijn werk blijft doen zonder problemen, is extra koeling toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

sn33ky schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:01:
Vraag

1. Kom ik toe met 2 x 200mm (Air Flow (CFM): 110 CFM) 1 die lucht aantrekt en 1 die lucht wegblaast?
2. Nu heb ik links naast mijn kast de inkomende coax etc... binnenkomen waar ook hitte vanaf komt. Kan ik daar beste intake of outtake aansluiten.
2. Moet ik door de schappen ook een gat boren voor de luchtverplaatsing? Mogen dit kleine openingen zijn op verschillende plaatsen of liever even grote gaten?

Alvast bedankt.
1.een beetje airflow ten opzichte van niks zal al heel veel verschil maken, 200mm lijkt me overdreven 120 lijkt me voldoende.
2. zie 1.
3. Kieren is beter dan 1 gat met kieren(langs de plank bedoel dan denk) krijg je overal stroming. Een groot gat is voor als je efficiënt veel lucht wil verplaatsen i.p.v. koelen.
Als je kast ook veel kieren naar buiten heeft zou je ook 2( of 1) intakes kunnen gebruiken door de overdruk pers de warme lucht dan uit je kast.
NeHoX schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:04:

Dit is niet ideaal omdat er meestal minder dan 10cm achter de kast is waardoor de onderste intakes de warme lucht krijgen van de outtakes. beter om verschillende zijde te pakken zoals; zijkant onder in, achterkant boven out.
Lumics schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:42:
Ik mis eigenlijk precies wat de kern van het probleem is. Je geeft aan dat alles zeer warm wordt, maar als alles toch gewoon zijn werk blijft doen zonder problemen, is extra koeling toch niet nodig?
Kan voor de levensduur geen kwaad om het koel te houden. En laten we op tweakers.net zitten :+

[ Voor 35% gewijzigd door Tazzios op 08-06-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is dat onderdruk natuurkundig effieciënter werkt. Je playstation is niet echt een favoriets van hitte.....Daar kennen ze slecht tegen, dus die plek is prima om af te zuigen en qua geluid zou ik groter gaan dat een irritant snoren 12 mm 14 ofzo iig... Ik zou bij de onderkant een passieve inlaat maken met een de bovenkant een vrij stille goede kwaliteitsfan van 20......Anders krijg je dalijk een herriebak met die kleine fans en 4cm speling is niks mis mee......... Maar ik heb al heel wat ps'jes de hoek om zien gaan vanwege warmte problemen, dus daar iig een afvoer en aan de onderkant een redelijk gat Waar je infeite altijd nog fan kan plaatsen....... Maar overdruk is leuk iovm met stof, maar dat is het enige voordeel....succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Ik heb 2 x 200mm (20cm) fans besteld deze zijn volgens de specificaties 19dba bij 700RPM en hebben toch een luchtverplaatsing van 110 CFM. Niet slecht dacht ik.
Iets van rubber zoeken, knippen en tussen de schroef en het hout van de kast monteren. Dit zorgt voor nog minder vibratie.

Maar door alle tegensprekende berichten weet ik nog niet hoe ik de fan's het beste plaats.

Zie foto voor een echte foto van de kast:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5as21u.jpg
De linkerkast (die nu net niet goed te zien is) staat +-5cm van de grond en +-5cm van de muur. massief hout.

Ook al een site gevonden hoe ik deze kan aansluiten op mijn USB aansluitingen ipv binnen in de case. http://howto.wired.com/wiki/Make_a_USB-Powered_Desktop_Fan

[ Voor 12% gewijzigd door sn33ky op 15-06-2012 13:40 ]

Pagina: 1