Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Op vijf mei heb ik een bestelling geplaatst bij Studentmobiel, voor een Nokia Lumia 900 in combinatie met een Vodafone bel-sms-web Smart abonnement. Hiervoor heb ik het contract ontvangen, ondertekend en teruggestuurd. Hiervan heb ik op negen mei een ontvangstbevestiging gehad. Voor zover ik weet komt er daarmee een bindende overeenkomst tot stand.

Gisteren heb ik echter een heel vreemd mailtje ontvangen van Studentmobiel waarin staat dat de 'door mij gekozen aanbieding niet meer geldig is', en dat ik maar even contact met ze moet opnemen om een nieuw abonnement uit te kiezen. Nu wil ik natuurlijk helemaal geen nieuw abonnement. Ik wil het abonnement waarvoor ik een contract heb getekend.

Na telefonisch contact met Studentmobiel is de situatie dat Studentmobiel weigert om de gesloten overeenkomst na te komen. Studentmobiel gebruikt hierin de volgende argumenten:

- Het Bel-Sms-Web Smart abonnement is niet meer verkrijgbaar bij Vodafone
- In ieder bedrijf worden fouten gemaakt

Hier ben ik het natuurlijk totaal niet mee eens. Ik neem aan dat er gewoon een overeenkomst tot stand is gekomen op het moment dat ik een ontvangstbevestiging van het contract heb ontvangen. Ik kan immers, een maand nadat ik een contract heb opgestuurd, ook niet Studentmobiel bellen om te zeggen dat ik een foutje heb gemaakt en toch liever ergens anders een abonnement afsluit. Verder slaat het argument dat 'in ieder bedrijf fouten worden gemaakt' als een tang op een cavia.

Het lijkt me dat ik in deze situatie duidelijk in mijn recht sta, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik mijn gelijk zou moeten halen. Heeft er misschien iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze jou een gepast alternatief aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je het niet annuleren? Ze kunnen jou niet het abonnement leveren omdat het niet meer bij Vodafone beschikbaar, wel bieden ze je een alternatief? Je kunt ja een andere abonnement uitkiezen.

Ik zou eieren voor me geld kiezen in dit geval, vooral gezien ontwikkeling van mobiele abonnementen, dat word alleen duurder en duurder. Wellicht kun je eerst wel naar hun alternatief kijken, bereken dat en daarna kun je beslissen of je het wilt ja of nee.

Ja de wereld is oneerlijk, als jij ''foutje'' gemaakt had bijvoorbeeld perongeluk een te hoge bundel gekozen, dan moet je toch mooi betalen of 3 maanden wachten zoals bij KPN en dan omlaag zetten. Maar bij bedrijven is dat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, check even bij Vodafone of het bel-sms-web smart abbonement inderdaad niet meer verkrijgbaar is. Als dat het geval is, kan je natuurlijk wel vanalles gaan eisen, maar als vodafone t niet meer levert staat studentmobiel ook met de rug tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.vodafone.nl/mo...art/tweejarig_abonnement/

Nog gewoon te bestellen bij Vodafone, zou het dan over een bepaalde actie korting zijn die verlopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ze bieden mij de abonnementen aan zoals Vodafone die nu aanbiedt, wat neerkomt op:

- 50% minder MB's
- 10% minder belminuten
- Meer bijbetalen voor het toestel
- Geen internet binnen Europa uit de bundel

Dat lijkt me dus geen gepast alternatief. Ik heb juist vóór 14 mei het Bel-Sms-Web Smart abonnement besteld omdat ik het nieuwe abonnement niet wilde. Het is alsof ik gebruik heb gemaakt van een aanbod voor een TV, en dan een maand later een bericht krijg dat ik wel een TV mag uitzoeken die op alle fronten slechter is, en duurder. Helaas zijn de abonnementen niet meer via de website verkrijgbaar bij Vodafone, als je doorklikt zie je de nieuwe abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden; studentmobiel heeft de aanvraag gewoon te laat doorgestuurd naar Vodafone.

Tja, dan zullen ze toch met een beter alternatief moeten komen. Je staat hier gewoon in je recht. (voor zover ik het verhaal heb gehoord dan). Het zal alleen lastig worden om je recht te halen vrees ik. Gelijk hebben en gelijk krijgen liggen ver uit elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Op zo'n moment zou ik willen dat ik Recht had gestudeerd. Maar ok, voor zover ik weet heeft Studentmobiel nu een probleem. Zij hebben met jou een overeenkomst gesloten om jou een dienst te leveren voor een bedrag zoals in de overeenkomt is genoemd. Hier kunnen ze niet zomaar van afwijken, dat kan alleen in extreme gevallen van overmacht, zo is mij ooit verteld. Ook kunnen ze er onderuit als er duidelijk sprake is van een verkeerde prijs (waar je als koper absoluut had kunnen weten dat de prijs te laag ligt, zoals een 40" LED TV voor €10 bijvoorbeeld).. maar dat laatste is hier niet aan de orde.

De vraag is dus: is er hier sprake van overmacht voor Studentmobiel?

disclaimer: ik heb geen recht gestudeerd dus wat ik zeg is wat ik me herinner van stukken tekst die ik op internet heb gelezen

[ Voor 9% gewijzigd door Marando op 06-06-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien levert vodafone de betreffende bundels nog gewoon, en er was ten tijde van afsluiten geen reden te twijfelen aan het aangeboden pakket en prijs. Als er door fouten van studentmobiel bijvoorbeeld te laat zaken zijn gecommuniceerd waardoor het niet meer binnen een actie van Vodafone viel, dan is dat heel erg jammer voor Studentmobiel, maar toch echt hun probleem.

Wat ze nu doen, is een fout van hun jouw probleem maken. Je hebt je contract getekend, het verkochte is leverbaar. Ik zou er geen genoegen mee nemen, en er ook zéér zeker een zaak van maken als ze niet leveren. Op dit moment zijn ze overigens al in gebreke, en dus zou ik ze ook ingebreke stellen.
Bij een zaak komen kosten op rekening van de verliezer, en ze hebben geen poot om op te staan. Doorzetten dus.

Technisch zijn er gewoon mensen die hetzelfde abonnement afgesloten hebben en dat wel tegen de oude voorwaarden nog iedere maand geleverd krijgen. Er is geen technische reden waarom Vodafone het betreffende abonnement niet zou kúnnen leveren. Dan mag Studentmobiel maar gaan lobbyen voor hun fout om het te regelen. De reden die gegeven wordt is puur administratief, en ze kunnen zich ook niet verschuilen achter het niet meer beschikbaar zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Groever schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:57:
- Het Bel-Sms-Web Smart abonnement is niet meer verkrijgbaar bij Vodafone
Jij hebt iets besteld, zij kunnen het blijkbaar niet meer krijgen, dat is hun probleem, dan moeten ze iets leveren wat net zo goed is, zo niet beter.
- In ieder bedrijf worden fouten gemaakt
Ja dat klopt en wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Oftewel zij hebben een fout gemaakt en nu moeten zij het oplossen.

Je moet, zoals hierboven ook gezegd wordt, vooral niet akkoord gaan met wat ze nu bieden en doorgaan tot je krijgt wat je verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:04
Zodra er een overeenkomst is gesloten heeft studentenmobiel een leveringsplicht, ze moeten je dus een gelijk waardig of beter deal bieden, ze kunnen niet zomaar de overeenkomst ontbinden. Dat het hun nu geld gaat kosten naar vodafone is niet jouw probleem.

quote van een random website:
Koopovereenkomst

Een koopovereenkomst is een overeenkomst waarbij de verkoper zich verbindt een bepaalde zaak te leveren, en de koper zich verbindt de overeengekomen prijs te betalen.

Bij iedere koopovereenkomst zijn altijd twee partijen betrokken: koper en verkoper. Beide partijen hebben rechten en verplichtingen.

De belangrijkste rechten en verplichtingen van de verkoper zijn:
De verkoper heeft recht op de overeengekomen koopsom.
De verkoper heeft een leveringsplicht en een vrijwaringsplicht.
De leveringsplicht van de verkoper houdt in dat hij ervoor moet zorgen, dat de koper ook inderdaad de beschikking krijgt over zijn aankoop.
De vrijwaringsplicht van de verkoper houdt in dat de verkoper instaat voor verborgen gebreken en dat de verkoper ervoor zorgt, dat geen anderen aanspraak kunnen maken op het gekochte.
Van verborgen gebreken is sprake, wanneer de koper bij uiterlijke inspectie van het gekochte niet had kunnen zien dat er ‘iets’ aan mankeerde.

De belangrijkste rechten en plichten van de koper zijn:
De koper heeft het recht het gekochte artikel in ontvangst te nemen.
De koper moet de overeengekomen koopsom betalen.

[ Voor 70% gewijzigd door sjaakwortel op 07-06-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Staan er ergens ook nog kleine lettertjes? Leverings voorwaarden oid?

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Twarp schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:20:
Staan er ergens ook nog kleine lettertjes? Leverings voorwaarden oid?
Die mogen sowieso niet in strijd zijn met de wet, kijk maar een naar artikel 17:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
sjaakwortel schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:23:
[...]

Die mogen sowieso niet in strijd zijn met de wet, kijk maar een naar artikel 17:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html
Ik vraag me eerder af hoe het zit met blijvend of tijdelijk onmogelijkheid voor zover nakoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dus je hebt alleen een ontvangstbevestiging gehad? Geen akkoord?

Want volgens mij hebben al die tussenhandelaren erin staan dat het contract pas bindend is na goedkeuring netwerkoperator...

Sowieso lijkt het mij raar dat er een bindende overeenkomst zou ontstaan met een ontvangstbevestiging. Dat zegt enkel maar dat ze het ontvangen hebben, totaal niets over de inhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Als ik een offerte maak, en jij zegt ok, dan is er een overeenkomst, dan hoef ik niet nog een keer te zeggen dat het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ze hebben jouw aanvraag dus na 15 mei (toen waren de wijzigingen, als ik me niet vergis) doorgevoerd. Het vervelende is dat ze dit type abonnement gewoon echt niet meer kunnen afnemen bij Vodafone. Die hebben het namelijk niet meer in het systeem zitten. Je kunt StudentMobiel alleen vragen om een passend alternatief.

In feite zijn de dozenschuiver en nog een vrij trage ook. Je hebt een contract, maar omdat het product niet meer 'gemaakt wordt', heb je daar niks aan... echt pech in dit geval.

Probeer in ieder geval flink aan te dringen (netjes natuurlijk) op een speciale regeling; ze kunnen je natuurlijk extra korting bieden op een nieuw abonnement.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
sjaakwortel schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:43:
Als ik een offerte maak, en jij zegt ok, dan is er een overeenkomst, dan hoef ik niet nog een keer te zeggen dat het klopt.
Behalve als jij die offerte afhankelijk maakt van bijv een goedkeuring van een krediet-maatschappij. Wat zo ongeveer elke telecom-operator doet en de tussenpersonen maken daarom de offerte weer afhankelijk van de goedkeuring van de telecom-operator.

Het contract krijg je redelijk simpel toegestuurd, maar die bevat wel inhoudelijk (tenminste bij alle telefonie contracten die ik ooit heb gehad) een directe annulerings-clausule in geval de operator het niet goedkeurt.
Michael Knight schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:44:
Ze hebben jouw aanvraag dus na 15 mei (toen waren de wijzigingen, als ik me niet vergis) doorgevoerd. Het vervelende is dat ze dit type abonnement gewoon echt niet meer kunnen afnemen bij Vodafone.
Zonder die goedkeurings-voorwaarde zou het simpelweg Studentenmobiels probleem zijn.
Het virtuele product is niet opgehouden te bestaan, het wordt enkel niet meer uitgeleverd aan nieuwe klanten door Vodafone. Het product bestaat 99,9% zeker nog wel in de computer (want als je het 2 dagen eerder aanvroeg dan had je nog 363 dat product gekregen).

Alleen die ene clausule, vraag is of die erin staat of niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Gomez12 op 07-06-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Zoals eerder genoemd zou ik vriendelijk aandringen op een passende oplossing. Ik vermoed dat er een goedkeuring gegeven moet worden en ze stellen je op de hoogte dat zij de door jou gevraagde abonnement niet meer kunnen leveren. Volgens mij is dit binnen de regels. Jij kan alleen ja of nee zeggen op datgene wat zij aanbieden. Het maakt niet uit of Vodafone nog wel of niet meer kan leveren, jij maakt de afspraak met StudentMobiel niet met Vodafone. De overdracht van abonnementsrechten gaat pas in bij volledig acceptatie, iets waar jij en of StudentMobiel geen invloed hebben op het moment dat Vodafone afwijst. Het is dan correct dat StudentMobiel je op de hoogte stelt van het niet kunnen leveren. Jij kan eisen dat ze je tevreden stellen maar ik denk dat je uiteindelijk aan het kortste eind trekt, je vraagt om iets wat zij niet meer kunnen leveren volgens StudentMobiel. Dit kan in kleine lettertjes staan en een ontbindende voorwaarde zijn.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TC

Ik neem aan dat je zelf wel een kopie van het contract gemaakt hebt?
Pagina: 1