[KPN] Alles-in-een ellende

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Sinds afgelopen weekend hebben we thuis het alles-in-een pakket van KPN (geen glas, niet beschikbaar in onze wijk). Voorheen hadden we analoge TV en dus alleen bellen en internet op de telefoonlijn.

Sinds de TV ook binnenkomt op deze lijn, is de stabiliteit van het internet drastisch achteruit gegaan. Het is zo slecht dat gamen onmogelijk is als de TV beneden aan staat.
De snelheid van de verbinding is prima, maar ongeveer 1 op de 30 ping requests piekt van 30 naar ~200. Ook timen sommige packets gewoon out. Ik zit bedraad aangesloten. Ook weet ik zeker dat er geen ander internet verkeer actief was terwijl ik de tests uitvoerde.

Ben ik de enige die hier last van heeft, of hebben meer mensen zulke ervaringen?

Het is schandalig dat er geen fatsoenlijke QoS op die experiabox zit om het TV verkeer een lagere prioriteit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419977

De QoS is zo ingesteld dat VoIP en ipTV voorrang hebben, internet komt pas als laatste. Heb je al contact gehad met de KPN Technische Dienst om een onderzoek in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Joh. Weer eentje die denkt dat ADSL en TV goed samengaan :+
SOrry, maar je bent niet de eerste en ook zaker niet de laatste die hogere verwachtingen van het product had die niet waargemaakt worden. Doe jezelf een lol, probeer de boel ongedaan te maken (wet koop op afstand, bedenktermijn, etc) en kijk of je een tripleplay van een kabelboer kunt krijgen.
Dat zeg ik niet omdat ik iets tegen KPN of een andere ADSL provider heb, maar omdat keer op keer bewezen wordt dat internet via de kabel sneller en stabieler is en TV via de kabel nog steeds gewoon erg goed.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwn
Anoniem: 419977 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:45:
De QoS is zo ingesteld dat VoIP en ipTV voorrang hebben, internet komt pas als laatste. Heb je al contact gehad met de KPN Technische Dienst om een onderzoek in te stellen?
Nee, ik heb er geen contact met ze over gehad.
Als wat jij zegt waar is valt er ook niets aan te veranderen, tenzij ze die prioriteiten om kunnen draaien. Waarom heb ik hier zelf geen controle over vanuit de router web interface? Eén vertraagde packet is voor bepaalde games fataal, terwijl het voor een TV beeld nauwelijks merkbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De reden dat je dit niet zelf kunt instellen, is omdat je het vrijwel direct gaat merken als je TVstream continu pakketjes aan het droppen is, terwijl voor het meeste IPverkeer, je hier weinig aan merkt. Gamen gaat dan wat minder, maar dat is gelijk de uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwn
Helaas, dat wordt dan even bellen en anders overstappen. Bij frame-by-frame spellen (bijvoorbeeld fighting games) maakt een fluctuerende ping het spel onspeelbaar. Ik snap ook wel dat het normaal voor internetten geen probleem is, maar voor mij zit er niks anders op.
Pagina: 1