Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457048

Topicstarter
Beste heren en dames,

Mijn laptop heeft het een beetje zwaar laatste tijd ivm gebruik van CAD programma's.
De CPU knalt tegen het plafon en de memory zit altijd vol. Zelfs de programma's klagen zo nu en dan dat ze niet genoeg ruimte hebben.

Het is in computer termen al een ouwtje maar ik denk dat hij nog wel wat moet kunnen.
Gaat om den volgende laptop:

Pavilion-dv7 3020ed

Summary:
Operating System
MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
AMD Athlon II M300 76 °C
Caspian 45nm Technology
RAM
4,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 398MHz (6-6-6-18)
Motherboard
Hewlett-Packard 3639 (Socket S1G3) 77 °C
Graphics
Algemeen PnP-beeldscherm (1600x900@60Hz)
SyncMaster (1920x1200@59Hz)
ATI Mobility Radeon HD 4500/5100 Series (HP)
Hard Drives
313GB Hitachi Hitachi HTS725032A9A364 SATA Disk Device (SATA)
Optical Drives
hp DVD RW AD-7581S SATA CdRom Device
DTSOFT Virtual CdRom Device
Audio
High Definition Audio-apparaat

--------

Nu blijkt dus dat je hier geen extra memory cards in kan knallen en volgens deze en genen ook dat 4GB de max is. Klopt dit?
En heeft het geen zin om een memory card te kopen met een hoger MHz of andere DDR2?

Als er ook maar iets is wat het beter maakt om CAD te draaien ben ik heel blij!

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Er zijn wel 4GB ddr2 modules, daarvan kun je er 2 plaatsen. De prijzen vallen me ook alles mee, ik zie een 8GB kit voor ca 160 Euro: pricewatch: Crucial CT2KIT51264AC800

Sneller dan 800 MHz ddr2 heeft geen nut, dat is de max snelheid van de memory-controller. Er past alleen ddr2 in je laptop.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt! Is het niet zo dat hij gelimiteerd zit tot 4GB? Of is dat een fabeltje dat iemand mij heeft verteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Anoniem: 457048 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:47:
Bedankt! Is het niet zo dat hij gelimiteerd zit tot 4GB? Of is dat een fabeltje dat iemand mij heeft verteld?
http://h10025.www1.hp.com...=nl&lc=nl&product=4043792 :+
Max. geheugen Ondersteunt tot 8 GB DDR2-geheugen
Er bestaat wel een limiet van 4GB bruikbaar geheugen voor 32-bit besturingssystemen, maar dat is bij jou ook niet van toepassing.

[ Voor 5% gewijzigd door u_nix_we_all op 06-06-2012 14:53 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:51

Quad

Doof

Specificaties vallen mee, maar zou toch gaan voor een nieuwe laptop ipv deze te upgraden.
Wanneer knalt hij er zo'n beetje uit? Wanneer je meer tekeningen open hebt?

8GB voor 160,- kan ik 32GB DDR3 voor halen.

Oftewel outdated en tijd voor een nieuwe ;).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:53:

8GB voor 160,- kan ik 32GB DDR3 voor halen.
Lol, tja. Toen ik voor mijn eigen laptop geheugen wilde uitbreiden waren 4GB modules nog 250 - 300,- per stuk en heb toen maar 2 x 2GB gekocht voor ca 150 euro. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Mijn ervaring;
een laptop upgraden loont niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Reepje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:08:
Mijn ervaring;
een laptop upgraden loont niet.
Mijn ervaring:
De meeste nieuwe laptops hebben zo'n glossy scherm met kut-resolutie (768p), of je betaalt de hoofdprijs. Ik ben nog steeds helemaal blij met mijn 5 jaar oude HP 6710b die ik in de loop van de tijd voorzien heb van een 160GB SSD, 640 GB harddisk en 4 GB geheugen, en ik overweeg alsnog een 8GB kit te kopen. Want alternatieven voor mijn matte 15,4" 1680x1050 (16:10) beeldscherm heb ik nog niet gevonden binnen een redelijk budget. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Of dit mogelijk is met mijn laptop heb ik mijn twijfels bij. Er zit ruimte voor een tweede HD maar er lijkt geen aansluiting in te zitten. Een SSD zou een hoop tijd schelen dat zeker.

Vraag mij ten zeerste af of de kosten niet omhoog schieten op deze manier.
Het zou dan toch een betere oplossing zijn om een nieuwe aan te schaffen ookal ben ik gehecht aan dit apparaat (hoewel.. z'n gewicht zou ik wel het raam uit willen werken). Als we die kant op gaan volgt weer de lange periode van... wat gaan we dan kopen?

Any advice on this?
Pagina: 1