Zoals de titel al verraadt ben ik op zoek naar een tweede camera. Ik bezit nu een 60D met een aantal lenzen en steeds vaker merk ik tijdens het foto's maken bij sport en reportages dat ik met één camera niet uitkom.
Ik zou graag wat advies krijgen over de aanschaf van een tweedehands camera en welke keuze (mogelijk) de juiste is.
De volgende punten vind ik belangrijk in een camera
Twee body's die dan bovenaan mijn lijstje komen te staan zijn een 50D + grip en een 1D II. beiden zijn voor €500,- tweedehands te vinden.
Als ik de voordelen tegen elkaar afweeg kom ik ongeveer gelijk uit.
50D
+ meer megapixels dan de 1DII
+ nieuwer
+ magic lantern
- cropfacter 1.6 vrij lang voor 70-200 bij reportages
- Geen SD
1D II
+ full size body, geen grip bodig
+ bouwkwaliteit superieur
+ goede autofocus, beter geschikt voor sport
+ 1.3 cropfactor
- iso prestaties minder dan 50D
- moeilijker te vinden in goede staat
Een 50D heb ik eens mee gewerkt, en voelt ongeveer hetzelfde als mijn 60D (groter maar enigszins gelijk in bediening en gebruik). Een 1D II heb ik nooit gebruikt.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
noot: ik heb gen ef-s lenzen, moet voor deze body's dus geen probleem worden.
Ik zou graag wat advies krijgen over de aanschaf van een tweedehands camera en welke keuze (mogelijk) de juiste is.
De volgende punten vind ik belangrijk in een camera
- Goede bouwkwaliteit en grote body (vandaar ook een tweedehands en geen nieuwe 1100D/600D)
- Goede handling, prettig in gebruik
- Degelijke autofocus, sportfotografie is een belangrijk onderdeel van mijn fotograferen
Twee body's die dan bovenaan mijn lijstje komen te staan zijn een 50D + grip en een 1D II. beiden zijn voor €500,- tweedehands te vinden.
Als ik de voordelen tegen elkaar afweeg kom ik ongeveer gelijk uit.
50D
+ meer megapixels dan de 1DII
+ nieuwer
+ magic lantern
- cropfacter 1.6 vrij lang voor 70-200 bij reportages
- Geen SD
1D II
+ full size body, geen grip bodig
+ bouwkwaliteit superieur
+ goede autofocus, beter geschikt voor sport
+ 1.3 cropfactor
- iso prestaties minder dan 50D
- moeilijker te vinden in goede staat
Een 50D heb ik eens mee gewerkt, en voelt ongeveer hetzelfde als mijn 60D (groter maar enigszins gelijk in bediening en gebruik). Een 1D II heb ik nooit gebruikt.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
noot: ik heb gen ef-s lenzen, moet voor deze body's dus geen probleem worden.